KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 100 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

jpeg-optimizer_logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Maciej Wiśniak, RkamilC, Piotr Bijakowski, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Lukas Hewner, Stalowy Jaro, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Marcin Starczewski, Pawel Licznerski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Maciek Kowalczyk, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, Szczepan Jędrusik, Marcin Bogutyn, Marcin Rentflejsz, szymon034, Maks Szmytkowski, Izabela Ch, Marcin Parzych, Mateusz Wanat, Tomasz Ignaczak, Michał Delmanowicz, Wojciech Zalewski, Paweł Kozłowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
UniRacers, Łukasz w., Tancesz, Marcin, Szalony Burżuj, Paweł Koziarski
Motor Racing - Formula One World Championship - Russian Grand Prix - Qualifying Day - Sochi, Russia

Claire Williams: Nie mam w sobie tyle cynizmu, by faworyzować jednego kierowcę



W długiej rozmowie z portalem planetf1.com, Claire Williams mówi, że praca z George Russellem była najlepszym momentem jej kariery. Było również trochę o Robercie Kubicy.

Claire Williams w 2013 została pełniącą obowiązki szefa Williamsa w Formule 1, przejmując obowiązki po swoim ojcu, Franku. Dzięki podpisaniu świetnej umowy na dostawę silników od Mercedesa, Williams był w stanie od 2014 roku walczyć nawet o podia. Potem jednak ekipa zaliczała powolny spadek w dół, aż na samo dno tabeli przez brak inwestycji i rozwoju. Ostatecznie Williams został sprzedany spółce Dorilton Capital w 2020 roku.

Claire Williams udzieliła długiego wywiadu portalowi planetf1.com. Jeden z tematów wywiadu dotyczył sezonu 2019 i wyboru kierowców przez Williamsa. Claire była wielką entuzjastką zatrudnienia George Russella, widząc w nim duży talent.

„Wprowadziliśmy dwóch debiutantów – George i Valtteriego do F1 i obaj mieli potem okazję jazdy mistrzowskim autem. Przy Valtterim byliśmy w stanie dać mu konkurencyjne auto, z Georgem niestety tak nie było. Ale praca z oboma była przyjemnością” – mówi Claire Williams.

 

„Z George`m zwłaszcza. Uwielbiałam pracę z nim. To był jeden z najlepszych momentów mojej kariery. Zawsze mówiłam, że niektórzy kierowcy są bardzo „williamsowi”. George był jednym z nich. Miał absolutnie najlepszą, genialną etykę pracy. Był czarujący. Był niesamowicie zmotywowany i był prawdziwym graczem zespołowym. Miał to coś i to był zaszczyt z nim pracować” – dodaje była szefowa Williamsa.

Partnerem George Russella w pierwszym sezonie był Robert Kubica i z tymi występami wielu kibiców liczyło bardzo mocno.

„To było świetne, że Williams był w stanie ściągnąć Roberta ponownie do F1. Robert miał wspaniały start swojej kariery w F1 i był typowany do osiągania niezwykłych sukcesów. Potem miał wypadek i odniósł ogromne obrażenia, z których był w stanie niesamowicie się zrehabilitować” – mówi Claire Williams.

„Sam fakt, że był w stanie wrócić do bolidu F1 był już czymś nadzwyczajnym. Byliśmy bardzo dumni, mogąc ogłaszać go naszym kierowcą w sezonach 2018 i 2019” – dodaje Williams.

 

Wyniki Williamsa i samego Roberta Kubicy były jednak wielkim rozczarowaniem, a w trakcie sezonu pojawiło się wiele wątpliwości dotyczących aut, jakie przygotowywał Williams dla swoich kierowców.

Co Claire Williams mówi o teorii, że zawodnicy zespołu nie mieli dostępu do takiego samego pakietu?

„To nie jest sposób, w jaki Williams działa. Byliśmy dumni z naszej uczciwości w Williamsie. Co najważniejsze, operacyjnie wszyscy widzieli, jak trudny był dla nas rok 2018. Również finansowo. Myślenie, że bylibyśmy w stanie przygotować dwie różne koncepcje, a potem zbudować dwa różne samochody… Nie miałabym tyle odwagi by podjąć taką decyzję przeciwko jednemu albo drugiemu” – odpowiada Williams.

„Wszyscy, którzy mnie znają, wiedzą, że nie jestem na tyle cyniczna by faworyzować jednego kierowcę. W Williamsie nigdy czegoś takiego nie robiliśmy” – dodaje Claire.

Warto dodać w tym momencie, że kibice nigdy nie oskarżali Williamsa o przygotowanie dwóch różnych pakietów, a o brak podstawowych częsci by zapewnić równe osiągi obu aut.

Na podstawie: planetf1.com
fot. Williams Racing



Podziel się wpisem:

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Singapuru

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 20 września
godz. 11:30 – 1. trening
godz. 15:00 – 2. trening

Sobota, 21 września
godz. 11:30 – 3. trening
godz. 15:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 22 września
godz. 14:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

4h Mugello ELMS

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi