KONTAKT     Zwrot 100 zł za OC!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP   Kup Eleven Sports

jpeg-optimizer_logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Maciej Wiśniak, Piotr Bijakowski, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Stalowy Jaro, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Pawel Licznerski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Szczepan Jędrusik, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, Marcin Rentflejsz, szymon034, Tomasz Ignaczak, Izabela Ch, Marcin Parzych, Maks Szmytkowski, Michał Delmanowicz, Kasia Kopiczko, Grzegorz Wojtaszewski, Wojciech Zalewski, Alex Elise, Paweł Kozłowski, Michał Pędzikiewicz.
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
I fit I sit, Dastan, Piotr, Kamil Orczyk, Robert

Wyniki

Hungarian Grand Prix - 2024

Kierowcy Alpine wściekli, Famin przeprasza



Alpine nie będzie dobrze wspominało kwalifikacji do Grand Prix Węgier za sprawą ogromnego błędu w kwalifikacjach.

Kierowcy Alpine ruszą do Grand Prix Węgier z dwóch ostatnich pozycji. Wszystko za sprawą fatalnej decyzji strategicznej zespołu, który nie wyjechał na tor po czerwonej fladze w Q1.

“Spodziewaliśmy się gorszego wyniki więc dawaliśmy z siebie wszystko w Q1. Byliśmy na 10. i 12. miejscu i do tego momentu wykonywaliśmy bardzo dobrą pracę w Q1. Byliśmy w stanie przejść do Q2. Nie byliśmy jednak na torze wtedy, gdy warunki były najlepsze. Nie wiem, co zrobiliśmy, ale wyraźnie było to złe, zwłaszcza biorąc pod uwagę osiągi samochodu jaki mamy” – mówił Ocon po zakończeniu kwalifikacji.

“Zespół podjął decyzję, że oba samochody zostają w garażach żeby zaoszczędzić miękkie opony na Q2. Nie było DRS-u więc ekipa myślała, że nikt się już nie poprawi. Polecenie było stanowcze więc zostaliśmy” – dodaje Francuz.

 

Kierowca mówi, że jego ekipa miała tempo by w tych warunkach walczyć o więcej.

“Mieliśmy dobre tempo w mieszanych warunkach ale źle odczytaliśmy ewolucję toru po czerwonej fladze. Myślę, że 12. i 13. miejsce były możliwe. Być może w przyszłości musimy inaczej podejmować decyzje. To już drugi weekend z rzędu, w którym podejmujemy błędy strategiczne. Wygrywamy i przegrywamy jako zespół i dziś nie podjęliśmy dobrych decyzji. Najważniejsze jest wyciągnięcie wniosków na przyszłość” – mówi Ocon.

Zgadza się z nim Pierre Gasly.

“Nie wykonaliśmy dziś dobrej pracy. Przy zmiennych warunkach w Q1 chodziło bardziej o to by być na torze we właściwym czasie, a mnie o osiągi auta. Podjęliśmy dziś kompletnie złą decyzję. To był błąd w rezultacie którego odpadliśmy. W tak zmiennych warunkach zazwyczaj okazja się pojawia i trzeba wówczas być na torze by z niej skorzystać” – stwierdza Francuz.

 

Głowę popiołem posypuje Bruno Famin, szef Alpine.

“Przepraszamy naszych kierowców za to, że nie daliśmy im szansy w tej sesji. Dziś wszystko omówimy by nie powtórzyło się to w przyszłości. Źle oceniliśmy sytuację. Myśleliśmy, że wilgotny tor nie przeschnie wystarczająco. Myśleliśmy już o Q2. To był błąd” – mówi Famin.

“Mieliśmy minutę by zareagować od momentu gdy zauważyliśmy poprawę pierwszego sektora. Nie zrobiliśmy tego. Musimy wyciągnąć z tego wnioski” – dodaje szef Alpine.

Na podstawie: f1i.com



Podziel się wpisem:

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Japonii

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 4 kwietnia:
godz. 4:30 – 1. Trening
godz. 8:00 – 2. Trening

Sobota, 5 kwietnia:
godz. 4:30 – 3. Trening
godz. 8:00 – Kwalifikacje

Niedziela, 6 kwietnia:
godz. 7:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

6h Imoli

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi