Na 6h Sao Paulo WEC Ferrari przywiozło zaktualizowaną wersję hypercara 499P. Na czym skupili się inżynierowie z Maranello?
Ferrari wykorzystało jednego z „jokerów”, umożliwiających dokonanie poprawek w samochodzie. Ekipa zrobiła to jako jedna z ostatnich w stawce.
Jak informuje dailysportscar.com, modyfikacje uwzględniają nowy design wlotów do przednich hamulców co ma poprawić chłodzenie wydajności chłodzenia na Interlagos, które jest wymagające dla hamulców. Nowy wlot umieszczono pod lampami.
„Triumf w 24h Le Mans, nasz drugi z rzędu sprawił, że przyspieszyliśmy wprowadzenie pierwszej poprawki już na Interlagos. W Brazylii czeka nas trudne, ale spektakularne wyzwanie” – mówi Ferdinando Cannizzo, szef działu aut sportowych Ferrari.
„W drugiej połowie sezonu sytuacja w mistrzostwach jest bardzo otwarta, a my chcemy sięgnąć po tytuł. Każdy wyścig będzie więc kluczowy” – dodaje.
Ferrari skupiło się na obszarze, który ograniczał ich auto w sezonie 2023 – chłodzeniu hamulców.
Nasze Ferrari już na Interlagos gotowe do 6h Sao Paulo WEC.
Harmonogram – https://t.co/DUZ3Hb4eQJ#F1pl #ViaF1 #Kubica #ORLEN #ORLENTeam @GrupaORLEN @TeamORLEN #6hSaoPaulo #Interlagos #AFCorse #Ferrari pic.twitter.com/mZhhf8ZU9V
— powrotroberta.pl (@powrotroberta) July 11, 2024
„Stworzyliśmy nowe wloty i sprawdziliśmy je w tunelu aerodynamicznym. Chcemy zmienić przepływ powietrza i efektywność chłodzenia. Modyfikacja wpłynęła na balans 499P, który dopracowaliśmy dopasowując inne obszary samochodu” – mówi Cannizzo.
„Zmodyfikowaliśmy podłogę, dostosowaliśmy wysokość listwy Gurneya i wprowadziliśmy kanał pod światłami. Poprawki pozwoliły nam zachować okno osiągów wyznaczone przez regulacje techniczne” – dodaje Włoch.
Czy te zmiany wpłyną na osiągi Ferrari?
„Nie spodziewamy się poprawy czasów okrążeń, ale oczekujemy większej wszechstronności i łatwiejszej adaptacji samochodu do torów, na których hamowanie jest bardziej wymagające” – mówi Cannizo.
Przypomnę, że zmiany Balance of Performance przed rundą na Interlagos nie wydają się korzystne dla Roberta Kubicy i jego kolegów z Ferrari. 499P zostało dociążone najwięcej i odjęto mu najwięcej mocy poniżej 250 km/h. Więcej o tym przeczytacie tutaj.