KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 100 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

jpeg-optimizer_logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Maciej Wiśniak, RkamilC, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Grzejnik, Stalowy Jaro, Mateusz Pabiańczyk, Marcin Starczewski, Pawel Licznerski, Tomasz Jakubiec, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Maciej Stankiewicz, Maciek Kowalczyk, Grzegorz Pliś, Szczepan Jędrusik, szymon034, Marcin Rentflejsz, Kamil G, Izabela Ch, Maks Szmytkowski, Mateusz Wanat, Marcin Parzych, Tomasz Ignaczak, Grzegorz Wojtaszewski, Michał Delmanowicz, Wojciech Zalewski, Paweł Kozłowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
Archetype, Esox33, Szymon034, Gnusma, Xandi, Bartek, Dymek, Wojtek, Mateusz G.

Harmonogram

Press - 24 Hours of Le Mans 2024

Kubica o awarii, pierwszym stincie, Vanthoorze i zahartowaniu



W rozmowie z Cezarym Gutowskim Robert Kubica opowiedział o przebiegu 24h Le Mans w wykonaniu AF Corse #83.

Kubica ruszał do tego wyścigu z 12. miejsca, ale bardzo szybko znalazł się w ścisłej czołówce. Już na pierwszym okrążeniu przebił się na 5. pozycję.

„Nie wiem jak to zrobiłem. Pierwsze okrążenie mieliśmy dobrą przyczepność i po prostu ją wykorzystałem. Ostatnio też zyskałem 5 pozycji. Niektórzy nazwą to fartem, inni inaczej, ale tak wyszło i znacznie nam to pomogło. Dobry start stawia cię w lepszej pozycji na dalszą część wyścigu” – powiedział Kubica o starcie.

Bardzo ważnym momentem, który wyprowadził AF Corse #83 na 1. miejsce były pierwsze opady deszczu i decyzja Kubicy o zostaniu na torze na oponach na suchą nawierzchnię.



„Zdecydowałem, że zostanę, choć dyskusje trwały do ostatniej chwili. Byłem jednak pewny tego, co robię. Potem jednak jak minąłem zjazd do alei serwisowej i wjechałem na prostą startową, gdzie przeniósł się duży deszcz, to trochę zjechałem. Ale na drugiej stronie toru nie było deszczu, przyczepność była lepsza” – mówi Polak.

Ostatecznie – jak to na Le Mans – jechanie akurat w tym miejscu, na prowadzeniu, nie opłaciło się w dużym stopniu.

„Nie ominęliśmy przygód i odbyliśmy dosyć surową karę, ale wyścig był długi. Slow zone i Full Course Yellow trochę nas kosztowały, pojawiały się w złych momentach dla nas. Straciliśmy na nich 2,5 minuty” – wyjaśnia Kubica.

A co Robert Kubica powiedział o incydencie z Driesem Vanthoorem i karze 30 sekund stop and go?



Na 4 godziny przed końcem ekipa zjechała do boksów na standardowy pit-stop. Na tor już jednak nie wróciła. Z przodu auta zaczął lecieć gęsty dym i trzeba było wycofać je z rywalizacji.

„Dym to nie był problem. Dym pojawił się z hamulców. Było to konsekwencją konsekwencji naszego problemu, na który próbowaliśmy reagować. Tak do końca nie wiadomo, co było powodem, ale musieliśmy się zatrzymać”.

Widać było wcześniej, że na kierownicy Ferrari 499P palił się błąd skrzyni biegów.



Czy to kosztowało Roberta Kubicę szansę na zwycięstwo?

„Jak 20 godzin jesteś w grze to nie widzę powodu, dla którego nie mielibyśmy walczyć o zwycięstwo. Ale nie ma co gdybać, wydarzyło się co się wydarzyło” – mówi Robert.

„Po pierwszej edycji Le Mans w 2021 roku, gdy straciliśmy zwycięstwo na ostatnim okrążeniu, zahartowałem się. Takie rzeczy się zdarzają” – dodaje Polak.

Cały wywiad obejrzycie tutaj.

Źródło: F1 Vlog 613: R. Kubica w Le Mans – prowadzenie, kara i awaria (WYWIAD). Sztuka wydalony Red Bulla



Podziel się wpisem:

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Australii

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 6 grudnia
godz. 10:30 – 1. Trening
godz. 14:00 – 2. Trening

Sobota, 7 grudnia
godz. 11:30 – 3. trening
godz. 15:00 – Kwalifikacje

Niedziela, 8 grudnia
godz. 14:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

8h Kataru

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi