KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 100 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

jpeg-optimizer_logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Maciej Wiśniak, RkamilC, Piotr Bijakowski, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Lukas Hewner, Stalowy Jaro, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Marcin Starczewski, Pawel Licznerski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Maciek Kowalczyk, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, Szczepan Jędrusik, Marcin Bogutyn, Marcin Rentflejsz, szymon034, Maks Szmytkowski, Izabela Ch, Marcin Parzych, Mateusz Wanat, Tomasz Ignaczak, Michał Delmanowicz, Wojciech Zalewski, Paweł Kozłowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
UniRacers, Łukasz w., Tancesz, Marcin, Szalony Burżuj, Paweł Koziarski

Harmonogram

Red Bull Racing

Dwie różne specyfikacje Red Bulla w Holandii. Perez przerażony, Helmut się martwi, Jos ostrzega



Od bardzo dawna Red Bull nie dostał takiego „lania” od innego zespołu jak podczas domowego wyścigu Maxa Verstappena. Co teraz?

Lando Norris dojechał 23 sekundy przed Maxem Verstappenem w wyścigu o Grand Prix Holandii. Kurczy się przewaga ekipy z Milton Keynes w klasyfikacji generalnej konstruktorów, ale biorąc pod uwagę różnicę w osiągach, ekipa musi też spoglądać na klasyfikację kierowców.

Korelacja?

 

O formę i końcowy wynik swojego zespołu obawia się Helmut Marko.

„Musimy coś wymyśleć. Norris ma obecnie prędkość by dogonić Maxa. Mamy poprawki w przygotowaniu, ale McLaren jest bardzo szybki” – powiedział doradca Red Bulla.

 

Marko sugeruje, że ekipa może mieć problem z kalibracją na linii symulator – tor.

„Jest wiele pomysłów wewnątrz zespołu, wiele różnych dróg. Ale musimy coś znaleźć. Musimy zrozumieć lepiej nasze auto, gdzie może być lepiej zbalansowane. Lepiej wyważony samochód to większa pewność siebie kierowców i mniejsze zużycie opon. Poprawki muszą nam przynieść poprawę. Nie tylko teoretyczną, ale również w czasie okrążenia. Z punktu widzenia czasów, nie uzyskujemy tych samych rezultatów co w symulatorze” – mówi Marko, cytowany przez autosport.com

Horner szuka

 

Optymizm starał się zachować szef Red Bulla, Christian Horner.

„Gdy wyszliśmy na prowadzenie, a Max zerwał DRS, pomyślałem sobie, że jest OK. Ale potem stało się jasne, że od piątego – szóstego okrążenia Lando zaczął wracać w zawrotnym tempie. My dziś nie mieliśmy tempa” – powiedział szef Red Bulla stacji Viaplay.

 

„Z perspektywy czasu, ryzyko, które podjęliśmy, dając Maxowi większą siłę docisku, być może nie było najlepszym wyjściem. Patrząc na tempo Checo, wyglądało na to, że było mu łatwiej w drugiej połowie wyścigu. Gratulacje jednak dla Lando i McLarena. Byli dziś bardzo szybcy. Przed nami praca żeby złapać lepsze tempo” – dodaje Horner.

Verstappen niezadowolony

 

„Start był dobry. Próbowaliśmy dziś wszystkiego by spisać się jak najlepiej, ale wiedzieliśmy, że nie mamy najszybszego auta. Walczyliśmy o 2. miejsce dziś i to się udało. Jechałem tak naprawdę swój wyścig i kontrolowałem to, co mam” – mówił Max po zakończeniu rywalizacji.

Kierowca nie był zachwycony prowadzeniem się jego samochodu.

„Przez cały weekend było tak samo. Od pierwszego treningu miałem ten sam balans – aż do wyścigu. Ograniczenia są te same i trudno na ten moment rozwiązać ten problem” – mówi Max, cytowany przez racefans.net.

 

„Wygląda na to, że jesteśmy zbyt wolni, ale również mamy obecnie dużą degradację. To trochę dziwne ponieważ w ostatnich kilku latach byliśmy mocni w tym aspekcie. Coś ostatnio idzie zatem nie tak z samochodem i musimy to zrozumieć i szybko próbować poprawić” – dodaje Verstappen.

Mistrz świata przyznaje, że dość szybko zdał sobie sprawę, że mimo początkowego prowadzenia, nie będzie miał szans z Lando Norrisem.

„Jechałem swój własny wyścig, dbałem o opony. Próbowałem robić co mogę. Ale w pewnym punkcie nie miałem już odpowiedzi. Zbliżył się do mnie i choć za pierwszym razem się obroniłem, to na następnym okrążeniu nie mogłem już nic zrobić” – mówi Holender.

Perez przerażony

 

Pod wrażeniem tempa McLarena był też Sergio Perez.

 

„Myślę, że jeżeli chodzi o postęp weekendu, to był on dość solidny. Ale jestem bardzo rozczarowany tempem, jakie mieliśmy w wyścigu. To coś, czego nie się nie spodziewaliśmy. Myśleliśmy, że będziemy bliżej McLarena. Ferrari było też ogromną niespodzianką. Mamy wiele rzeczy do zrozumienia” – mówi Sergio.

Meksykanin potwierdza, że jechał z innym setupem niż Max Verstappen.

„Myślę, że dla zespołu był to jednak pozytywny weekend ponieważ jechaliśmy z różnymi specyfikacjami ja i Max i zebraliśmy dużo danych z tego weekendu. Mam nadzieję, że niebawem poskładamy wszystko razem w jeden pakiet. Monza będzie innym torem, ale to było przerażające zobaczyć, co McLaren dziś może” – dodaje Perez.

Jos ostrzega

 

Bardzo zdecydowany w swojej wypowiedzi był Jos Verstappen, ojciec Maxa, któremu nie po drodze z szefostwem Red Bulla.

 

„Może nie powinienem tego mówić, ale powiem to. Fakt, że trzeba wracać do samochodu z początku tego roku, mówi wystarczająco wiele. Po prostu nie mają tego tu i teraz. Myślę, że powinni najpierw spojrzeć w lustro” – mówi Jos.

Co więcej, uważa on, że sytuacji można było się spodziewać.

„Max wiedział, że to nadchodzi. To będzie bardzo trudna końcówka roku. Max robi wszystko co może, ale nie ma czym jechać. To było naprawdę niesamowite, że zakwalifikował się na 2. miejscu” – dodaje Verstappen senior.

Na podstawie: racefans.net, autosport.com



Podziel się wpisem:

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Singapuru

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 20 września
godz. 11:30 – 1. trening
godz. 15:00 – 2. trening

Sobota, 21 września
godz. 11:30 – 3. trening
godz. 15:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 22 września
godz. 14:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

4h Mugello ELMS

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi