KONTAKT     Zwrot 100 zł za OC!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier 

jpeg-optimizer_logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Maciej Wiśniak, Piotr Bijakowski, Maciej Dziubiński, Przemyslaw Lowkiewicz, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Stalowy Jaro, Pawel Licznerski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Szczepan Jędrusik, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, szymon034, Marcin Rentflejsz, Izabela Ch, Tomasz Ignaczak, Marcin Parzych, Maks Szmytkowski, Michał Delmanowicz, Kasia Kopiczko, Wojciech Zalewski, Alex Elise, Tomasz Drążek, Paweł Kozłowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
Stefan P, Esox33, fajawodna, Manulski, M, Szonapoul, PAT Yellowbear, mbiela, King, tomek90, jacek79100, A, Kuba Wiśniewski
AO BY TF / Louis DELETRAZ (CHE) -European Le Mans Series - 4h of Spa Francorchamps - Circuit de Spa Francorchamps - Belgium -

Kierowcy AO by TF komentują wygraną. Jak wygląda klasyfikacja generalna?



Po 3. i 2. miejscu, teraz Orlen Team AO by TF wreszcie wygrało pierwszy wyścig European Le Mans Series w tym sezonie.

Wyścig rozpoczynał najmłodszy kierowca ekipy, Jonny Edgar, który świetnie ruszył i utrzymał prowadzenie. Wydarzenia na torze podczas jego stintu były jednak bardzo chaotyczne. Aż trzykrotnie wyjeżdżał wówczas samochód bezpieczeństwa.

“Miałem dobry start, choć trochę obawiałem się o temperatury opon, ale były one odpowiednie podczas pierwszego okrążenia. Utrzymałem prowadzenie, ale na pit-stopie wyprzedził nas Inter Europol Competition. Potem zastosowaliśmy trochę inną strategię, która postawiła nas w dobrej pozycji. Z tymi wszystkimi samochodami bezpieczeństwa i wznowieniami to było szaleństwo. Trudno było utrzymywać optymalne temperatury opon w takich warunkach” – mówił Jonny Edgar.

 

“Chcieliśmy wygrać, bardzo cieszę się z mojej pierwszej wygranej w wyścigach długodystansowych. Moi partnerzy jak zawsze byli bardzo szybcy, jak zawsze i wykonali świetną robotę” – dodał kierowca.

Jako drugi jechał Robert Kubica, który przejął auto na drugim miejscu i wyprowadził na duże, 20-sekundowe prowadzenie, nie unikając przy tym zdecydowanych manewrów.

“Dużo się działo. Nigdy nie wiadomo, czego się spodziewać. Wiedzieliśmy od wczoraj, że jesteśmy konkurencyjni. Louis wykonał świetną robotę w kwalifikacjach, widzieliśmy tempo Jonnego i byliśmy dość pewni, że możemy podjąć walkę. Konkurencja w tym roku jest jednak bardzo bardzo mocna więc liczą się małe detale. Byliśmy w stanie zbudować naszą przewagę wtedy gdy jej potrzebowaliśmy przy innej strategii od rywali” – mówił Kubica.

 

“Mieliśmy pewną strefę komfortu w momencie przekazywania auta Louisowi, a on perfekcyjnie dowiózł to do domu. Zwłaszcza w ostatnich 20 minutach nie było łatwo bo trzeba zachować opony na wypadek samochodu bezpieczeństwa. On zadbał o to świetnie i wygraliśmy. Jesteśmy bardzo szczęśliwi, obejmujemy prowadzenie w klasyfikacji generalnej mistrzostw. To mój czwarty wyścig w LMP2 tutaj na tym torze wspólnie z Louisem i po raz trzeci wygrywamy. To świetna statystyka” – dodał Robert.

Wyścig kończył Louis Deletraz, który dojechał do mety sekundę przed Inter Europol Competition #43.

“Dostałem samochód na prowadzeniu, ale oczywiście to w tamtym momencie była kwestia strategii, tego ile wlać paliwa. Musiałem więc zarządzać wszystkim. W ostatnim sektorze dwa razy miałem sporo pecha z dublowaniami więc straciłem tam 3-4 sekundy i wtedy Inter Europol zbliżył się do nas” – mówi Louis.

 

“Spisaliśmy się jednak bardzo dobrze jako zespół w tym wyścigu. Ruszaliśmy z pierwszego miejsca, prowadziliśmy i nie popełniliśmy błędu. Jestem bardzo dumny z nas, prowadzimy w mistrzostwach i o to chodzi” – dodał Deletraz.

Klasyfikacja generalna

 

Tak przedstawia się ona po rywalizacji w 4H Spa:

 

MZespółNumerKierowcy4H Barcelony4H Paul Ricard4H Imola4H Spa4h Mugello4h PortimaoŁącznie
1Orlen Team AO by TF14Edgar, Deletraz, Kubica6151826101893
2Inter Europol Competition43Alvarez, Dillmann, Lomko825121861281
3COOL Racing37Fluxa, Jakobsen, Miyata25001022562
4Panis Racing65Leclerc, Milesi, Maldonado10426812161
5IDEC Sport28Van Uitert, Lafargue, De Gerus121310150050
6Algarve Pro Racing25Lynn, Kaiser, Caldwell1864018450
7Inter Europol Competition34Novalak, Ghiotto, Gray40612151047
8Iron Lynx – Proton9Ried, Capietto, Cairoli020625235
9COOL Racing47Garcia, Vesti, Chatin0180001533
10United Autosports22Hanley, Urgan, Sato1610020129
11United Autosports23Garg, Scherer, di Resta20818827
12Vector Sport10Drugovich, Cullen, Richelmi111540021
13Duqueine Team30Allen, Simmenauer, Koolen08204620
14Nielsen Racing27Heinemeier Hanson, Pino, Stevens0000100



Podziel się wpisem:

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Brazylii

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 7 listopada:
godz. 15:30 – Trening
godz. 19:30 – Kwalifikacje do Sprintu

Sobota, 8 listopada:
godz. 15:00 – Sprint
godz. 19:00 – Kwalifikacje

Niedziela, 9 listopada:
godz. 18:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

8h Bahrajnu

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi