KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Adam Gach, Maciej Wiśniak, RkamilC, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Grzejnik, Stalowy Jaro, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Ignaczak, Tomasz Jakubiec, Marcin Starczewski, Jędrzej Otręba, Pawel Licznerski, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Wojtek Zwolak, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Maciek Kowalczyk, Maciej Stankiewicz, Ilona Bykowska, Grzegorz Pliś, Marcin Bogutyn, Szczepan Jędrusik, szymon034, Marcin Rentflejsz, Maks Szmytkowski, Izabela Ch, Marcin Parzych, Mateusz Wanat, Paweł Kozłowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
Sławomir Kidziński, jacek79100

Harmonogram

blank

Wyniki

Bahrain Filming Day Images - Esteban

Ocon: Chyba jestem zbyt miły…



Tarć w Alpine ciąg dalszy. Esteban Ocon nie był zadowolony, że musiał przepuścić Pierra Gasly w końcówce wyścigu o GP Kanady. Choć nie zrobił tego bez oporów.

Biorąc pod uwagę pozycje startowe (15. Pierre Gasly i 18. Esteban Ocon), Alpine zaliczyło bardzo dobry wyścig o Grand Prix Kanady, dowożąc podwójne punkty za 9. i 10. miejsca.

Wyżej w końcówce wyścigu jechał Esteban Ocon, które odejście z zespołu ogłoszono przed kilkoma dniami. Dostał on jednak polecenie przepuszczenia kolegi zespołowego, Pierra Gasly – teoretycznie by zwiększyć szansę na wyższe miejsca ekipy.

“Nie jestem zbyt zadowolony szczerze mówiąc. Oczywiście, ruszałem ostatni a zdobyliśmy podwójne punkty więc dla zespołu jest to świetny wynik, ale… Ja wykonałem moją część roboty. Byłem graczem zespołowym, byłem miły… zbyt miły” – mówił po wyścigu Ocon.



“Musiałem przepuścić Pierra pod koniec, co zrobiłem bo zawsze wykonuję instrukcje, które dostaję. Ale nie było powodu tej zamiany bo i tak nie dogonilibyśmy Daniela, a takie wytłumaczenie tego polecenia mi dano” – dodał Francuz.

Okazuje się, że początkowo nie chciał on się zgodzić na zmianę pozycji z kolegą zespołowym.

“Ta, zapomnij o tym” – odpowiedział Ocon, gdy inżynier powiedział mu żeby przepuścił Gasliego. Gdy dostał informację, ze to polecenie, zapytał, czy odzyska swoje miejsce pod koniec wyścigu. Inżynier odpowiedział “pracuję nad tym”. Wówczas Ocon przepuścił Gasliego, zaznaczając, że zespół ma “zrobić to, co słuszne” pod koniec wyścigu.



Gdy ostatecznie dostał informację przez radio, że nie dojdzie do ponownej zmiany miejsc, nie krył rozczarowania. “Świetnie, dziękuję ci, dziękuję” – powiedział, a potem przypomniano mu, że jego radio nadal jest włączone. “Bez komentarza. Zbyt miły, zbyt miły” – dodał Francuz. Inżynier próbował go uspokoić i pocieszyć.

“Oczywiście straciłem punkt. Bycie zbyt miłym nie jest zbyt dobrym podejściem w Formule 1, ale pokazałem, że jestem graczem zespołowym i to się liczy” – stwierdził Ocon w wywiadzie po wyścigu.

Ocon stracił miejsce na rzecz Gasliego w klasyfikacji kierowców. Zawodnicy Alpine zajmują w niej 15. i 17. miejsca.

fot. Alpine F1 Team



Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Hiszpanii

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 21 czerwca
godz. 13:30 – FP1
godz. 17:00 – FP2

Sobota, 22 czerwca
godz. 12:30 – FP3
godz. 16:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 23 czerwca
godz. 15:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

6h Sao Paulo

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi