KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 100 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

jpeg-optimizer_logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Maciej Wiśniak, RkamilC, Piotr Bijakowski, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Lukas Hewner, Stalowy Jaro, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Marcin Starczewski, Pawel Licznerski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Maciek Kowalczyk, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, Szczepan Jędrusik, Marcin Bogutyn, Marcin Rentflejsz, szymon034, Maks Szmytkowski, Izabela Ch, Marcin Parzych, Mateusz Wanat, Tomasz Ignaczak, Michał Delmanowicz, Wojciech Zalewski, Paweł Kozłowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
UniRacers, Łukasz w., Tancesz, Marcin, Szalony Burżuj, Paweł Koziarski
Lando Norris, McLaren F1 Team, on the grid with his engineer

Norris mówi o błędach, Herbert i Marko wypominają mu słabą psychikę



Lando Norris to z pewnością jeden z szybszych kierowców w Formule 1. Jego wysiłki o bycie najlepszym mogą zostać jednak zniweczone przez jeden czynnik.

Norris wyjaśnia

 

Lando doczekał się – wreszcie ma samochód zdolny do wygrywania wyścigów. Anglik sięgnął po swoje pierwsze zwycięstwo, ale na kolejne nadal czeka. A miał ku niemu okazję i to niejedną. Kierowca McLarena żałuje wielu sytuacji, jakie mu się przydarzyły.

„Potrzebuję resetu. Oddałem zbyt dużo punktów w ostatnich trzech, czterech wyścigach. Wszystko sa sprawą głupich rzeczy, błędów czy słabych startów” – mówił Norris mediom po zakończeniu GP Belgii.

 

„Nie wiem dlaczego tak się dzieje. To po prostu głupie rzeczy, nawet nie trudne, tylko głupie. To zakręt 1 gdy chciałem uniknąć problemów, upewnić się, że nie dostanę strzału w tył. I lądowałem w ten sposób poza torem” – dodaje Norris.

Wie on, że jego bolid ma potencjał i dlatego tak małe, acz kosztowne błędy, tak bolą.

„Tempo jest dobre, zespół wykonuje niesamowitą robotę więc nawet nie chcę tej przerwy, chcę jeździć dalej bo jesteśmy w dobrej formie. Być może za bardzo się staram i płacę za to zbyt wysoką cenę” – zaznacza Norris.

Większy problem?

 

Nie wszyscy jednak uważają, że problemy Norrisa to drobnostki i „głupie rzeczy”. Johnny Herbert, sędzia FIA i były kierowca Formuły 1 obawia się, że Norris zmaga się z „aspektem mentalnym” Formuły 1.

 

„Strona mentalna to bardzo trudna sprawa. Po Węgrzech Lando zapewne czuł, że to nie była najlepsza decyzja zespołu. Potem na Spa wyjechał na żwir po słabym starcie. Zaliczył dwa wyścigi, które mu nie poszły, podczas gdy Oscar Piastri, jego kolega, wygrał, a potem był na podium” – mówi Herbert w rozmowie z Poker Apps.

„Lando jest bardzo szczery, ale według mnie to jest coś, co powinien zachować dla siebie i nie dzielić się tym ze światem. Na jego miejscu próbowałbym naprawić błędy, ale nie mówić o swoich uczuciach ponieważ inni kierowcy mogą chcieć wykorzystać to na swoją korzyść. Jest pod presją, ale jako zwycięzca wyścigu F1, powinien sobie z nią teraz radzić. Jego rywalizacja z Oscarem może przynieść korzyści obu, wspólnie mogą się napędzać” – dodaje Herbert.

Jak zawsze bardziej bezpośredni jest Helmut Marko, doradca Red Bulla.

„Wygląda na to, że Piastri jest mentalnie mocniejszy. Oscar regularnie zmniejszał stratę do Lando, a teraz bywa nawet szybszy od niego” – mówi Marko w rozmowie z niemieckim Sky.

Na podstawie: planetf1.com
fot. McLaren



Podziel się wpisem:

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Singapuru

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 20 września
godz. 11:30 – 1. trening
godz. 15:00 – 2. trening

Sobota, 21 września
godz. 11:30 – 3. trening
godz. 15:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 22 września
godz. 14:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

4h Mugello ELMS

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi