KONTAKT     Zwrot 100 zł za OC!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP   Kup Eleven Sports

jpeg-optimizer_logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Maciej Wiśniak, Piotr Bijakowski, Maciej Dziubiński, Przemyslaw Lowkiewicz, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Stalowy Jaro, Pawel Licznerski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Szczepan Jędrusik, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, szymon034, Marcin Rentflejsz, Izabela Ch, Tomasz Ignaczak, Marcin Parzych, Maks Szmytkowski, Michał Delmanowicz, Kasia Kopiczko, Wojciech Zalewski, Alex Elise, Tomasz Drążek, Paweł Kozłowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
Stefan P, Esox33, fajawodna, Manulski, M, Szonapoul, PAT Yellowbear, mbiela, King, tomek90, jacek79100, A, Kuba Wiśniewski
Toto Wolff Mercedes F1

Wolff o autach na 2026: Nawet 10 sekund wolniejsze



Również Toto Wolff – duży zwolennik zmian w Formule 1 – zauważa problemy, jakie mogą pojawić się z tempem w nowej generacji aut od 2026 roku.

Czekająca nas w 2026 roku rewolucja techniczna w Formule 1 wprowadza aktywną aerodynamikę, likwiduje DRS i wymusza wiele zmian w silnikach. Jednostki napędowe blisko połowę swojej mocy będą generowały z silnika elektrycznego, nie będzie też MGUH.

FIA chce sprawić, że auta będą krótsze, węższe i lżejsze. Nie będą generowały też tyle brudnego powietrza. Od dawna pojawiają się jednak obawy, że samochody te będą trudne do jazdy, a kierowcy będą musieli skupiać się wyłącznie na ładowaniu baterii. Dodatkowo auta będą znacznie wolniejsze od obecnych.

“Potrzebujemy samochodów, które generują niski opór na prostych, ale nadal mają wystarczająco siły docisku by być szybkimi w zakrętach” – mówi Toto Wolff w rozmowie z ORF.

 

Zdradza on niepokojące wieści z symulatora, gdzie testowane są już nowe przepisy.

“To, co mamy teraz jest znacznie za wolne. Czasami czasy okrążeń są 10 sekund wolniejsze niż dziś. Formuła 1 zawsze była znana z innowacji. Jestem więc pewien, że samochody nadal będą szybkie gdy dopracują je inżynierowie” – dodaje szef Mercedesa.

Hybrydowa hybryda – FIA ujawnia przepisy techniczne na sezon 2026. Koniec z DRS-em!

Według niego fakt, że czasy okrążeń będą gorsze, nie zostanie zauważony przez kibiców.

 

“Samochody nadal będą znacznie szybsze niż cokolwiek innego co istnieje. Trzeba zdać sobie sprawę, że dla kibiców to będzie bardzo mała różnica, zwłaszcza w telewizji. IndyCar wygląda szybko, ale auta są 20 sekund wolniejsze niż samochody Formuły 1” – mówi Austriak.

Co ciekawe jednak, Wolff zgadza się z tymi, którzy uważają, że udział energii elektrycznej w nowych autach będzie zbyt duży.

“Być może mogłoby być trochę mniej baterii, a więcej silnika spalinowego. Koniec końców, będziemy na w pełni ekologicznych paliwach. To paliwo jest w 100% zrównoważone więc moglibyśmy tu coś dostosować. Ale teraz i tak jest na to za późno” – mówi Wolff.

Na podstawie: autoracing1.com
fot. Mercedes F1 Team



Podziel się wpisem:

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Miami

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 2 maja:
godz. 18:30 – Trening
godz. 22:30 – Kwalifikacje do Sprintu

Sobota, 3 maja:
godz. 18:00 – Sprint
godz. 22:00 – Kwalifikacje

Niedziela, 4 maja:
godz. 22:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

6h Spa

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi