Zaskakujące wieści z ekipy Audi, przygotowującej się do wejścia do Formuły 1. Na kluczowe stanowisko zatrudniła ona Mattię Binotto.
Mattia Binotto pracował w Ferrari przez ponad 20 lat, przechodząc przez różne szczeble drabinki rozwoju w zespole. Był między innymi szefem działu silnikowego za czasów Michaela Schumachera. W ostatnich latach był szefem ekipy z Maranello. Nie udało mu się jednak sięgnąć po mistrzowski tytuł i odszedł z zespołu po sezonie 2022. Zastąpił go Fred Vasseur.
Binotto w międzyczasie pracował w firmie TEXA, specjalizującej się w tworzeniu urządzeń diagnostycznych do samochodów, gdzie był szefem działu silników elektrycznych.
Teraz Binotto z przytupem wraca do Formuły 1 w zespole Audi. Ekipa mianowała go nowym Chief Operating Officer oraz Chief Technical Officer.
Największym zaskoczeniem jest to, że na tych stanowiskach zastąpi od Andreasa Seidla oraz Olivera Hoffmanna, którzy od dłuższego pracowali nad tym projektem.
Taka roszada potwierdza plotki, które mówią, że za kulisami wejścia Audi do F1 nie dzieje się dobrze. Potwierdzają to też fatalne wyniki notowane obecnie przez ekipę z Hinwil.
Binotto będzie odpowiadał bezpośrednio przez zarządem Audi i ma przygotować wejście ekipy do F1, a potem nią zarządzać.
Jak czytamy w komunikacie Audi, decyzja dotycząca Mattii Binotta jest częścią zmiany struktury kontroli przyszłego zespołu fabrycznego Audi. Zmiana ta zapewnia autonomię i niezależność projektu Audi F1. W związku z tym Audi reorganizuje zespół zarządzający swoimi działaniami w F1. „Naszym celem jest przyspieszenie całego projektu Formuły 1 za pomocą jasnych struktur zarządzania, zdefiniowanych obowiązków, zredukowanych interfejsów i wydajnych procesów decyzyjnych. W tym celu zespół musi być w stanie działać niezależnie i szybko” – mówi Gernot Döllner, który w przyszłości obejmie stanowisko prezesa zarządu Sauber Motorsport AG.
Oliver Hoffmann, dotychczasowy prezes zarządów wszystkich spółek Sauber, oraz Andreas Seidl, dotychczasowy dyrektor generalny Sauber Motorsport AG i Sauber Technologies AG, opuszczają projekt w ramach reorganizacji. Gernot Döllner: „Chciałbym podziękować Oliverowi i Andreasowi za ich ważną pracę przy tworzeniu naszego wejścia do Formuły 1 i ich zaangażowanie w jego przygotowanie”.
Myślicie, że to dobra zmiana?