KONTAKT     Zwrot 100 zł za OC!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier 

jpeg-optimizer_logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Maciej Wiśniak, Piotr Bijakowski, Maciej Dziubiński, Przemyslaw Lowkiewicz, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Stalowy Jaro, Pawel Licznerski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Szczepan Jędrusik, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, szymon034, Marcin Rentflejsz, Izabela Ch, Tomasz Ignaczak, Marcin Parzych, Maks Szmytkowski, Michał Delmanowicz, Kasia Kopiczko, Wojciech Zalewski, Alex Elise, Tomasz Drążek, Paweł Kozłowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
Stefan P, Esox33, fajawodna, Manulski, M, Szonapoul, PAT Yellowbear, mbiela, King, tomek90, jacek79100, A, Kuba Wiśniewski

Harmonogram

F1 Grand Prix of Belgium

Oni dominują w kwalifikacjach najbardziej



Przewaga nad partnerem zespołowym w kwalifikacji to zawsze wyznacznik formy danego kierowcy w Formule 1. Kto spisuje się najlepiej na tle swojego kolegi w tym sezonie?

Pojedynki zespołowe

 

Tę tabelę już znacie – prezentuje bilans pojedynków między kolegami z ekipy w sezonie 2024. Warto sobie ją przypomnieć:

KWALIFIKACJE
Red Bull RacingMax Verstappen231Sergio Perez
Aston MartinFernando Alonso195Lance Stroll
MercedesLewis Hamilton519George Russell
FerrariCharles Leclerc149Carlos Sainz
Kick SauberGuanyu Zhou321Valtteri Bottas
AlpinePierre Gasly1013Esteban Ocon
Haas Kevin Magnussen517Nico Hulkenberg
McLarenLando Norris204Oscar Piastri
WilliamsAlexander Albon72Franco Colapinto
RB HondaYuki Tsunoda50Liam Lawson
HaasOliver Bearman20Nico Hulkenberg
FerrariCharles Leclerc10Oliver Bearman
RB Honda Yuki Tsunoda126Daniel Ricciardo
WilliamsAlexander Albon130Logan Sargeant
AlpinePierre Gasly10Jack Doohan

 

Prezentowałem Wam również tabelę pojedynków w sektorach kwalifikacji. W niektórych przypadkach dominacja jest bardzo wyraźna.

SEKTORY KWALIFIKACJI
Red Bull RacingMax Verstappen5910Sergio Perez
Aston MartinFernando Alonso462Lance Stroll
MercedesLewis Hamilton2544George Russell
FerrariCharles Leclerc3828Carlos Sainz
Kick SauberGuanyu Zhou1353Valtteri Bottas
AlpinePierre Gasly30Jack Doohan
AlpinePierre Gasly3431Esteban Ocon
Haas Kevin Magnussen1845Nico Hulkenberg
McLarenLando Norris5019Oscar Piastri
WilliamsAlexander Albon1410Franco Colapinto
RB HondaYuki Tsunoda141Liam Lawson
HaasOliver Bearman33Nico Hulkenberg
FerrariCharles Leclerc30Oliver Bearman
RB Honda Yuki Tsunoda3618Daniel Ricciardo
WilliamsAlexander Albon345Logan Sargeant

Różnice

 

Ważne w ocenie formy kwalifikacyjnej jest również wzięcie pod uwagę tempa poszczególnych kierowców w czasówkach. Jak wylicza profil @F1BigData na Twitterze, największą przewagę nad partnerem zespołowym ma Max Verstappen. Średnio jego czas jest lepszy od wyniku Sergio Pereza o 0,625%.

Drugi na liście dominacji jest Valtteri Bottas, który od Guanyu Zhou jest szybszy średnio o 0,562%.

 

Nie dziwią przewagi Alexa Albona (0,398%) i Nico Hulkenberga (0,257%). Zaskoczeniem jest natomiast mała przewaga Fernando Alonso nad Lance Strollem (0,184%).

W kolejnych zespołach mamy bardzo niewielkie różnice, wynoszące od 0,092% do 0,107%. Najmniejszą różnicę mamy natomiast w Ferrari, gdzie Carlos Sainz wykonuje bardzo dobrą robotę, ustępując Charlesowi Leclercowi o zaledwie 0,059%.

Q1, Q2 i Q3

 

Zobaczmy jeszcze statystyki wizyt w poszczególnych segmentach kwalifikacji zawodników. Stuprocentową skuteczność wizyt w Q3 ma jedynie 3 kierowców – Max Verstappen oraz obaj zawodnicy McLarena. Żadnego odpadnięcia w Q1 nie mają też kierowcy Ferrari.

 

Z drugiej strony tabeli są Guanyu Zhou i Logan Sargeant z dwucyfrową liczbą odpadnięć w Q1 oraz zaledwie 2 i 3 wizytami w Q2.

ZespółKierowcaOdpadnięcia w Q1Odpadnięcia w Q2Wizyty w Q3
Red BullMax Verstappen0014
Red BullSergio Perez419
MercedesLewis Hamilton1112
MercedesGeorge Russell1013
FerrariCharles Leclerc0212
FerrariCarlos Sainz0112
McLarenLando Norris0014
McLarenOscar Piastri0014
Aston MartinFernando Alonso239
Aston MartinLance Stroll275
AlpineEsteban Ocon563
AlpinePierre Gasly662
WilliamsAlex Albon293
WilliamsLogan Sargeant1130
RBYuki Tsunoda338
RBDaniel Ricciardo383
SauberValtteri Bottas851
SauberZhou Guanyu1220
HaasKevin Magnussen770
HaasNico Hulkenberg356
FerrariOliver Bearman010



Podziel się wpisem:

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Las Vegas

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 21 listopada:
godz. 1:30 – 1. Trening
godz. 5:00 – 2. Trening

Sobota, 22 listopada:
godz. 1:30 – 3. Trening
godz. 5:00 – Kwalifikacje

Niedziela, 23 listopada:
godz. 5:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

Czekamy na decyzję...

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi