KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 100 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

jpeg-optimizer_logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Maciej Wiśniak, RkamilC, Piotr Bijakowski, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Lukas Hewner, Stalowy Jaro, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Marcin Starczewski, Pawel Licznerski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Maciek Kowalczyk, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, Szczepan Jędrusik, Marcin Bogutyn, Marcin Rentflejsz, szymon034, Maks Szmytkowski, Izabela Ch, Marcin Parzych, Mateusz Wanat, Tomasz Ignaczak, Michał Delmanowicz, Wojciech Zalewski, Paweł Kozłowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
UniRacers, Łukasz w., Tancesz, Marcin, Szalony Burżuj, Paweł Koziarski
Formula 1 2024: Dutch GP

Bolidy i sprzęt Haasa zajęte, mogą nie wyjechać z Holandii



Duże problemy napotkał Haas na starcie drugiej części sezonu. Do gry wszedł były sponsor tytularny ekipy, który pojawił się na Zandvoort z komornikami.

Rosyjska firma Uralkali była sponsorem Haasa w sezonie 2021 i na początku 2022 roku. Związany z reżimem koncern opłacał starty Nikity Mazepina.

Gdy Rosja zaatakowała Ukrainę, Haas postanowił wyrzucić Mazepina z zespołu i zerwać umowę z Uralkali. Na miejsce Mazepina zatrudniono Kevina Magnussena, który do dziś jest w ekipie.

Haas zrywając umowę nie zwrócił Uralkali zapłaconej już kwoty na sezon 2022 – około $12 mln. Dodatkowo firma zapowiedziała złożenie pozwu o szkody wizerunkowe przeciwko Uralkali na kolejne $8 mln. Uralkali postanowiło pozwać amerykański zespół, a potem wszczęto procedurę arbitrażu. Sędziowie przyznali, że Haas miał powód by zerwać kontrakt sponsorski z Uralkali i nie musi z tego powodu wypłacać rosyjskiej firmie żadnego odszkodowania. Trybunał Arbitrażowy nakazał jednak zwrócenie części kwoty wpłaconej już przez Uralkali za sezon 2022.

Nieoficjalnie mówi się, że Haas jest winien Rosjanom około $8 mln – $9 mln.

 

Uralkali postanowiło nie zasypiać gruszek w popiele i złożyło dokumenty do holenderskiego sądu o zabezpieczenie wierzytelności. Jak informuje portal Formula.hu, na torze Zandvoort zaczęło się zabezpieczanie sprzętu Haasa, co może sprawić, że nie będzie on mógł opuścić Holandii i udać się na następny wyścig Formuły 1 – za tydzień na Monzy.

Podobno na poczet wierzytelności miano zabezpieczyć między innymi oba bolidy zespołu, wszystkie części zapasowe, opony, silniki, a nawet motorhome i wyposażenie garażu Haasa. Na wszystkich miały pojawić się oficjalne oznaczenia komornicze.

Wobec takich działań, Haas całkowicie zmienił swoją dotychczasową retorykę i postanowił wydać oświadczenie w tej sprawie.

„Haas zamierza spłacić w całości kwotę, którą jest winien Uralkali, zgodnie z orzeczeniem sądu. Zespół nie podważa kwot orzeczonych przez sąd. Haas wspólnie ze swoimi prawnikami pracuje nad zapewnieniem płatności zgodnie z przepisami Unii Europejskiej, Stanów Zjednoczonych, Wielkiej Brytanii i Szwajcarii. W najbliższych dniach będziemy kontynuować negocjacje z Uralkali by ostatecznie zamknąć sprawę” – czytamy w oświadczeniu wysłanemu Formula.hu.



Podziel się wpisem:

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Singapuru

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 20 września
godz. 11:30 – 1. trening
godz. 15:00 – 2. trening

Sobota, 21 września
godz. 11:30 – 3. trening
godz. 15:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 22 września
godz. 14:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

4h Mugello ELMS

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi