KONTAKT     Zwrot 100 zł za OC!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP   Kup Eleven Sports

jpeg-optimizer_logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Maciej Wiśniak, Piotr Bijakowski, Maciej Dziubiński, Przemyslaw Lowkiewicz, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Stalowy Jaro, Pawel Licznerski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Szczepan Jędrusik, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, szymon034, Marcin Rentflejsz, Izabela Ch, Tomasz Ignaczak, Marcin Parzych, Maks Szmytkowski, Michał Delmanowicz, Kasia Kopiczko, Wojciech Zalewski, Alex Elise, Tomasz Drążek, Paweł Kozłowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
Stefan P, Esox33, fajawodna, Manulski, M, Szonapoul, PAT Yellowbear, mbiela, King, tomek90, jacek79100, A, Kuba Wiśniewski
2024 Belgian Grand Prix, Sunday - Jiri Krenek

Teoria spiskowa po wygranej Russella. A Horner wbija szpilkę



Dyskwalifikacja George Russella w GP Belgii wywołała sporo dyskusji wśród ekspertów i kibiców. Dołączył do niej również Christian Horner.

Przewaga?

 

Wszystko zaczęło się od wyjaśnień powodów dyskwalifikacji George Russella przez Karuna Chandhoka, byłego kierowcę Formuły 1, a obecnie eksperta Sky Sports, który analizując sytuację powiedział: “Szczerze mówiąc, samochód nigdy nie był poniżej limitu wagi w trakcie wyścigu gdyż mieli paliwo na pokładzie. Russell nie miał przewagi osiągów. To był oczywisty błąd zespołu bo limit 798 kg dotyczy osuszonego samochodu”.

To tłumaczenie nie przekonało kibiców. Niektórzy przypominali słowa Lewisa Hamiltona sprzed kilku lat, że w Formule 1 liczy się każdy kilogram i że “dodatkowy kilogram może na dystansie wyścigu dać nawet 2 sekundy straty”.

 

Biorąc pod uwagę to, że George Russell na mecie wyścigu miał 1,3 sekundy przewagi nad trzecim Oscarem Piastrim, niektórzy zaczęli właśnie w tym upatrywać powodów wygranej George Russella i tego, że był w stanie w końcówce obronić się przed Hamiltonem.

Oczywiście brakujące 1,5 kg mogło w końcówce minimalnie pomagać George Russellowi, ale również Chandhok mówi, że przewaga ta powstała w końcówce wyścigu i nie była niczym planowanym, a błędem ekipy. Powstawała stopniowo wraz ze zużyciem kompletu opon, na którym Russell przejechał 34 okrążenia.

Horner potwierdza

 

Toto Wolff jeszcze na torze mówił, że dyskwalifikacja George Russella wynika z bardzo dużego zużycia opon, na której dodatkowo nie można było nałożyć skrawków opon na okrążeniu zjazdowym.

 

Christian Horner mówi, że jego ekipa brała to pod uwagę.

“Jestem pewien, że stracił ponad kilogram gumy ze względu na strategię. Widzieliśmy to u nas w piątek. Trzeba dostarczyć wystarczająco paliwa by pobrano próbkę, w przeciwnym wypadku traktujesz paliwo jako balast. To bardzo smutna sprawa dla George`a, ale popełnili błędy w kalkulacjach” – mówi Horner.

Według niego, jeżeli Russell już zdecydował się na strategię jednego pit-stopu, to powinni oszczędzić więcej paliwa w aucie swojego kierowcy by potem posłużył on za dodatkową wagę. Wówczas jednak takie oszczędzanie nie pozwoliłoby Russellowi na utrzymanie pierwszego miejsca.



Podziel się wpisem:

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Miami

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 2 maja:
godz. 18:30 – Trening
godz. 22:30 – Kwalifikacje do Sprintu

Sobota, 3 maja:
godz. 18:00 – Sprint
godz. 22:00 – Kwalifikacje

Niedziela, 4 maja:
godz. 22:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

6h Spa

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi