KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 100 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

jpeg-optimizer_logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Maciej Wiśniak, RkamilC, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Grzejnik, Stalowy Jaro, Mateusz Pabiańczyk, Marcin Starczewski, Pawel Licznerski, Tomasz Jakubiec, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Maciej Stankiewicz, Maciek Kowalczyk, Grzegorz Pliś, Szczepan Jędrusik, szymon034, Marcin Rentflejsz, Kamil G, Izabela Ch, Maks Szmytkowski, Mateusz Wanat, Marcin Parzych, Tomasz Ignaczak, Grzegorz Wojtaszewski, Michał Delmanowicz, Wojciech Zalewski, Paweł Kozłowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
Archetype, Esox33, Szymon034, Gnusma, Xandi, Bartek, Dymek, Wojtek, Mateusz G.

Harmonogram

Wyniki

F1 Grand Prix of Emilia-Romagna

Leclerc: Z Carlosem nie było żadnych problemów



Charles Leclerc przed Grand Prix Austrii powiedział o obecnych problemach Ferrari oraz współpracy z Carlosem Sainzem.

Runda w Barcelonie była słaba dla Ferrari, które było dopiero 4. siłą w stawce za Red Bullem, Mercedesem i McLarenem.

„Myślę, że różnica, jaka była między nami a pole position, wynosiła dwie lub trzy dziesiąte sekundy w Barcelonie. Jednak czuję, że potencjał w samochodzie jest. Musimy tylko zoptymalizować nasz pakiet i wtedy wrócimy tam, gdzie chcemy być. Nie udało nam się to w Montrealu, zwłaszcza z oponami, a warunki były trochę poza naszym oknem operacyjnym” – mówi Leclerc.

„W Barcelonie po prostu nie byliśmy wystarczająco szybcy. Przygotowania na symulatorze do Red Bull Ring poszły dobrze, więc czuję się pewnie, że będziemy z powrotem w walce. Głównie mieliśmy problemy z długimi, wolnymi zakrętami, których tutaj jest trochę mniej. To dobry znak dla nas. Jestem pewny, że w ten weekend będzie dobrze” – dodaje kierowca.

 

Czy według Leclerca gorsza forma ekipy jest związana z ustawieniami przywiezionych poprawek?

„Nie sądzę. W Montrealu myślę, że dość dobrze zidentyfikowaliśmy, co było nie tak. I bardziej chodziło o opony. W Barcelonie, myślę, że to była po prostu surowa prędkość i byliśmy po prostu wolniejsi, niż się spodziewaliśmy. Ale nie sądzę, że nie zoptymalizowaliśmy naszego pakietu” – mówi kierowca Ferrari.

„Będziemy nadal pracować nad sobą, próbując zoptymalizować także nowy pakiet, który mamy w samochodzie – który oczywiście był po raz pierwszy używany w Barcelonie i nadal mamy trochę pracy, aby znaleźć coś i lepiej zrozumieć te nowe części, których teraz używamy. Jednak nie sądzę, że problemy były takie same w Montrealu i Barcelonie, więc nie sądzę, że to jest trend” – dodaje” – dodaje.

Podczas GP Hiszpanii doszło do kontaktu pomiędzy kierowcami Ferrari, po którym była też wymiana zdań w mediach.

 

„Nie było żadnych problemów z Carlosem. Wróciliśmy tym samym samolotem w niedzielę wieczorem i to była tylko kwestia spotkania się i przegadania. Mieliśmy rozmowę. Jak zawsze… i myślę, że problem zawsze wydaje się ogromny z zewnątrz. Ale my znamy się tak dobrze od tylu lat, że wiemy, że po wyścigu może być napięcie” – mówi Leclerc.

„Po wyścigu rozmawiamy i wszystko jest w porządku. Wcale nie martwię się o naszą relację w przyszłości. To był po prostu incydent i wyścig, w którym było trochę więcej napięcia, co zdarzało się już wcześniej. I może nie jest to ostatni raz, ale za każdym razem radziliśmy sobie z tym, rozmawiając ze sobą, i potem wszystko znowu jest w porządku” – dodaje kierowca.

Jak wyglądają relacje kierowców Ferrari obecnie, zwłaszcza wobec rychłego odejścia Sainza?

„Pracujemy bardzo, bardzo dobrze. Myślę, że pytanie jest bardziej związane z tym, co wydarzyło się w ostatnim wyścigu. Ale w przeszłości również mieliśmy takie momenty, kiedy było trudno. Między kolegami z zespołu, zwłaszcza gdy jesteśmy tak blisko siebie, takie momenty się zdarzają. Wszystko zależy od tego, jak radzisz sobie z tym potem, twarzą w twarz” – mówi Leclerc.

 

„I myślę, że zawsze było to robione bardzo dobrze – między Carlosem a mną. Nie martwię się o przyszłość i szczerze mówiąc, nie zauważyłem żadnej zmiany od tego czasu. Na końcu jesteśmy profesjonalistami i wiemy, że dla nas obu jest dobrze, jeśli w zespole panuje dobra atmosfera i dobrze współpracujemy na torze. Czasami ja przekroczę trochę granicę, czasami Carlos przekroczy trochę granicę. Ale potem chodzi o rozmowę ze sobą i reset” – dodaje.

Leclerc liczy na lepszą formę swojej ekipy na Red Bull Ring. Przed tegorocznym wyścigiem na torze dokonano zmian, które mają ograniczyć problem limitów toru, zwłaszcza w zakrętach 9. i 10. Co sądzi o nich Leclerc?

„Te dwa zakręty były już dość trudne przed dodaniem pułapki żwirowej. Ale myślę, że teraz jest całkiem jasne, gdzie jest granica toru. I nie będziemy mieli już tego rodzaju problemów, co jest dobrą rzeczą. Jednak nadal muszę przejechać się po torze, aby dokładnie powiedzieć, co o tym myślę – jednak na papierze wygląda to pozytywnie” – mówi Charles.

Z Red Bull Ring Iwona Hołod



Podziel się wpisem:

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Abu Zabi

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 6 grudnia
godz. 10:30 – 1. Trening
godz. 14:00 – 2. Trening

Sobota, 7 grudnia
godz. 11:30 – 3. trening
godz. 15:00 – Kwalifikacje

Niedziela, 8 grudnia
godz. 14:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

8h Kataru

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi