KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 100 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

jpeg-optimizer_logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Maciej Wiśniak, RkamilC, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Grzejnik, Stalowy Jaro, Mateusz Pabiańczyk, Marcin Starczewski, Pawel Licznerski, Tomasz Jakubiec, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Maciej Stankiewicz, Maciek Kowalczyk, Grzegorz Pliś, Szczepan Jędrusik, szymon034, Marcin Rentflejsz, Kamil G, Izabela Ch, Maks Szmytkowski, Mateusz Wanat, Marcin Parzych, Tomasz Ignaczak, Grzegorz Wojtaszewski, Michał Delmanowicz, Wojciech Zalewski, Paweł Kozłowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
Archetype, Esox33, Szymon034, Gnusma, Xandi, Bartek, Dymek, Wojtek, Mateusz G.

Harmonogram

Kubica wywiad

Kubica: Tamten sezon był moim najlepszym w karierze



Robert Kubica był gościem podcastu brazylijskiego motorsport.com i mówił o swoich kontaktach z tym krajem i karierze wyścigowej.

W miniony weekend Robert gościł na torze Interlagos w ramach 5. rundy Długodystansowych Mistrzostw Świata. Polski kierowca opowiedział o swoim programie wspólnie z AF Corse i wizji walki w czołówce.

„Jesteśmy młodą grupą, każdy z nas jedzie tym samochodem pierwszy sezon. Brakuje nam zatem doświadczenia. Ale pokazujemy się z dobrej strony, w 24h Le Mans mieliśmy wszystkie składniki ku temu by walczyć o zwycięstwo, a na pewno o podium. Niestety nasz samochód stanął 4 godziny przed metą, ale to część wyścigów” – powiedział Kubica.

„Z technicznego punktu widzenia mistrzostwa są bardzo zmienne, jesteśmy na różnych torach, które mają różną charakterystykę i musimy się bardzo wiele uczyć” – dodał Polak.

 

Kubica przyznaje, że wyścigi długodystansowe dały mu emocje, których kiedyś by się nie spodziewał.

„Kiedy ścigałem się w Formule 1 ludzie opowiadali mi, jak wspaniałe jest 24h Le Mans. Ja mówiłem: tak tak. Ale gdy tam pierwszy raz pojechałem by się ścigać, poczułem ekscytację jak w kartingu. Ten dresz emocji, ta niewiadoma, to wyzwanie. Teraz mógłbym jeździć tylko 24h Le Mans”

Sporo pytań dotyczyło Brazylii – kierowców i kibiców z tego kraju.

„Spotkałem tu w padoku kilka osób, które pamiętają mnie z 2002 roku, gdy jeździłem w Formule 2000 i miałem 16 lat. To niesamowite bo jednak z F1 pamiętają cię wszyscy. A gdy ktoś przychodzi i mówi, że pamięta mnie sprzed ponad 20 lat to jest coś wyjątkowego” – powiedział Robert.

 

W trakcie rozmowy zostało mu zadane pytanie od jednego ze współpracowników z czasów Renault w Formule 1, pochodzącego z Brazylii.

„Sezon 2010, gdy pracowaliśmy razem, był z punktu widzenia pracy i frajdy za kółkiem najlepszym rokiem w moim życiu. Renault było prawdziwym zespołem wyścigowym. Jasne, BMW było wspaniałą ekipą, ale bardzo podobało mi się podejście w Enstone” – stwierdził Kubica.

Robert był również proszony o porównanie Polski i Brazylii w kontekście dojścia na szczyt motorsportu i trudności, jakie muszą przezwyciężyć kierowcy z tych Państw.

„W ostatnich 20 latach rzeczy się zmieniły mocno na plus w Polsce. Dojrzeliśmy, jesteśmy przyjemnym krajem do życia, standard życia jest znacznie wyższy. Gdy ja zaczynałem 30 lat temu karting był egzotycznym sportem. Teraz na zawodach kartingowych w Europie mamy kilkunastu kierowców z kierowców. Ale trudności kształtują twój charakter. Życie jest łatwe gdy wszystko wychodzi, ale żeby coś osiągać trzeba walczyć” – mówi Kubica.

 

Na koniec Polak został zapytany o najlepszego kierowcę obecnie według niego.

„Muszę powiedzieć, że Max. Jasne, ktoś powie, że to nudna odpowiedź, ale pamiętam, gdy byłem poza sportem, gdy leżałem w domu i gdy Max wygrywał swój pierwszy wyścig w Formule 1. Miał wtedy 18 lat. A pamiętam siebie w tym wieku i szacunek dla Maxa za znoszenie tej presji” – stwierdził Robert.

„Ale muszę wspomnieć też Fernando Alonso i Lewisa Hamiltona. Alonso zawsze był dla mnie kimś, kto może wygrywać wyścigi nie mając zwycięskiego auta” – dodał.

 

Całą rozmowę po angielsku obejrzycie tutaj:



Podziel się wpisem:

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Australii

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 6 grudnia
godz. 10:30 – 1. Trening
godz. 14:00 – 2. Trening

Sobota, 7 grudnia
godz. 11:30 – 3. trening
godz. 15:00 – Kwalifikacje

Niedziela, 8 grudnia
godz. 14:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

8h Kataru

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi