Również Toto Wolff – duży zwolennik zmian w Formule 1 – zauważa problemy, jakie mogą pojawić się z tempem w nowej generacji aut od 2026 roku.
Czekająca nas w 2026 roku rewolucja techniczna w Formule 1 wprowadza aktywną aerodynamikę, likwiduje DRS i wymusza wiele zmian w silnikach. Jednostki napędowe blisko połowę swojej mocy będą generowały z silnika elektrycznego, nie będzie też MGUH.
FIA chce sprawić, że auta będą krótsze, węższe i lżejsze. Nie będą generowały też tyle brudnego powietrza. Od dawna pojawiają się jednak obawy, że samochody te będą trudne do jazdy, a kierowcy będą musieli skupiać się wyłącznie na ładowaniu baterii. Dodatkowo auta będą znacznie wolniejsze od obecnych.
“Potrzebujemy samochodów, które generują niski opór na prostych, ale nadal mają wystarczająco siły docisku by być szybkimi w zakrętach” – mówi Toto Wolff w rozmowie z ORF.
Zdradza on niepokojące wieści z symulatora, gdzie testowane są już nowe przepisy.
“To, co mamy teraz jest znacznie za wolne. Czasami czasy okrążeń są 10 sekund wolniejsze niż dziś. Formuła 1 zawsze była znana z innowacji. Jestem więc pewien, że samochody nadal będą szybkie gdy dopracują je inżynierowie” – dodaje szef Mercedesa.
Hybrydowa hybryda – FIA ujawnia przepisy techniczne na sezon 2026. Koniec z DRS-em!
Według niego fakt, że czasy okrążeń będą gorsze, nie zostanie zauważony przez kibiców.
“Samochody nadal będą znacznie szybsze niż cokolwiek innego co istnieje. Trzeba zdać sobie sprawę, że dla kibiców to będzie bardzo mała różnica, zwłaszcza w telewizji. IndyCar wygląda szybko, ale auta są 20 sekund wolniejsze niż samochody Formuły 1” – mówi Austriak.
Co ciekawe jednak, Wolff zgadza się z tymi, którzy uważają, że udział energii elektrycznej w nowych autach będzie zbyt duży.
“Być może mogłoby być trochę mniej baterii, a więcej silnika spalinowego. Koniec końców, będziemy na w pełni ekologicznych paliwach. To paliwo jest w 100% zrównoważone więc moglibyśmy tu coś dostosować. Ale teraz i tak jest na to za późno” – mówi Wolff.
Na podstawie: autoracing1.com
fot. Mercedes F1 Team