KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 100 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

jpeg-optimizer_logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Maciej Wiśniak, RkamilC, Piotr Bijakowski, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Lukas Hewner, Stalowy Jaro, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Marcin Starczewski, Pawel Licznerski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Maciek Kowalczyk, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, Szczepan Jędrusik, Marcin Bogutyn, Marcin Rentflejsz, szymon034, Maks Szmytkowski, Izabela Ch, Marcin Parzych, Mateusz Wanat, Tomasz Ignaczak, Michał Delmanowicz, Wojciech Zalewski, Paweł Kozłowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
UniRacers, Łukasz w., Tancesz, Marcin, Szalony Burżuj, Paweł Koziarski
Jan_Przyrowski_Hiszpańska_F4_MotorLand_Aragon_13

Jan Przyrowski podsumował I część sezonu 2024: Nie wszystko układało się po mojej myśli [WYWIAD]



Jesteśmy po czterech rundach Hiszpańskiej Formuły 4. Debiutant, Jan Przyrowski, zajmuje obecnie wysokie 8. miejsce w klasyfikacji generalnej. Apetyty protegowanego Orlenu są znacznie wyższe i mimo długiej przerwy w trakcie sezonu zawodnik z Rossoszycy intensywnie przygotowuje się do drugiej części sezonu.

Jeszcze przed wylotem do Hiszpanii polski kierowca zdradził swoje plany i oczekiwania odnośnie trzech nadchodzących rund.

Pytanie: Za tobą już 12 wyścigów w Hiszpańskiej Formule 4. Jakie są twoje wrażenia i odczucia?
Jan Przyrowski: Nie jestem zbytnio zadowolony. Nie wszystko układało układało po mojej myśli. Myślę jednak, że po przerwie wakacyjnej może być tylko lepiej. Trzeba będzie się bardzo postarać w ostatnich 9 wyścigach. Dam w nich z siebie wszystko.

P: W pierwszej rundzie na torze Jarama udało się wywalczyć podium w 3. wyścigu. Niestety przez zamieszanie nie było ci dane fizycznie na nim stanąć. Jakbyś mógł “na chłodno” opowiedzieć, co tam się działo?
JP: Przez wszystkie testy byłem w Top 2 i nagle w kwalifikacjach okazało się, że tracę 0,8 sekundy, zmieniając tylko opony, więc jest ogromny niedosyt z tamtego weekendu. Podczas ostatniego wyścigu jechałem czwarty i wtedy kierowcy z 1. i 2. miejsca się dotknęli, co spowodowało że jeden nie ukończył, a drugi spadł na sam koniec stawki. Potem sędziowie stwierdzili, że wywieszą czerwoną flagę i przez to było ogromne zamieszanie, które nie pozwoliło mi stanąć na podium. Dopiero po zawodach, kiedy ukarano zawodnika, który spowodował kolizję na czele, awansowałem do Top 3 i miałem nieco ograniczone świętowanie.

 

P: Obecnie zajmujesz 8. miejsce w klasyfikacji generalnej i wciąż pozostajesz w grze o mistrzostwo serii. Przewaga Keanu Al Azhari w punktacji jest dość duża. Czy wraz z Camposem jesteście w stanie go zatrzymać?
JP: Nic nie jest pewne, ale te tory, na które teraz jedziemy mogą bardziej nam sprzyjać, więc każdy da z siebie wszystko i zobaczymy, co się stanie.

P: Wśród zawodników Camposu najwyżej plasuje się Ernesto Rivera. Meksykanin jest piąty w “generalce” i spośród was jako jedyny ma zwycięstwo na swoim koncie. Tuż za nim jest James Egozi, junior Red Bulla. Pierwsze pozycje okupują kierowcy MP Motorsport. Z czego to może wynikać?
JP: Naprawdę trudno powiedzieć. Jest dużo czynników, które mogły się do tego przyczynić. Według mnie teraz jest zbyt wcześnie, żeby o czymś konkretnym mówić.

P: Czy w drugiej połowie sezonu pojawi się więcej szans na podia i zwycięstwa?
JP: Nic nie jest wiadome, ale myślę, że te tory bardziej mi pasują i zespołowi, więc trzeba coś z tego wyciągnąć.

P: Sezon 2024 to oczywiście walka o jak najlepsze wyniki w Hiszpańskiej Formule 4, która jest dość mocno obsadzona. Na kolejny rok planujesz może starty w wyższej kategorii np. FRECA, Eurocup-3 czy GB3?
JP: Na chwilę obecną nic nie jest pewne, ale już rozważane są różne opcje. Kiedy już zapadną decyzje, dam wszystkim znać.

 

P: Jak udaje się godzić tobie starty sezon wyścigowy z nauką?
JP: Podczas wakacji nie mam z tym problemów, ale podczas roku szkolnego uczęszczam do szkoły w chmurze i myślę, że bardzo mi to pomaga w rozwoju moich pasji oraz w przygotowywaniach do wyścigów.

P: Czy pomiędzy tym wszystkim znajdujesz czas na inne pasje?
JP: Znajduję czas na nieco przyjemności i wykorzystuje go na wychodzenie ze znajomymi i graniu z nimi w piłkę nożną. To jest jeden z wielu przykładów, ale właśnie tak przeważnie spędzam czas wolny.

P: Pozostaje tylko trzymać kciuki za nadchodzące 9 wyścigów. Trzy kolejne rundy na torach Ricardo Tormo (13-15 września), Jerez (4-6 października) oraz Catalunya (8-10 listopada) przyniosą wiele emocji i będą decydujące dla twojej przyszłości. Co chciałbyś przekazać swoim kibicom?
JP: Bardzo dziękuję za wsparcie wszystkim moim kibicom oraz firmie Orlen. Ze swojej strony mogę obiecać, że postaram się o jak najlepsze wyniki w drugiej części sezonu, które sprawią, że warto będzie śledzić wyścigi F4.

Na podstawie informacji prasowej



Podziel się wpisem:

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Singapuru

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 20 września
godz. 11:30 – 1. trening
godz. 15:00 – 2. trening

Sobota, 21 września
godz. 11:30 – 3. trening
godz. 15:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 22 września
godz. 14:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

4h Mugello ELMS

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi