KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 100 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

jpeg-optimizer_logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Maciej Wiśniak, RkamilC, Piotr Bijakowski, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Lukas Hewner, Stalowy Jaro, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Marcin Starczewski, Pawel Licznerski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Maciek Kowalczyk, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, Szczepan Jędrusik, Marcin Bogutyn, Marcin Rentflejsz, szymon034, Maks Szmytkowski, Izabela Ch, Marcin Parzych, Mateusz Wanat, Tomasz Ignaczak, Michał Delmanowicz, Wojciech Zalewski, Paweł Kozłowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
UniRacers, Łukasz w., Tancesz, Marcin, Szalony Burżuj, Paweł Koziarski
Mike Krack, Team Principal, Aston Martin F1 Team

Presja rośnie w Astonie Martinie, ale Stroll jest „cierpliwy”



Mający bardzo ambitne plany na przyszłość Aston Martin nie osiąga w sezonie 2024 wyników, jakich oczekiwał. Wewnętrzna presja na wyniki jest duża.

Inwestycje w infrastrukturę, jeden z najbardziej cenionych kierowców w stawce, coraz lepszy dział technicznych, a mimo wszystko rozczarowujące wyniki. Tak można opisać ostatni rok w Astonie Martinie – ekipie, która zaczynała sezon 2023 jako druga siła w stawce.

Mike Krack, szef zespołu, przyznaje, że jest duża presja wewnątrz zespołu na odbudowanie rezultatów w Formule 1, ale podkreśla, że właściciel ekipy, Lawrence Stroll rozumie, że może to zająć trochę czasu.

„Cóż, myślę, że są dwa aspekty. Pierwszym jest postęp, jaki uczyniliśmy na tle rywali przez ostatnie lata, jak ambitne są cele zespołu i jak nimi zarządzasz. To coś, o czym rozmawiamy. Wiemy, że nie da się w krótkim czasie przejść z 7. na 1. miejsce. To niemożliwe” – cytuje wypowiedź Kracka autosport.com.

 

„Trzeba mieć plan i go realizować. Wiedzieliśmy, czego potrzebujemy na przyszłość. To jedna sprawa i myślę, że jest tu duża porcja realizmu i cierpliwości” – dodaje szef Astona Martina.

„Druga kwestia jest taka, że gdy przyjrzysz się bliżej to widzisz poprawki, które nie dają ci osiągów, które powinny, a presja rośnie. Lawrence jest w tym biznesie od dawna, ma dużą wiedzę na temat tego, jak działa Formuła 1. Wie, że jeżeli coś nie pracuje to wymaga to czasu by wyprodukować nowe części. Z pewnością jednak nie jesteśmy w sytuacji, w której chcielibyśmy być” – dodaje Krack.

Aston Martin w ostatnim czasie dokonał wzmocnień swojego działy technicznego, zatrudniając byłego szefa działu silnikowego Mercedesa Andy Cowella.

Na podstawie: Autosport.com



Podziel się wpisem:

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Singapuru

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 20 września
godz. 11:30 – 1. trening
godz. 15:00 – 2. trening

Sobota, 21 września
godz. 11:30 – 3. trening
godz. 15:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 22 września
godz. 14:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

4h Mugello ELMS

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi