KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 100 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

jpeg-optimizer_logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Maciej Wiśniak, RkamilC, Piotr Bijakowski, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Lukas Hewner, Stalowy Jaro, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Marcin Starczewski, Pawel Licznerski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Maciek Kowalczyk, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, Szczepan Jędrusik, Marcin Bogutyn, Marcin Rentflejsz, szymon034, Maks Szmytkowski, Izabela Ch, Marcin Parzych, Mateusz Wanat, Tomasz Ignaczak, Michał Delmanowicz, Wojciech Zalewski, Paweł Kozłowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
UniRacers, Łukasz w., Tancesz, Marcin, Szalony Burżuj, Paweł Koziarski

Harmonogram

Motor Racing - Formula One World Championship - Saudi Arabian Grand Prix - Race Day - Jeddah, Saudi Arabia

„Żaden zespół nie będzie w limicie wagi”



FIA i Formuła 1 deklarują, że chcą obniżyć wagę nowych bolidów, przygotowywanych na sezon 2026. Problem w tym, że praktyka może rozejść się z teorią.

Od sezonu 2026 czekają nas duże zmiany w bolidach. Auta mają korzystać z aktywnej aerodynamiki, być węższe, krótsze i zwinniejsze. Największe zmiany zajdą w obrębie silnika. Moc ma być w połowie generowana przez silnik spalinowy, a w połowie przez elektryczny. To wymusi instalację większych i cięższych baterii.

Według szefów zespołów, nawet jeżeli FIA ogłosi niższy limit wagi bolidów, wielu zespołom będzie trudno się w nim zmieścić.

„Myślę, że do 2026 roku Williams będzie w rozsądnym miejscu jeżeli chodzi o wagę bolidów. Ale ten rok będzie bardzo interesującym momentem ponieważ niska waga auta daje przewagę większą niż gdziekolwiek indziej” – mówi James Vowles, szef Williamsa w rozmowie z Autosportem.

 

„Nie sądzę, by ktokolwiek był w stanie sprostać temu limitowi. My jako Williams będziemy musieli się upewnić, że mamy samochód, który jest powtarzalny i ma odpowiednią siłę docisku. Tego chcemy” – dodaje Vowles.

Choć za „ery” Vowlesa Williams zrobił spory postęp, były strateg Mercedesa wybiega dalej w przyszłość. Według niego potrzebne są gruntowne zmiany we wszystkich obszarach by Williams znalazł się w miejscu, w którym chce być.

Na myśli ma on na przykład usprawnienie procesu produkcyjnego części. Williams w tym sezonie aż do GP Miami pozostawał bez zapasowego nadwozia, co sprawiło, że Logan Sargeant nie wystartował w GP Australii.

 

Vowles podkreśla znaczenie inwestycji w materiały do konstrukcji samochodu, dzięki czemu bolidy będą lżejsze i bardziej wydajne aerodynamicznie.

„To obszar naszego zespołu, z którego nie jestem zadowolony. Nie jest to poziom wymagany w walce o najwyższe cele. To odważne, ale prawdziwe stwierdzenie. Waga to coś, co wszyscy teraz eksplorują, próbują zrozumieć. Jesteśmy na dobrej drodze, ale mamy wiele rzeczy do naprawienia” – mówi szef Williamsa.

„Mówiłem od początku, że jesteśmy na to otwarci, że ruszamy w podróż, która jest trudna. Ale dlatego Formuła 1 jest wyjątkowa. Osiągniemy jednak cel. Waga jest tym, co daje nam dziś policzek w twarz, ale to nie jest główny problem” – dodaje Vowles.

Źródło: f1i.com



Podziel się wpisem:

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP USA

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 18 października
godz. 19:30 – 1. trening
godz. 23:30 – Kwalifikacje do Sprintu

Sobota, 19 października
godz. 20:00 – Sprint
godz. 00:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 20 października
godz. 21:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

4h Portimao ELMS

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi