KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 100 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

jpeg-optimizer_logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Maciej Wiśniak, RkamilC, Piotr Bijakowski, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Lukas Hewner, Stalowy Jaro, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Marcin Starczewski, Pawel Licznerski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Maciek Kowalczyk, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, Szczepan Jędrusik, Marcin Bogutyn, Marcin Rentflejsz, szymon034, Maks Szmytkowski, Izabela Ch, Marcin Parzych, Mateusz Wanat, Tomasz Ignaczak, Michał Delmanowicz, Wojciech Zalewski, Paweł Kozłowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
UniRacers, Łukasz w., Tancesz, Marcin, Szalony Burżuj, Paweł Koziarski

Harmonogram

F1 Grand Prix of Austria

Verstappen: Ta kara była niedorzeczna



Max Verstappen nie uznaje, że zrobił coś złego podczas walki z Lando Norrisem i zwraca uwagę, że Anglik wykonywał agresywne manewry.

Trzykrotny mistrz świata Max Verstappen mógł w pewnym momencie dzisiejszego Grand Prix Austrii czuć się bardzo pewnie, mając 8 sekund przewagi nad Lando Norrisem. Potem jednak problem na pit-stopie oraz błąd kierowcy, które w połączeniu z dobrym tempem McLarena sprawiły, ze Norris znalazł się bardzo blisko Maxa. Podczas jednej z kolejnych prób ataku doszło między nimi do kontaktu.

Sędziowie uznali, że Verstappen zbliżał się do zakrętu bok w bok z Norrisem, a potem wykonał ruch w lewo, powodując kolizję. Stwierdzili oni, że Max ponosi większościową winę za tę kolizję i dlatego ukarali go 10 sekundami kary.

Jeszcze przed zjazdem do boksów Max nazwał tę karę „niedorzeczną”.

„Oczywiście. Tak, jasne… To niedorzeczne. Można szarżować z prawej do lewej… czego oni ode mnie oczekiwali? Ten wyścig był gó*niany, szczerze mówiąc. Wiele rzeczy trzeba poprawić, ale jest jak jest” – powiedział do inżyniera wyścigowego.

 

Norris po wyścigu mówił, że Max zmieniał linię na hamowaniu trzykrotnie aż w ostatnim przypadku doszło do kontaktu. Według Verstappena tak nie było.

„Słyszałem już te narzekania w przeszłości. Ale teraz zawsze skręcam przed hamowaniem, a potem hamuję w linii prostej. Zawsze z zewnątrz łatwo powiedzieć, że skręcałem na hamowaniu, ale myślę, że to ten, kto siedzi w samochodzie wie najlepiej co robi” – powiedział Verstappen dla Sky Sports.

Jednocześnie Max uważa, że to Norris wykonywał ryzykowne manewry atakując go.

„Czułem, że niekiedy robi dive bomby. Był bardzo późno na hamowaniu i wylatywał prosto. Raz musiałem jechać poza krawężnikiem bo inaczej byśmy się dotknęli” – mówi Max.

 

„Do tego dochodzi kształt zakrętów, który powoduje tego typu problemy” – dodaje kierowca.

W informacji prasowej Red Bulla po tym wyścigu, Max podtrzymywał swoje zdanie.

„Walczyliśmy dziś i Lando próbował wyprzedzić mnie po zewnętrznej. Wówczas doszło między nami do kontaktu tylnymi oponami. Było bardzo gorąco więc opony od razu się przebiły. Z mojej perspektywy wyglądało to na dziwny ruch Lando, ale oczywiście musimy to obejrzeć i porozmawiać o tym. Kształt zakrętu również nie pomógł” – powiedział Verstappen.

„Priorytetetm jednak na teraz jest przyjrzenie się naszym osiągom ponieważ mieliśmy dziś problemy z autem. Dodatkowo bardzo trudno było zarządzać oponami. Pierwszy stint nie był zły i miałem dość komfortowe prowadzenie, ale drugi był już trudny. Zostaliśmy trochę za długo, a potem mieliśmy problem podczas pit-stopu” – dodał Verstappen.



Podziel się wpisem:

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP USA

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 18 października
godz. 19:30 – 1. trening
godz. 23:30 – Kwalifikacje do Sprintu

Sobota, 19 października
godz. 20:00 – Sprint
godz. 00:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 20 października
godz. 21:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

4h Portimao ELMS

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi