KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 100 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

jpeg-optimizer_logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Maciej Wiśniak, RkamilC, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Grzejnik, Stalowy Jaro, Mateusz Pabiańczyk, Marcin Starczewski, Pawel Licznerski, Tomasz Jakubiec, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Maciej Stankiewicz, Maciek Kowalczyk, Grzegorz Pliś, Szczepan Jędrusik, szymon034, Marcin Rentflejsz, Kamil G, Izabela Ch, Maks Szmytkowski, Mateusz Wanat, Marcin Parzych, Tomasz Ignaczak, Grzegorz Wojtaszewski, Michał Delmanowicz, Wojciech Zalewski, Paweł Kozłowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
Archetype, Esox33, Szymon034, Gnusma, Xandi, Bartek, Dymek, Wojtek, Mateusz G.

Harmonogram

230005-british-gp-thursday_82139d10-92d5-4bce-aa2e-a42df83f5a68

Co się dzieje z Ferrari? „Straciliśmy miesiące rozwoju”



Kiedy już wydawało się, że Ferrari może dorównywać Red Bullowi, ekipa z Maranello zaliczyła ogromny spadek tempa.

Ferrari na Grand Prix Barcelony przywiozło spory pakiet poprawek, który miał znacznie przyspieszyć bolidy Charlesa Leclerca i Carlosa Sainza. Stało się jednak inaczej. Ferrari zostało znacznie wyprzedzone nie tylko przez McLarena, ale również przez Mercedesa.

Grand Prix Wielkiej Brytanii było kolejnym rozczarowującym wyścigiem ekipy. W piątek próbowała ona jazdy z dwoma różnymi pakietami – nowym oraz tym sprzed Imoli.

„Nowy pakiet wyraźnie nie jest wystarczająco dobry. Mamy praktycznie taki sam samochód jak na Imoli ponieważ poprawki po niej sprawiły, że auto było 0,2 sekundy wolniejsze” – mówił Carlos Sainz po Grand Prix Wielkiej Brytanii.

 

„Straciliśmy dwa albo trzy miesiące rozwoju i pracy nad osiągami. To stracony czas w tunelu aerodynamicznym. Wyraźnie nie poszliśmy w dobrym kierunku” – dodał Hiszpan.

Sainz zajął na Silverstone 5. miejsce, a Charles Leclerc był dopiero 14.

„Przynajmniej samochód wrócił do korzeni, do tego jakim był na Imoli i był przewidywalny. Teraz musimy go znów poprawiać. Ale widać, że nasi rywale zrobili duży krok do przodu. W wyścigu zrobiliśmy wszystko co mogliśmy, zwłaszcza w środku wyścigu przy przechodzeniu ze slicków na opony deszczowe. Udało mi się złapać kierowców z podium w tych warunkach i podobało mi się to” – mówi Hiszpan.

 

„Wszystko grało idealnie, ale niestety samochód nie był szybki bo inaczej walczył bym o podium czy nawet zwycięstwo. Ale piąte miejsce plus punkt za najszybsze okrążenie to koniec końców niezły wynik więc musimy być zadowoleni” – dodaje Sainz.

Hiszpan przewiduje, że z tym samym pakietem jego ekipa będzie jechać Grand Prix Belgii na Spa, ale wcześniej na Hungaroring ma pojawić się nowa podłoga.

„Na Węgrzech będziemy bardzo podskakiwać w zakrętach 4. i 11. ale będziemy musieli z tym żyć. Na szybkich torach musimy używać podłogi ze starszego pakietu bo inaczej nie da się jechać tym autem. Wierzę w zespół i to, że podejmie dobre decyzje na poszczególnych torach zanim doczekamy się lepszego pakietu” – dodaje Sainz.

Źródło: f1i.com



Podziel się wpisem:

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Australii

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 6 grudnia
godz. 10:30 – 1. Trening
godz. 14:00 – 2. Trening

Sobota, 7 grudnia
godz. 11:30 – 3. trening
godz. 15:00 – Kwalifikacje

Niedziela, 8 grudnia
godz. 14:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

8h Kataru

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi