KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 100 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

jpeg-optimizer_logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Maciej Wiśniak, RkamilC, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Grzejnik, Stalowy Jaro, Mateusz Pabiańczyk, Marcin Starczewski, Pawel Licznerski, Tomasz Jakubiec, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Maciej Stankiewicz, Maciek Kowalczyk, Grzegorz Pliś, Szczepan Jędrusik, szymon034, Marcin Rentflejsz, Kamil G, Izabela Ch, Maks Szmytkowski, Mateusz Wanat, Marcin Parzych, Tomasz Ignaczak, Grzegorz Wojtaszewski, Michał Delmanowicz, Wojciech Zalewski, Paweł Kozłowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
Archetype, Esox33, Szymon034, Gnusma, Xandi, Bartek, Dymek, Wojtek, Mateusz G.

Harmonogram

Press - 6 Hours of Spa-Francorchamps 2024

Vanthoor uważa, że Kubica zepchnął go celowo, a potem „nie pokazał troski”



Dries Vanthoor, kierowca, z którym Robert Kubica miał kontakt w trakcie 24h Le Mans, oskarża Polaka o celowe działanie i wzywa motorsportowe władze do dyskusji.

O tym incydencie pisałem już wielokrotnie i jeżeli chcecie sobie przypomnieć jego tło, zapraszam do wpisu tutaj.

Po zakończeniu 24h Le Mans Robert Kubica krótko skomentował ten wypadek w rozmowie z Cezarym Gutowskim. Wypowiedział się również szef BMW, Vicent Vosse, który stwierdził, że nie akceptuje kary dla Roberta i zapowiedział rozmowę z polskim zawodnikiem.

Dries Vanthoor, wraz ze swoim bratem Laurensem, który jest kierowcą fabrycznego Porsche, nakręcili podcast po Le Mans, w którym wiele było o incydencie z Kubicą. Padły ostre słowa.

„Osobiście uważam, że zrobił to celowo. Sposób, w jaki się bronił był zły. To, że po wszystkim nie zainteresował się mną, nie pokazał żadnego szacunku, nie okazał ludzkiego odruchu przekonuje mnie, że to co zrobił było celowe. Skręcił prosto na mnie jakby nie było tam nikogo, a ja jechałem prosto przed siebie” – powiedział Dries Vanthoor.



„Nie pofatygował się nawet żeby napisać do mnie wiadomość i zapytać jak się czuję. Gdybym ja zderzył się z kimś i wiedziałbym, że mają kontuzję czy musieli jechać do centrum medycznego, okazałbym mu szacunek. Gdyby przyszedł do mnie po stincie czy zadzwonił by wszystko wyjaśnić, byłby miłym gościem, a ja zapomniałbym o sprawie od razu. Ale nie pokusił się nawet o to” – dodaje Belg.

Vanthoor doznał lekkiego urazu stopy oraz bólu głowy w wyniku incydentu z Kubicą.

Kierowca uważa, że kara jaką otrzymał Robert była zupełnie nieadekwatna i chce dyskusji wśród oficjeli na temat wysokości kar w takich przypadkach.

„To był żart. Nie tylko dla mnie, ale również dla innych. Chciałbym, żeby w tej sprawie coś się poprawiło” – mówi zawodnik.

Vanthoor narzeka również na kibiców Roberta Kubicy.

 

„Otrzymałem od nich mnóstwo hejtu. To nie było miłe, ale rozumiem, że go wspierają. Ale oni nie rozumieją szerszego obrazu motorsportu” – mówi Vanthoor, któremu wielu polskich kibiców wytykało, że nie respektował wielokrotnie pokazywanych mu niebieskich flag w momencie gy dublował go Kubica.

Vanthoor tłumaczy, że po wyjeździe z boksów jego inżynier wyścigowy powiedział mu, że to kluczowe by utrzymał się przed Kubicą.

„Wiem, że Driesowi powiedziano, że ma zostać na okrążeniu lidera, ale z drugiej strony, jakby inżynier powiedział mi, że mam skoczyć z ósmego piętra to nie zrobiłym tego. Ale widocznie niektórzy by posłuchali” – odpowiada na ten argument Kubica w rozmowie z Motowizją.

Vanthoor uważa jednak, że miał pełne prawo zachować się tak, jak się zachował.

„Chciałem użyć Porsche (GT3) by spowolnić Kubicę, ale to nie wypaliło bo był szybki. Byłem więc fair i zostawiłem mu miejsce tak by mógł wyprzedzić Porsche i byłoby bezpiecznie. On jednak postanowił uczynić tę sytuację bardziej niebezpieczną i zepchnął mnie” – mówi Belg.

Na podstawie: motorsport-total.com



Podziel się wpisem:

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Australii

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 6 grudnia
godz. 10:30 – 1. Trening
godz. 14:00 – 2. Trening

Sobota, 7 grudnia
godz. 11:30 – 3. trening
godz. 15:00 – Kwalifikacje

Niedziela, 8 grudnia
godz. 14:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

8h Kataru

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi