KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 100 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

jpeg-optimizer_logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Maciej Wiśniak, RkamilC, Piotr Bijakowski, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Lukas Hewner, Stalowy Jaro, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Marcin Starczewski, Pawel Licznerski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Maciek Kowalczyk, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, Szczepan Jędrusik, Marcin Bogutyn, Marcin Rentflejsz, szymon034, Maks Szmytkowski, Izabela Ch, Marcin Parzych, Mateusz Wanat, Tomasz Ignaczak, Michał Delmanowicz, Wojciech Zalewski, Paweł Kozłowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
UniRacers, Łukasz w., Tancesz, Marcin, Szalony Burżuj, Paweł Koziarski
Rajd Polski 2024 WRC

Rovanpera i Evans w pogoni za Mikkelsenem



Po pierwszym dniu ORLEN 80. Rajdu Polski trzy czołowe załogi „mieszczą się” w zaledwie 2 sekundach. Pierwsze miejsce zajmują Andreas Mikkelsen i Torstein Eriksen (Hyundai i20 N Rally1 Hybrid) i to oni będą mieć najkorzystniejszą pozycję na starcie do sobotnich prób.

Na czterech z siedmiu zaplanowanych na piątek oesów ORLEN 80. Rajdu Polski odnotowano poważne problemy z kibicami, którzy stali w niedozwolonych miejscach i nie przestrzegali zasad bezpieczeństwa. W efekcie jeden oes był opóźniony, trzy wstrzymano, z których dwa następnie odwołano.

Po pierwszym dniu różnice w czołówce ORLEN 80. Rajdu Polski są minimalne, a ostatecznej kolejności po piątkowych oesach przesądziła rywalizacja w parach na torze Mikołajki Arena. Różnica między liderami a piątą załogą to raptem 7,7 sekundy, a trzeciego Evansa od Mikkelsena dzielą 2 sekundy.

Liderami po pierwszym dniu ORLEN 80. Rajdu Polski są Mikkelsen i Eriksen. Duet Hyundaia miał rewelacyjną pierwszą pętlę. Wygrał dwa z trzech porannych odcinków specjalnych i zbudował 7,4 s przewagi nad drugą załogą. Popołudniu Norwegowie nie trafili z ustawieniami swojego i20 N Rally Hybrid i zamiast powiększać przewagę, pozwolili zbliżyć się rywalom.

 

Najwięcej do załogi Hyundaia odrobili Kalle Rovanpera i Jonne Halttunen (Toyota GR Yaris Rally1). Fiński duet, który do Mikołajek przyjechał „last minute” i przeprowadził zapoznanie z trasą rajdu w przyspieszonym trybie, prawdziwy popis dał podczas drugiego przejazdu oesu Stańczyki, wygrywając ponad 29-kilometrową próbę z przewagą aż 14,4 sekundy nad Norwegami, którym na chwilę odebrali prowadzenie w rajdzie. Ostatecznie, po pierwszym etapie, zajmują drugą lokatę ze stratą tylko 1,8 sekundy.

Trzecie miejsce dla kolejnego duetu Toyoty – Elfyn Evans i Scott Martin nie wygrali żadnego odcinka specjalnego, ale dzięki skutecznej i bezproblemowej jeździe będą liczyć się w walce o końcowe zwycięstwo. Do liderów tracą tylko 2 sekundy. Czwartą lokatę zajmują Adrien Fourmaux i Alexandre Coria (Ford Puma Rally1 Hybrid, +7,5 s), a na piątym miejscu są jadący jedynym autem Rally1 bez układu hybrydowego Martin Sesks i Renars Francis (Ford Puma Rally1, +7,7 s).

Liderzy klasyfikacji generalnej mistrzostw świata Thierry Neuville i Martijn Wydaeghe (Hyundai i20 N Rally 1) przez cały piątek walczyli o to, by mieć jak najmniejszą stratę do czołówki i poprawić swoją pozycję na starcie do sobotnich odcinków specjalnych. Ostatecznie do drugiego dnia rywalizacji będą na trasę ruszać jako trzeci. Trasy będzie otwierał estoński duet Ott Tanak/Martin Jarveoja (Hyundai i20 N Rally1 Hybrid), który po pechowym zderzeniu z sarną i poważnym uszkodzeniu auta musiał wycofać się z piątkowej rywalizacji.

W kategorii WRC2 prowadzą Sami Pajari/Enni Malkonen (Toyota GR Yaris Rally2), którzy czują oddech polskiego duetu Kajetan Kajetanowicz/Maciej Szczepaniak (Skoda Fabia RS Rally2). Ubiegłoroczni triumfatorzy cyklu WRC2 Challenger mają tylko 8,9 s straty do Finów, a trzecie miejsce zajmują Josh McErlean i James Fulton (Skoda Fabia RS Rally2) z 22,2 s straty do liderów kategorii.

 

Jak do tej pory najszybsi wśród załóg w autach kategorii WRC3 są Polacy Jakub Matulka i Daniel Dymurski (Ford Fiesta Rally3). Ich przewaga nad startującymi takim samym autem Diego Dominguezem i Rogelio Penate wynosi 23 sekundy.

W sobotę kierowcy i piloci będą rywalizować na dystansie 124,1 km. Załogi ponownie ruszą w kierunku północno-wschodnim, by dwukrotnie zmierzyć się na oesach Świętajno (18,5 km), Gołdap (19,9 km) oraz Czarne (22,4 km). Przed serwisem w Mikołajkach po pierwszej pętli zaplanowano jeszcze jedno starcie na Mikołajki Arenie (2,5 km).

ORLEN 80. Rajd Polski – klasyfikacja po OS 8:
1. Mikkelsen/Eriksen (NOR/NOR, Hyundai i20 N Rally1 Hybrid) 59:43,7 s
2. Rovanpera/Halttunen (FIN/FIN, Toyota GR Yaris Rally1 Hybrid) +1,8 s
3. Evans/Martin (GBR/GBR, Toyota GR Yaris Rally1 Hybrid) +2,0 s
4. Formaux/Coria (FRA/FRA, Ford Puma Rally1 Hybrid) +7,5 s
5. Sesks/Renars (LVA/LVA, Ford Puma Rally1) +7,7 s
6. Munster/Louka (LUX/BEL, Ford Puma Rally1 Hybrid) +21,3 s
7. Neuville/Wydaeghe (BEL/BEL, Hyundai i20 N Rally1 Hybrid) +29,8 s
8. Katsuta/Johnston (JPN/IRL, Toyota GR Yaris Rally1 Hybrid) +32,3 s
9. Pajari/Malkonen (FIN/FIN, Toyota GR Yaris Rally2) +2:15,6 s
10. Kajetanowicz/Szczepaniak (POL/POL, Skoda Fabia RS Rally2) +2:24,5 s
17. Marczyk/Gospodarczyk (POL/POL, Skoda Fabia RS Rally2) +2:57,4 s
25. Kołtun/Pleskot (POL/POL, Skoda Fabia RS Rally2) +5:18,6 s
27. Matulka/Dymurski (POL/POL, Ford Fiesta Rally3) +6:01,9 s

ORLEN 80. Rajd Polski – harmonogram II etapu:

Sobota, 29 czerwca 2024 (7 odcinków specjalnych, łącznie 124,1 km):

8:30 OS 9 – Świętajno 1 (18,5 km)
9:45 OS 10 – Gołdap 1 (19,9 km)
10:35 OS 11 – Czarne 1 (22,4 km)
13:25 OS 12 – Mikołajki Arena (2,5 km)
14:00 Serwis B – 40 min (Mikołajki, Hotel Gołębiewski)
16:00 OS 13 – Świętajno 2 (18,5 km)
17:15 OS 14 – Gołdap 2 (19,9 km)
18:05 OS 15 – Czarne 2 (22,4 km)
19:00 Rally Party (Rally Fan Park, Mikołajki Arena)
20:55 Serwis C – 45 min (Mikołajki, Hotel Gołębiewski)
21:15 Spotkanie z zawodnikami (serwis, Mikołajki, Hotel Gołębiewski)



Podziel się wpisem:

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Azerbejdżanu

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 13 września
godz. 11:30 – 1. trening
godz. 15:00 – 2. trening

Sobota, 14 września
godz. 10:30 – 3. trening
godz. 14:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 15 września
godz. 13:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

6h Fuji WEC

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi