KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 100 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

jpeg-optimizer_logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Maciej Wiśniak, RkamilC, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Grzejnik, Stalowy Jaro, Mateusz Pabiańczyk, Marcin Starczewski, Pawel Licznerski, Tomasz Jakubiec, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Maciej Stankiewicz, Maciek Kowalczyk, Grzegorz Pliś, Szczepan Jędrusik, szymon034, Marcin Rentflejsz, Kamil G, Izabela Ch, Maks Szmytkowski, Mateusz Wanat, Marcin Parzych, Tomasz Ignaczak, Grzegorz Wojtaszewski, Michał Delmanowicz, Wojciech Zalewski, Paweł Kozłowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
Archetype, Esox33, Szymon034, Gnusma, Xandi, Bartek, Dymek, Wojtek, Mateusz G.

Harmonogram

GP Belgii Mercedes Hamilton Russell

Hamilton zamierza porozmawiać z sędziami po werdykcie z Węgier



Mimo że początkowo twierdził, że to incydent wyścigowy, teraz Lewis Hamilton mówi, że nie podoba mu się werdykt w sprawie jego kolizji z Maxem Verstappenem na Hungaroring.

W końcówce wyścigu o GP Węgier Max Verstappen po raz kolejny atakował Lewisa Hamiltona w walce o 3. miejsce. W pierwszym zakręcie Holender zahamował za późno, zblokował koła i bez kontroli sunął po wewnętrznej. Hamilton skręcając uderzył lekko w bolid Red Bulla, który został podbity w górę. Verstappen ostatecznie dojechał na 5. miejscu.

Po wyścigu Hamilton mówił w rozmowie z mediami, że był to incydent wyścigowy i tak samo uznali sędziowie, którzy choć dostrzegli późne hamowanie Verstappena, to zwrócili też uwagę, że Lewis mógł „zrobić więcej by uniknąć kontaktu”.

Mówiąc o tym incydencie podczas Grand Prix Belgii, Hamilton przyznał, że z perspektywy czasu nie podoba mu się werdykt sędziów.

 

„Byłem bardzo zaskoczony decyzją. Byłem już zrelaksowany całą sytuacją, mówiąc, że był to tylko incydent wyścigowy i musimy przejść dalej. Ale biorąc pod uwagę to, że jeden samochód miał kontrolę, a drugi nie… Gdy masz wszystkie koła zablokowane, to oczywiste, że nie masz kontroli nad autem” – mówił na Spa Hamilton.

Jeżeli spojrzycie na powtórki to widać, że przy całym ruchu byłem bardzo, bardzo daleko od wierzchołka, a po prawej stronie było bardzo dużo miejsca. Byłem więc bardzo, bardzo zaskoczony decyzją. Zapytam ich o to kiedy będę w przyszłości z nimi rozmawiał” – dodaje kierowca Mercedesa.

Lewis i Max minęli się w padoku po wyścigu na Węgrzech i nawet padło z ich ust, że „porozmawiają później”, ale Hamilton mówi, że do rozmowy nie doszło.

„Poszliśmy do sędziów i tyle, ale nie rozmawialiśmy o tym potem. Nie wiem czy pogadamy o tym, może podczas parady kierowców. Może. Nie czułem że ta rozmowa jest potrzebna. Może jest coś, co chce mi powiedzieć, ale nie mieliśmy na to czasu” – mówi Lewis.

 

Co ciekawe, Anglik skrytykował też komentarze Maxa Verstappena przez radio zespołowe, w których nie szczędził krytyki swojej ekipie.

„Musisz być liderem zespołu, jego członkiem. Zawsze musisz pamiętać, że jesteś kolegą z zespołu, że pracuje na ciebie wiele osób i że musisz zachowywać się jak mistrz świata” – mówi Lewis.

Dopytany, co to znaczy być liderem zespołu, Lewis odpowiada: „To dobre pytanie. Ale na pewno nie tak, jak w ubiegły weekend”.

Źródło: planetf1.com



Podziel się wpisem:

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Australii

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 6 grudnia
godz. 10:30 – 1. Trening
godz. 14:00 – 2. Trening

Sobota, 7 grudnia
godz. 11:30 – 3. trening
godz. 15:00 – Kwalifikacje

Niedziela, 8 grudnia
godz. 14:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

8h Kataru

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi