KONTAKT     Zwrot 100 zł za OC!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP 

jpeg-optimizer_logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Maciej Wiśniak, Piotr Bijakowski, Maciej Dziubiński, Przemyslaw Lowkiewicz, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Stalowy Jaro, Pawel Licznerski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Szczepan Jędrusik, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, szymon034, Marcin Rentflejsz, Izabela Ch, Tomasz Ignaczak, Marcin Parzych, Maks Szmytkowski, Michał Delmanowicz, Kasia Kopiczko, Wojciech Zalewski, Alex Elise, Tomasz Drążek, Paweł Kozłowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
Stefan P, Esox33, fajawodna, Manulski, M, Szonapoul, PAT Yellowbear, mbiela, King, tomek90, jacek79100, A, Kuba Wiśniewski

GP Monako

Jan_Przyrowski_Hiszpańska_F4_MotorLand_Aragon_8

Przyrowski podsumowuje Aragon



Jan Przyrowski wywalczył kolejne ważne punkty do klasyfikacji generalnej Hiszpańskiej Formuły 4. Podopieczny Orlen Teamu zdobył na torze MotorLand Aragon miejsca nr 6 i 4 oraz podium wśród debiutantów. Do tego wszystkiego na zakończenie weekendu Polak dorzucił najszybsze okrążenie w wyścigu.

Dwa razy w punktowanej strefie

 

Kierowca zespołu Griffin Core by Campos zdobył w sumie 18 punktów. Dorobek mógł być jeszcze większy, gdyby nie kolizja z rywalem w pierwszym wyścigu. Jan Przyrowski po starcie z 10. pola szybko zyskał 2 lokaty i miał idealną okazję, aby przebijać się jeszcze wyżej. Niestety Keanu Al Azhari, który także miał taki zamiar, przeliczył się z atakiem i wyeliminował naszego rodaka z walki o punkty. Kierowca ze Zjednoczonych Emiratów Arabskich przebił się aż na podium, a sędziowie postanowili ukarać go karą cofnięcia o 3 pozycje na starcie do kolejnego wyścigu.
Po nieukończonych zawodach przyszła jednak kolej na dwa dobre występy. W drugim wyścigu Przyrowski startował z 9. pola i finalnie przebił się na 6. miejsce. Walka przez całe zawody była intensywna i w niektórych przypadkach rywale otrzymali kary czasowe za wielokrotne łamanie limitów toru, kiedy to nieczysto zyskiwali przewagę nad Polakiem.

Do trzeciego wyścigu kierowca z Rossoszycy przystąpił z 3. pola startowego, które wywalczył w drugich kwalifikacjach. Sam start wyszedł bardzo dobrze i Jan Przyrowski wywierał presję na Keanu Al Azhariego oraz Griffina Peeblesa. Niedługo później doszło do neutralizacji wywołanej incydentami w dalszej części stawki. Wówczas opony wypadły z optymalnego okna pracy, przez co po wznowieniu wyścigu 16-latek był narażony na ataki rywali z tyłu. Colnaghi, Rivera i Strauven wyprzedzili Przyrowskiego. Na szczęście niedługo później to Polak odzyskał dobre tempo i był najszybszy na torze, notując rekordowe okrążenia. To pozwoliło mu odrobić część strat i finalnie 3. wyścig zakończył na 4. miejscu, co czyniło go drugim najlepszym debiutantem. W ten właśnie sposób kierowca Griffin Core by Campos stanął na drugim stopniu podium.

 

Bardzo dobre tempo protegowanego Orlenu w wyścigach i odnajdywanie się w walce na torze oraz poprawa w kwalifikacjach pozwalają pozytywnie zapatrywać się na kolejne rundy Hiszpańskiej Formuły 4 w tym sezonie.

Tegoroczny debiutant w Hiszpańskiej Formule 4, Jan Przyrowski, ocenił swój weekend wyścigowy na torze MotorLand Aragon.

– Pierwszy wyścig mógł dostarczyć mi wielu punktów, ale niestety kolizja wykluczyła mnie z walki. Na szczęście drugi dzień ścigania był dla mnie dużo lepszy, była spora poprawa. Znacznie lepiej się jechało. Udało mi się wywalczyć 3. pole startowe w drugich kwalifikacji. Niewiele zabrakło do pole position. Było to spowodowane brakiem cienia aerodynamicznego w czwartym sektorze – powiedział protegowany Orlen Teamu.

– W drugim wyścigu awansowałem z 9. na 6. miejsce po bardzo intensywnej walce. Nie zakładałem żadnej nowej opony, co nieco utrudniało zadania, ale finalnie tempo było niezłe. W 3. wyścigu po starcie utrzymałem 3. miejsce, ale później popełniłem kilka błędów, przez które spadłem. Z czasem odzyskałem tempo i zdołałem wrócić na P4, co dało mi sporo frajdy. Chciałbym podziękować kibicom oraz Orlenowi za nieocenione wspieranie mnie w tym sezonie – dodaje Przyrowski.

 

Polak w Top 8 “generalki”

 

Wyścigowe zmagania na MotorLand Aragon nie dostarczyły Janowi Przyrowskiemu tylu punktów, ile sam by oczekiwał. Polak wciąż utrzymuje się w czołówce, ponieważ w klasyfikacji generalnej zajmuje 8. miejsce z dorobkiem 63 punktów. Protegowany Orlen Teamu ma spore szanse na to, aby w kolejnych rundach awansować na wyższe miejsce.

MKierowcaZespółPunkty
1Mattia ColnaghiMP Motorsport282
2Keanu Al AzhariMP Motorsport272
3Maciej GładyszMP Motorsport187
4Juan CotaDrivex186
5Ernesto RiveraCampos148
6James EgoziCampos143
7Thomas StrauvenRodin122
8Lucas FluxaMP Motorsport118
9Griffin PeeblesMP Motorsport106
10Jan PrzyrowskiCampos91
11Nathan TyeCampos72
12Enzo TarnvanichkulCampos69
13Rene LammersMP Motorsport55
14Andras CardenasCampos28
15Matteo QuintarelliSainteloc24
16Peter BouzinelosRodin21
17Adam HidegCram14
18Gabriel GomezTC Racing13
19Yevan DavidSainteloc12
20Tim GerhardsMonlau11
21Francisco MacedoDrivex9
22Mikkel PedersenDrivex4
23Adam Al AzhariTecnicar4
24Alex NinovicRodin4
25Hiyu YamakoshiMonlau2
26Douwe DedeckerGRS1
27Daniel NogalesDrivex0
28Lenny RiedMonlau0
29Preston LambertRodin0
30Gustaw WiśniewskiTecnicar0
31Filippo FiorentinoCram0
32Lorenzo CastilloTecnicar0
33Matúš RybaDrivex0
34Kirill KutskovGRS0
35Maximiliano RestrepoSainteloc0
36Cristian CanteTC Racing0
37Alexander JacobyGRS0
38Wiktor DobrzańskiTecnicar0
39Rehan HakimMonlau0
40Jaden PariatGRS0
41Lisa BlockDrivex0

Przed nami zmagania w Walencji

 

Za około 1,5 miesiąca czeka nas piąta runda Hiszpańskiej Formuły 4. W dniach 13-15 września, Jan Przyrowski i jego rywale wyjadą na tor Ricardo Tormo zlokalizowany nieopodal Walencji. Obiekt, który wielokrotnie gościł Formułę 1 podczas sesji testowych, zapewni nam kolejne emocje. Celem podopiecznego Orlenu jest włączenie się do walki o podia i zwycięstwa.

Na podstawie informacji prasowej



Podziel się wpisem:

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Monako

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 23 maja:
godz. 13:30 – 1. trening
godz. 17:00 – 2. trening

Sobota, 24 maja:
godz. 12:30 – 3. trening
godz. 16:00 – Kwalifikacje

Niedziela, 25 maja:
godz. 15:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

24h Le Mans

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi