KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 100 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

jpeg-optimizer_logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Maciej Wiśniak, RkamilC, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Grzejnik, Stalowy Jaro, Mateusz Pabiańczyk, Marcin Starczewski, Pawel Licznerski, Tomasz Jakubiec, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Maciej Stankiewicz, Maciek Kowalczyk, Grzegorz Pliś, Szczepan Jędrusik, szymon034, Marcin Rentflejsz, Kamil G, Izabela Ch, Maks Szmytkowski, Mateusz Wanat, Marcin Parzych, Tomasz Ignaczak, Grzegorz Wojtaszewski, Michał Delmanowicz, Wojciech Zalewski, Paweł Kozłowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
Archetype, Esox33, Szymon034, Gnusma, Xandi, Bartek, Dymek, Wojtek, Mateusz G.

Harmonogram

Esteban Ocon 2025 Haas

Bez niespodzianki – wiemy gdzie pojedzie Esteban Ocon



W tydzień po ogłoszeniu odejścia Kevina Magnussena, ekipa Haasa potwierdziła, że jej kierowcą w sezonie 2025 będzie Esteban Ocon.

Esteban Ocon wszedł do Formuły 1 w sezonie 2016 w ekipie Manora. Jako junior Mercedesa przeniósł się do Sahara Force India, gdzie jeździł przez dwa sezony. W 2019 roku nie znalazło się dla niego miejsce w Formule 1, a w 2020 roku trafił do Renault – obecnie Alpine. W barwach tej ekipy 3 razy stał na podium w tym zaliczył zwycięstwo w Grand Prix Węgier.

Na początku czerwca ogłoszono jego odejście z Alpine i niemal od razu faworytem do jego zatrudnienia stał się Haas.

Nie obyło się jednak bez ciekawych zwrotów akcji. Niedawno okazało sie, że Ocon podpisał już umowę z Williamsem na występy od połowy sezony 2024, jednak transfer został zablokowany przez władze ekipy z Enstone.

 

Teraz w końcu mamy pewność, gdzie będzie jeździł francuski kierowca w przyszłym roku – będzie to Haas.

Temu transferowi miał sprzyjać Frederic Vasseur, który dobrze zna Estebana Ocona z serii juniorskich i dzięki temu będzie mógł lepiej ocenić postępy Olivera Bearmana.

 

„Ważnym było dla mnie posiadanie kierowcy z rodowodem w Formule 1, zwycięzcę wyścigu F1 i Esteban bez wątpienia pasuje do tej roli. W zespołach, w których dotychczas się ścigał udowodnił, że jest kimś bardzo regularnym i szybkim. Chcemy to przekuć w lepsze wyniki naszego zespołu, w którym teraz mamy mieszankę doświadczenia z młodością. Jestem podekscytowany tą wizją i nie mogę doczekać się zobaczenia wyników tego duetu” – komentuje Gene Haas, właściciel zespołu.

„Jestem podekscytowany móc zacząć nowy rozdział mojej kariery w Formule 1 w MoneyGram Haas F1 Team. Dołączam do bardzo ambitnego zespołu wyścigowego, którego duch, etyka pracy i kierunek rozwoju zaimponowały mi. Chciałbym podziękować Gene Haasowi i Ayao Komatsu za zaufanie i wsparcie oraz owocne dyskusje w kilku ostatnich miesiącach” – mówi Esteban Ocon.

„Mówiąc bardziej osobiście, cieszę się, że ponownie będę pracował z Ayao. Był częścią mojego debiutu w aucie Formuły 1 w czasach Lotusa ponad 10 lat temu. MoneyGram Haas F1 Team mam ekscytujące plany i jasne cele na przyszłość. Nie mogę doczekać się pracy ze wszystkimi w Kannapolis, Banbury i Maranello i bycia częścią tego świetnego projektu” – dodaje Francuz.

Co sądzicie o tym składzie Haasa? Dajcie znać w komentarzach!



Podziel się wpisem:

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Australii

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 6 grudnia
godz. 10:30 – 1. Trening
godz. 14:00 – 2. Trening

Sobota, 7 grudnia
godz. 11:30 – 3. trening
godz. 15:00 – Kwalifikacje

Niedziela, 8 grudnia
godz. 14:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

8h Kataru

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi