KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 100 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

jpeg-optimizer_logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Maciej Wiśniak, RkamilC, Piotr Bijakowski, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Lukas Hewner, Stalowy Jaro, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Marcin Starczewski, Pawel Licznerski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Maciek Kowalczyk, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, Szczepan Jędrusik, Marcin Bogutyn, Marcin Rentflejsz, szymon034, Maks Szmytkowski, Izabela Ch, Marcin Parzych, Mateusz Wanat, Tomasz Ignaczak, Michał Delmanowicz, Wojciech Zalewski, Paweł Kozłowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
UniRacers, Łukasz w., Tancesz, Marcin, Szalony Burżuj, Paweł Koziarski

Harmonogram

Nico Hulkenberg F1 2024

Hulkenberg: Renault faworyzowało Ricciardo



Nico Hulkenberg przyznaje, że za sprawą przyjścia do zespołu Daniela Ricciardo, stracił on wsparcie zespołu Renault w Formule 1.

Hulkenberg w swoim pierwszym sezonie w Renault pokonał Carlosa Sainza, zdobywając 69 punktów przy 53 Hiszpana. W 2019 roku sytuacja się jednak zmieniła i Niemiec przestał być liderem zespołu po przyjściu byłego kierowcy Red Bulla, wielokrotnego zwycięzcy wyścigów F1, Daniela Ricciardo. Według Hulkenberga, Australijczyk dostał nie tylko gigantyczną gażę, ale również priorytetową rolę w zespole.

„Samo bycie jego partnerem w zespole nie było trudne. Ale myślę, że w tym czasie wewnątrz zespołu zdarzyły się rzeczy – zwłaszcza na poziomie zarządzania – które nie były dla mnie zbyt pozytywne” – mówi Hulkenberg w rozmowie GP Racing.

„Gdy zatrudniasz świetnego kierowcę musisz przekonać zarząd oraz zapłacić wysoką cenę. Ale gdy osiągi samochodu nie są takie, jakie powinny być czy jakie obiecywano zarządowi, presja rośnie. Dodatkowo były pewne decyzje strategiczne, które nie wyszły mi na dobre” – dodaje Hulkenberg.

 

Jednym z przykładów takich decyzji było GP Kanady, gdy Hulkenbergowi zakazano atakowania 6. pozycji, na której jechał Ricciardo.

„Nie mogłem tego zrozumieć. To był jeden z punktów zwrotnych. Jasne, do tego momentu to był trudny sezon, ale zamrażanie pozycji… Bez problemu bym go wyprzedził, miałem znacznie świeższe opony i nie byłoby tu najmniejszego ryzyka. To było absurdalne tłumaczenie. Potem, w drugiej połowie sezonu, nie czułem już żadnego wsparcia i zdałem sobie sprawę, że nie byliśmy już zespołem. Nie było już tego, co zbudowaliśmy w poprzednim roku. To miało wpływ na moją formę” – mówi Nico.

Nico przyznaje, że cieszył się, gdy z Formuły 1 odszedł Cyril Abiteboul.

„To ciekawe, że 5 lat później nie ma go tu nadal. Ja odszedłem, ale wróciłem. To Fred Vasseur sprawił, że podpisałem umowę. I to dzięki niemu trafiłem do Renault. Ale miał problemy i odszedł bardzo szybko” – mówi Hulkenberg.

Po sezonie 2019 – ostatnim z Renault – Hulkenberg odszedł z Formuły 1 na trzy sezony. Po zaliczeniu kilku występów, zastępując innych kierowców, wrócił w sezonie 2023 z Haasem. W przyszłym roku będzie natomiast kierowcą Saubera, a następnie Audi.

Na podstawie: planetf1.com
fot. Haas F1 Team



Podziel się wpisem:

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Singapuru

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 20 września
godz. 11:30 – 1. trening
godz. 15:00 – 2. trening

Sobota, 21 września
godz. 11:30 – 3. trening
godz. 15:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 22 września
godz. 14:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

4h Mugello ELMS

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi