KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 100 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

jpeg-optimizer_logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Adam Gach, Maciej Wiśniak, RkamilC, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Grzejnik, Stalowy Jaro, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Ignaczak, Tomasz Jakubiec, Marcin Starczewski, Jędrzej Otręba, Pawel Licznerski, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Wojtek Zwolak, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Maciek Kowalczyk, Maciej Stankiewicz, Ilona Bykowska, Grzegorz Pliś, Marcin Bogutyn, Szczepan Jędrusik, szymon034, Marcin Rentflejsz, Maks Szmytkowski, Izabela Ch, Marcin Parzych, Mateusz Wanat, Paweł Kozłowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
Esox33, Tadek B., Łukasz W, Izabela Ch, Kamil G., Michu, piobob, skorseze, Xandi, PukvPuk, Kryss, Arczi15UK, BaRu, Bartlomiej, _3121_, Wilkor, Artur, Bohun, DrajwerBłyskawica, Igor, JohnyBravo, kejkejovsky, Kusiu, LucasXaAaR, miches93, nesQu1ck, Piotor, Teoria, tomao, ttt, adamski, Kuba, Maciek P, Mateusz, DeaconFrost1984, Mac mac, pawel_k, The_Jester, TomekB, archetype, Ceza D, Janusz, kubicki_KING, magberg, Mizio, Tomek81, Zielony, Andrzej Sosnowski, Kubbzzz, helsing, Alicjush, AG, DeaconFrost, em_en, gravelowebeskidy.pl, Maciek i Nata, Mariogds, miskofon, Pawel B, RafalM, Rafik_lom, szypki jak kubika, TOMASZ WITEK .COM, Tsopni, aroone, Quelxes, ZeniPL, Gnusma, DRW, Bueno, Daro Daro, Fallen, Jacobson4, Jan Kmiecik, Kayio, Krystian, Kurvinox GT, Maciej Borkowski, Maciek, majlet, Marcin, Mateusz111, Miauki, Moderator Szefa, Mr Sheepo, Pioetrek, rado, UniRacers, uv_crocodile, WawaSND, WojtekP, Czarny, DawidT, Dominik T, flyer, Pussykiller69, Ronde_di_Andora_ty_k_o!!!, Gunner_PL, kubikalc, luk bla, Dadacki, ArenaSochi, miras7x

Harmonogram

Sainz Leclerc Bahrajn 23

Sainz: Leclerc za bardzo narzeka



Ferrari zdecydowanie nie jest w miejscu, w którym chciało być w tym punkcie sezonu. W Barcelonie widać było frustrację w ekipie.

Jeszcze niedawno wydawało się, że Ferrari może dorównywać tempem Red Bullowi. Podczas GP Hiszpanii byli czwartym najszybszym autem za Red Bullem, McLarenem, a nawet Mercedesem.

Charles Leclerc i Carlos Sainz zakończyli rywalizację na tych samych miejscach, na których zaczęli – 5. i 6. Na trzecim okrążeniu doszło między nimi do kontaktu – Sainz próbował wyprzedzić Leclerca po zewnętrznej w pierwszym zakręcie. W jego efekcie w aucie Leclercka doszło do lekkiego uszkodzenia przedniego skrzydła.

Tuż po incydencie Sainz skarżył się, że Leclerc go dotknął. „Uderzył mnie, a potem zepchnął mnie z toru, dotknął mojego prawego tyłu!” – zgłosił przez radio. Leclerc odpowiedział, że „Sainz zbliżył się do niego za bardzo”.

 

Po wyścigu Leclerc zasugerował, że Sainz nie wykonywał założonej przed wyścigiem tatyki zespołu, atakując go na bardzo wczesnym etapie wyścigu i chciał się popisać przed własną publicznością.

Sainz odparł jednak te zarzuty.

„Chyba za dużo razy marudzi po wyścigu na coś. Atakowałem, byliśmy na nowych miękkich oponach, Mercedes był na używanych i musieliśmy próbować atakować ich na pierwszych okrążeniach żeby wykorzystać przewagę opon” – powiedział Hiszpan po wyścigu.

„Wyprzedzałem Charlesa ponieważ nie wiedziałem czy popełnił błąd czy za bardzo zarządzał” – dodał Sainz.

 

Po wyprzedzeniu Leclerca, Sainz zabrał się za Lewisa Hamiltona.

„Prawie wyprzedziłem Lewisa, a potem go podciąłem. Prawie udało mi się też wyprzedzić Russella na pit-stopie. Myślę więc, że trzeba było próbować i jako kierowca powinienem naciskać, tego się ode mnie wymaga. A on miał oszczędzać znacznie bardziej” – powiedział Hiszpan.

Kierowcy Ferrari jechali potem na różnych strategiach, a Sainz wziął twarde opony na finałowy stint. Leclerc jechał na miękkich. Sainza poproszono o przepuszczenie swojego kolegi z zespołu by Monakijczyk mógł zaatakować George Russella.

 

„Koniec końców, jemu nasz kontakt się opłacił ponieważ pokonał mnie w końcówce na miękkich oponach. Ja zdecydowałem się być agresywnym i to się nie opłaciło. Jest jak jest. Myślę że ja i George byliśmy zbyt wolni na twardych oponach pod koniec, a chłopaki na miękkich byli bardzo szybcy” – dodał Sainz.

Szef Ferrari Fred Vasseur, pytany o kontakt swoich kierowców, powiedział, że nie wpłynął on na końcowy rezultat ekipy.

„Były również inne sytuacje w wyścigu, w których straciliśmy jedną czy dwie sekundy tu i tam. Carlos zamienił się pozycjami w końcówce i to był dobry ruch” – stwierdził szef ekipy.

Po tym wyścigu Charles Leclerc stracił miejsce w klasyfikacji generalnej kierowców na rzecz Lando Norrisa.

Źródło: racefans.net
fot. Scuderia Ferrari Press Office

Reklama: Zapowiedź Grand Prix Wielkiej Brytanii



Podziel się wpisem:

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Węgier

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 19 lipca
godz. 13:30 – 1. trening
godz. 17:00 – 2. trening

Sobota, 20 lipca
godz. 12:30 – 3. trening
godz. 16:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 21 lipca
godz. 15:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

6h Sao Paulo

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi