KONTAKT     Zwrot 100 zł za OC!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP 

jpeg-optimizer_logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Maciej Wiśniak, Piotr Bijakowski, Maciej Dziubiński, Przemyslaw Lowkiewicz, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Stalowy Jaro, Pawel Licznerski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Szczepan Jędrusik, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, szymon034, Marcin Rentflejsz, Izabela Ch, Tomasz Ignaczak, Marcin Parzych, Maks Szmytkowski, Michał Delmanowicz, Kasia Kopiczko, Wojciech Zalewski, Alex Elise, Tomasz Drążek, Paweł Kozłowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
Stefan P, Esox33, fajawodna, Manulski, M, Szonapoul, PAT Yellowbear, mbiela, King, tomek90, jacek79100, A, Kuba Wiśniewski

GP Emilii - Romanii

Wyniki

Mattia Binotto

Binotto wraca do F1 z gigantem!



Zaskakujące wieści z ekipy Audi, przygotowującej się do wejścia do Formuły 1. Na kluczowe stanowisko zatrudniła ona Mattię Binotto.

Mattia Binotto pracował w Ferrari przez ponad 20 lat, przechodząc przez różne szczeble drabinki rozwoju w zespole. Był między innymi szefem działu silnikowego za czasów Michaela Schumachera. W ostatnich latach był szefem ekipy z Maranello. Nie udało mu się jednak sięgnąć po mistrzowski tytuł i odszedł z zespołu po sezonie 2022. Zastąpił go Fred Vasseur.

Binotto w międzyczasie pracował w firmie TEXA, specjalizującej się w tworzeniu urządzeń diagnostycznych do samochodów, gdzie był szefem działu silników elektrycznych.

Teraz Binotto z przytupem wraca do Formuły 1 w zespole Audi. Ekipa mianowała go nowym Chief Operating Officer oraz Chief Technical Officer.

 

Największym zaskoczeniem jest to, że na tych stanowiskach zastąpi od Andreasa Seidla oraz Olivera Hoffmanna, którzy od dłuższego pracowali nad tym projektem.

Taka roszada potwierdza plotki, które mówią, że za kulisami wejścia Audi do F1 nie dzieje się dobrze. Potwierdzają to też fatalne wyniki notowane obecnie przez ekipę z Hinwil.

Binotto będzie odpowiadał bezpośrednio przez zarządem Audi i ma przygotować wejście ekipy do F1, a potem nią zarządzać.


Jak czytamy w komunikacie Audi, decyzja dotycząca Mattii Binotta jest częścią zmiany struktury kontroli przyszłego zespołu fabrycznego Audi. Zmiana ta zapewnia autonomię i niezależność projektu Audi F1. W związku z tym Audi reorganizuje zespół zarządzający swoimi działaniami w F1. „Naszym celem jest przyspieszenie całego projektu Formuły 1 za pomocą jasnych struktur zarządzania, zdefiniowanych obowiązków, zredukowanych interfejsów i wydajnych procesów decyzyjnych. W tym celu zespół musi być w stanie działać niezależnie i szybko” – mówi Gernot Döllner, który w przyszłości obejmie stanowisko prezesa zarządu Sauber Motorsport AG.

Oliver Hoffmann, dotychczasowy prezes zarządów wszystkich spółek Sauber, oraz Andreas Seidl, dotychczasowy dyrektor generalny Sauber Motorsport AG i Sauber Technologies AG, opuszczają projekt w ramach reorganizacji. Gernot Döllner: „Chciałbym podziękować Oliverowi i Andreasowi za ich ważną pracę przy tworzeniu naszego wejścia do Formuły 1 i ich zaangażowanie w jego przygotowanie”.

Myślicie, że to dobra zmiana?



Podziel się wpisem:

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Emilii - Romanii

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 16 maja:
godz. 13:30 – 1. trening
godz. 17:00 – 2. trening

Sobota, 17 maja:
godz. 12:30 – 3. trening
godz. 16:00 – Kwalifikacje

Niedziela, 18 maja:
godz. 15:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

24h Le Mans

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi