KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 100 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

jpeg-optimizer_logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Maciej Wiśniak, RkamilC, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Grzejnik, Stalowy Jaro, Mateusz Pabiańczyk, Marcin Starczewski, Pawel Licznerski, Tomasz Jakubiec, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Maciej Stankiewicz, Maciek Kowalczyk, Grzegorz Pliś, Szczepan Jędrusik, szymon034, Marcin Rentflejsz, Kamil G, Izabela Ch, Maks Szmytkowski, Mateusz Wanat, Marcin Parzych, Tomasz Ignaczak, Grzegorz Wojtaszewski, Michał Delmanowicz, Wojciech Zalewski, Paweł Kozłowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
Archetype, Esox33, Szymon034, Gnusma, Xandi, Bartek, Dymek, Wojtek, Mateusz G.

Harmonogram

Lando Norris, McLaren F1 Team, and Oscar Piastri, McLaren F1 Team

Norris i Piastri jednym głosem w sprawie team orders



Wygląda na to, że McLaren przeprowadził rozmowę ze swoimi kierowcami w sprawie team orders i – przynajmniej w wypowiedziach medialnych – wszyscy zgadzają się ze sobą.

Wydarzenia z Grand Prix Węgier, gdy McLaren prosił Lando Norrisa o oddanie pozycji Oscarowi Piastriemu, odbiły się szerokim echem w świecie Formuły 1 i postawiły pytania dotyczące układania przez zespół kolejności swoich kierowców na mecie.

Według Norrisa, obaj zawodnicy powinni mieć równe szanse na osiąganie zwycięstw i nie ma on obecnie statusu kierowcy numer 1.

„Nadal muszę sobie na to zasłużyć, nadal muszę być szybszym niż inni. Nie wiem z jakiego powodu jeden kierowca miałby być uprzywilejowany w stosunku do drugiego. Nigdy nie mieliśmy faworyzowania jednego kierowcy w zespole” – mówi Norris.

 

„Czemu teraz nagle miałbym mieć lepsze szanse? Mam szanse przez cały sezon, a jesteśmy w jego połowie. Przed nami jeszcze daleka droga” – dodaje Norris.

Norris mówi również, że wydarzenia na Węgrzech nie miały nic wspólnego z próbą wpłynięcia przez jego zespół na układ klasyfikacji generalnej kierowców.

„Nie powinienem był prowadzić w tamtym wyścigu, a ludzie nie powinni odnosić wrażenia, że zespół mnie faworyzuje. Jeżeli Oscar będzie prowadził w przyszłości przez cały wyścig, to zespół nie powinien prosić go o przepuszczenie mnie” – dodaje Norris.

 

Ze swoim kolegą z zespołu zgadza się Oscar Piastri.

„Nadal mamy dość wczesną fazę sezonu, a ja jestem daleko w klasyfikacji kierowców, ale nie jestem jeszcze bez szans. Nie zajęłoby mi tak wiele wyścigów by znaleźć się w pozycji Lando. Zobaczymy, co się wydarzy” – mówi Oscar.

„Jeżeli będą chcieli żebym był graczem zespołowym i spróbował pomóc Lando, wówczas oczywiście zrobię to. Ale myślę, że najważniejszą rzeczą jest zdobycie jak największej liczby punktów dla zespołu i wygrana w klasyfikacji konstruktorów. Myślę, że to najważniejsza okazja, jaką mamy” – dodaje Australijczyk.

Na podstawie: f1i.com
fot. McLaren F1 Team



Podziel się wpisem:

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Australii

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 6 grudnia
godz. 10:30 – 1. Trening
godz. 14:00 – 2. Trening

Sobota, 7 grudnia
godz. 11:30 – 3. trening
godz. 15:00 – Kwalifikacje

Niedziela, 8 grudnia
godz. 14:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

8h Kataru

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi