KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 100 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

jpeg-optimizer_logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Maciej Wiśniak, RkamilC, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Grzejnik, Stalowy Jaro, Mateusz Pabiańczyk, Marcin Starczewski, Pawel Licznerski, Tomasz Jakubiec, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Maciej Stankiewicz, Maciek Kowalczyk, Grzegorz Pliś, Szczepan Jędrusik, szymon034, Marcin Rentflejsz, Kamil G, Izabela Ch, Maks Szmytkowski, Mateusz Wanat, Marcin Parzych, Tomasz Ignaczak, Grzegorz Wojtaszewski, Michał Delmanowicz, Wojciech Zalewski, Paweł Kozłowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
Archetype, Esox33, Szymon034, Gnusma, Xandi, Bartek, Dymek, Wojtek, Mateusz G.

Harmonogram

Lando Norris, McLaren F1 Team

Norris po rozmowie z Verstappenem: Być może moja reakcja była przesadzona



Przed weekendem wyścigowym Formuły 1 na torze Silverstone Lando Norris mówi o swoich refleksjach dotyczących walki z Maxem Verstappenem.

Odnosząc się do wydarzeń na Red Bull Ring Lando Norris powiedział w rozmowie z dziennikarzami, że był szczególnie zaskoczony decyzją sędziów o braku dochodzenia wobec Verstappena dotyczącego wyjazdu poza tor i zyskania przewagi gdy Max wyprzedził go okrążenie przed ich kolizją.

„Myślę, że mógł wtedy zmieścić się w zakręcie, ale nawet nie próbował. Nie przycisnąłem go, nie było to tak, że byliśmy bok w bok i prawie go wypchnąłem. Wybrał po prostu bardzo łatwą drogę” – mówi Lando Norris.

„Tego w tym wszystkim nie rozumiem chyba najbardziej. A przewaga, którą miał po tym zakręcie niż ta, którą miał wcześniej. Wyjechał poza tor i zyskał przewagę, a przecież ja go nie wypchnąłem. Według mnie trzeba wyjaśniania takich spraw i konsekwencji” – dodaje Norris.

Podczas Grand Prix Austrii to Norris dostał karę 5 sekund za czterokrotne złamanie limitów toru. Kierowca przyznał, że nie wiedział o tym i był zdziwiony gdy przed wycofaniem auta mechanicy czekali 5 sekund zanim wepchnęli go do garażu.

 

„Próbowałem wyprzedzać, zablokowałem koła i skończyłem poza torem. Musiałem uniknąć najechania na wysokie krawężniki. Ale od razu oddałem moją pozycję Maxowi i straciłem na tym wszystkim kilka sekund” – mówi Norris, tłumacząc, że kara była niesłuszna. Proponuje on zmiany w tym zakresie.

„Jest różnica pomiędzy wyjechaniem poza tor i zyskaniem przewagi, a czymś takim. Czynnik zyskania na przekroczeniu limitów toru jest tu kluczowy” – dodaje Norris.

Lando ochłonął już po całej rywalizacji i przyznaje, że w niektórych aspektach był zbyt krytyczny wobec Verstappena.

„Im bardziej myślę o tych rzeczach, tym bardziej uświadamiam sobie, że to było po prostu ściganie. Tak, skarżyłem się i powiedziałem określone rzeczy przez radio – jak każdy kierowca” – mówi Norris.

 

„Ale jednocześnie wiem, że to było dobre ściganie. Twarde, być może czasami za bardzo, ale dobre, a tego chcą ludzie. I my też tego chcemy. Chcemy walczyć do ostatniego okrążenia, to kochamy robić. Chcemy ścigania koło w koło i nie chcemy zbyt wiele przepisów w tym przypadku. Zapewne więc w pewnym sensie przesadziłem ze swoją reakcją. Ale w wielu aspektach była to dla mnie nowa rzecz” – dodaje kierowca.

Obaj kierowcy mieli już okazję porozmawiać o tej sytuacji.

„Nie oczekiwałem po nim przeprosin i nie sądzę by powinien przepraszać. Rozmawialiśmy o tym i czekam na dalsze ściganie” – mówi Norris.

Na podstawie: racefans.net, Luke Smith
fot. McLaren



Podziel się wpisem:

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Australii

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 6 grudnia
godz. 10:30 – 1. Trening
godz. 14:00 – 2. Trening

Sobota, 7 grudnia
godz. 11:30 – 3. trening
godz. 15:00 – Kwalifikacje

Niedziela, 8 grudnia
godz. 14:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

8h Kataru

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi