KONTAKT     Zwrot 100 zł za OC!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP 

jpeg-optimizer_logo-powrot-roberta

MENU:

d28654835195eb7d422d10c25afc2f7e

Zapowiedź GP Wielkiej Brytanii F1

Sezon 2024 Formuły 1 w pełni – jesteśmy prawie w połowie zaplanowanych wyścigów, a przed nami Grand Prix Wielkiej Brytanii. To kolejny sezon, w którym najlepszym kierowcą jest reprezentujący Holandię Max Verstappen, a jego team Red Bull Racing jest najlepszy w klasyfikacji konstruktorów.

Jednak za plecami Verstappen i Red Bull Racing konkurencja nie śpi i walka o drugie i trzecie miejsce może się okazać niezwykle zacięta. Grand Prix Wielkiej Brytanii odbędzie się już 5 – 7 lipca na legendarnym torze Silverstone.

Sytuacja w klasyfikacji kierowców F1 przed GP Wielkiej Brytanii

Już czwarty sezon z rzędu absolutnym dominatorem w klasyfikacji generalnej kierowców F1 jest Holender Max Verstappen. Po 11 wyścigach bieżącego sezonu jest liderem z 237 punktami w dorobku. W dotychczasowych startach kierowca Red Bull Racing aż 7-krotnie zwyciężał, GP Australii nie ukończył, w GP Miami był drugi, w GP Monako szósty, a w GP Austrii piąty.

Drugi w stawce ze 156 punkami jest Brytyjczyk Lando Norris, który zwyciężył w GP Miami, a do tego kierowca McLarena 4-krotnie był drugi i raz trzeci. Na trzeciej pozycji w klasyfikacji generalnej kierowców jest Monakijczyk Charles Leclerc z teamu Ferrari, który zgromadził 150 punktów, zwyciężył wyścig z swoim rodzinnym Monako, raz zajmował drugie miejsce, 3 razy trzecie.

Czwarte miejsce w klasyfikacji kierowców należy do Carlosa Sainza Jr. Hiszpan reprezentujący barwy  Ferrari ma 135 punków, zwyciężył GP Australii, a do tego 4 razy był trzeci. Aktualnie piąte miejsce zajmuje Meksykanin Sergio Perez z ekipy Red Bull Racing, który ma na koncie 118 punkty, 3 razy zajmował drugie miejsce w wyścigach i raz był trzeci. Szóste miejsce należy do Australijczyka Oscara Piastriago z McLarena ze 112 punktami w dorobku, który dwukrotnie był drugi. Na siódmym miejscy sklasyfikowany jest reprezentant Wielkiej Brytanii George Russell, jeżdżący w bolidzie Mercedesa – ma 111 punktów, wygrał GP Austrii i raz był trzeci. Ósme miejsce przypada natomiast innemu Brytyjczykowi z teamu Mercedesa – Lewisowi Hamiltonowi z 85 punktami, a jego najlepsze osiągnięcie w tym sezonie to raz trzecie miejsce.

Sytuacja w klasyfikacji konstruktorów F1 przed GP Wielkiej Brytanii

W klasyfikacji konstruktorów na pierwszym miejscu jest austriacki team Red Bull Racing z dorobkiem 355 punktów. Drugie miejsce zajmuje włoska stajnia Ferrari z 291 punktami na koncie. Trzecie miejsce to brytyjski McLaren-Mercedes, który zgromadził dotychczas 268 punktów. Na lokacie czwartej mamy niemieckiego Mercedes         a z 196 punktami. Piąte miejsce należy do brytyjskiego teamu Aston Martin Aramco-Mercedes, który ma 58 punktów. Na lokacie ósmej z 30 punktami jest włoska Scuderia. Siódme miejsce przypada amerykańskiemu Haas-Ferrari z 19 punktami. Na pozycji szóstej jest francuski team Alpine-Renault, który ma 9 punków. Williams-Mercedes z Wielkiej Brytanii ma tylko 2 punkty i jest dziewiąty. Natomiast Kick Sauber-Ferrari ze Szwajcarii pozostaje z zerowym dorobkiem punktowym i zajmuje dziesiąte – ostanie miejsce w klasyfikacji konstruktorów.

Historia GP Wielkiej Brytanii i charakterystyka toru Silverstone

Grand Prix Wielkiej Brytanii, będące częścią Mistrzostw Świata Formuły 1, jest jednym z dwóch wyścigów, które odbywają się nieprzerwanie od inauguracyjnego sezonu w 1950 roku. Tor Silverstone jest stałym miejscem Grand Prix od wspomnianego pierwszego sezonu Formuły 1 w 1950 roku. W latach 1955 – 1962 wyścig odbywał się naprzemiennie z torem w Aintree, a od 1964 do 1986 z torem w Brands Hatch. Od 1987 roku Silverstone jest jedynym torem, na którym odbywa się Grand Prix Wielkiej Brytanii.

Co ciekawe wyścigi Grand Prix (czyli seria wyścigów przed 1950 rokiem) zostały zapoczątkowane w Wielkiej Brytanii przez Henry’ego Segrave’a na torze Brooklands w 1926 roku. Decyzja o ich organizacji została podjęta w odpowiedzi na rosnącą popularność sportu, którą zapoczątkowały zwycięstwa Segrave’a w Grand Prix Francji w 1923 roku oraz Grand Prix Hiszpanii w 1924 roku. Pierwsze Grand Prix Wielkiej Brytanii wygrali Francuzi Louis Wagner i Robert Sénéchal, startując w samochodzie Delage 155B.

Długość okrążenia toru Silverstone wynosi 5,891 km, podczas wyścigów Formuły 1 odbywają się 52 okrążenia, co daje łączny dystans 306,227 km. Ostatnim zwycięzcą F1 w 2023 roku był Holender Max Verstappen z austriackiego teamu Red Bull Racing, który startował z Pole position i uzyskał czas  1:25:16.938. Drugi był brytyjczyk Lando Norris ze stajni McLaren-Mercedes ze stratą 3.798 sekundy, a na miejscu trzecim do mety dojechał reprezentant Wielkiej Brytanii Lewis Hamilton z teamu Mercedesa ze stratą 6.783 sekundy do zwycięzcy. Najszybsze okrążenie należało do Verstappena, który pokonał je w czasie 1:30.275.

GP Wielkiej Brytanii i inne wyścigi F1 można typować w Betcris!

Jakie są Twoje typy na nadchodzące Grand Prix Wielkiej Brytanii? Czy Max Verstappen znów zdominuje konkurencję? Kto będzie drugi i trzeci? Jak wyglądać będzie klasyfikacja kierowców, a jak konstruktorów? To wszystko możesz typować w Betcris. W ofercie tego legalnego polskiego bukmachera są również inne zakłady bukmacherskie na motorsport, a także sporty drużynowe, indywidualne i o wiele więcej. Pamiętaj, że obstawianie wyników wiąże się z ryzykiem finansowym – graj zatem zawsze odpowiedzialnie!

Materiał zewnętrzny

Podziel się wpisem:

Najnowsze wpisy na blogu:

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Archiwum

Najbliższe Grand Prix F1

GP Monako

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Najbliższy start Kubicy

24h Le Mans

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Piątek, 23 maja:
godz. 13:30 – 1. trening
godz. 17:00 – 2. trening

Sobota, 24 maja:
godz. 12:30 – 3. trening
godz. 16:00 – Kwalifikacje

Niedziela, 25 maja:
godz. 15:00 – Wyścig

Popularne tagi