KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 100 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

jpeg-optimizer_logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Maciej Wiśniak, RkamilC, Piotr Bijakowski, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Lukas Hewner, Stalowy Jaro, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Marcin Starczewski, Pawel Licznerski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Maciek Kowalczyk, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, Szczepan Jędrusik, Marcin Bogutyn, Marcin Rentflejsz, szymon034, Maks Szmytkowski, Izabela Ch, Marcin Parzych, Mateusz Wanat, Tomasz Ignaczak, Michał Delmanowicz, Wojciech Zalewski, Paweł Kozłowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
UniRacers, Łukasz w., Tancesz, Marcin, Szalony Burżuj, Paweł Koziarski

Harmonogram

2024 Italian Grand Prix, Friday - Jiri Krenek

Antonelli bierze winę na siebie. Dane z telemetrii zaskakują



Adrea Kimi Antonelli przyznał, że nie jest mu dobrze z tym co zrobił podczas swojego pierwszego treningu w Formule 1. Niektórzy starają się bronić go… danymi.

Antonelli zadebiutował w piątek w treningu Formuły 1, zastępując George Russella. Kierowca szykowany na następcę Lewisa Hamiltona w Mercedesie rozbił się już po 10 minutach, poważnie uszkadzając auto.

„Co za dzień. Pierwsze FP1 za mną. Niestety skończył się dość szybko ze względu na wypadek. Był dość duży, około 52G. Bardzo mi przykro ze względu na zespół i George`a, że narobiłem im pracy. To był mój błąd, naciskałem nieco za mocno w tych warunkach. Powinienem był budować mój przejazd nieco bardziej . Wyciągnąłem wnioski na przyszłość” – mówi Antonelli.

Włoch podziękował Mercedesowi i kibicom za wsparcie, zdradzając, że nie czuje się najlepiej po wypadku.

 

„Jestem bardzo wdzięczny zespołowi za tę szansę. Wspaniale było zobaczyć wszystkich Tifosi na torze, przejechać pierwsze okrążenie z innymi kierowcami. Nie czuję się w tym momencie super dobrze. Muszę spróbować odpocząć i skupić się na reszcie weekendu ponieważ przede mną jeszcze trochę ścigania i będziemy potrzebować dobrego rezultatu” – mówi Antonelli.

Kierowca Premy zajął 6. miejsce we wczorajszych kwalifikacjach Formuły 2.

Dane

 

Toto Wolff, komentując wypadek Antonellego, zwracał uwagę, że Mercedes musi wręcz spowalniać tego kierowcę i że Antonelli bardzo szybko poczuł się pewnie w aucie.

 

Słowa Austriaka zdają się potwierdzać dane, które przedstawia Autosport. Zgodnie z nimi Antonelli znacznie szybciej wchodził w zakręty niż inni kierowcy.

Na swoim szybkim okrążeniu Włoch wszedł w zakręt Lesmo 2 z prędkością 184 km/h. To o 7 km/h szybciej niż Max Verstappen na swoim najszybszym kółku w tej sesji.

Jeszcze ciekawiej wyglądają dane z szykany Ascari. Antonelli przeszedł ją z prędkością 190 km/h, podczas gdy Lewis Hamilton miał tam 177 km/h, Charles Leclerc 178 km/h, a Lando Norris 179 km/h.

Żaden z kierowców w tej sesji – mimo ewolucji toru i poprawy warunków – nie był w stanie pojechać szybciej.

Tak duże prędkości miały jednak swoją cenę. Antonelli przegrzał opony, które nieco później, w zakręcie Parabolica, straciły przyczepność i Włoch wylądował w bandzie.

Na podstawie: racingnews365.com, autosport.com
fot. Mercedes F1 Team



Podziel się wpisem:

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Singapuru

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 20 września
godz. 11:30 – 1. trening
godz. 15:00 – 2. trening

Sobota, 21 września
godz. 11:30 – 3. trening
godz. 15:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 22 września
godz. 14:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

4h Mugello ELMS

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi