KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 100 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

jpeg-optimizer_logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Maciej Wiśniak, RkamilC, Piotr Bijakowski, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Lukas Hewner, Stalowy Jaro, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Marcin Starczewski, Pawel Licznerski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Maciek Kowalczyk, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, Szczepan Jędrusik, Marcin Bogutyn, Marcin Rentflejsz, szymon034, Maks Szmytkowski, Izabela Ch, Marcin Parzych, Mateusz Wanat, Tomasz Ignaczak, Michał Delmanowicz, Wojciech Zalewski, Paweł Kozłowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
UniRacers, Łukasz w., Tancesz, Marcin, Szalony Burżuj, Paweł Koziarski

Harmonogram

F1 Grand Prix of France - Final Practice

Kolejna mieszanka w gamie Pirelli



Pirelli ma zamiar rozszerzyć paletę mieszanek opon w Formule 1 od sezonu 2025. Powodem jest rosnąca liczba torów ulicznych.

Obecnie Pirelli ma 6 mieszanek dostępnych dla kierowców Formuły 1 – od C0 (najtwardszej) do C5 (najbardziej miękka). Na każdy weekend wyścigowy wybierane są 3 z nich.

W kalendarzu F1 mamy obecnie 24 rundy o bardzo różnej charakterystyce i typach nawierzchni. Coraz więcej jest wśród nich torów ulicznych, które zazwyczaj potrzebują bardziej miękkich mieszanek.

W związku z tym Pirelli testowało ostatnio na torze Paul Ricard nową mieszankę – miększą niż wszystkie dotychczas używane.

 

„Zebraliśmy całkiem sporo przydatnych informacji – mamy mniej więcej ukończony proces konstrukcyjny opon na suchą nawierzchnię na rok 2025. Mamy bardzo obiecujące mieszanki zmniejszające przegrzewanie opon. Jest również pomysł wprowadzenia nowej mieszanki C6, bardziej miękkiej ponieważ w kalendarzu mamy więcej torów ulicznych, na które potrzebujemy bardziej mikkich mieszanek” – mówi Mario Isola, szef motorsportu Pirelli, cytowany przez racer.com.

„Zamierzamy przesunąć nasz zestaw nieco bardziej w miękką stronę, próbując jednocześnie zredukować przegrzewanie. Prawdziwym problemem jest znalezienie odpowiedniego poziomu przegrzewania i degradacji. Degradacja musi następować, ale nie może być przegrzewania. To nie zawsze łatwe bo te dwa elementy są połączone” – dodaje Włoch.

Pomysł nowej mieszanki nie wyszedł od zespołów tylko samego dostawcy opon.

„To nasz pomysł na obecny kalendarz. Oczywiście chcemy zachęcić tym miksem mieszanek do strategii dwóch pit-stopów. Stąd propozycja bardziej miękkiej mieszanki. Zespoły chciały zredukować przegrzewanie, ale to mogło sprawić, że nie będzie odczuwalna degradacja” – mówi Isola.

„Oponę C6, bardziej miękką, testowaliśmy niedawno na Paul Ricard. To pierwsza próba, ale chcemy iść w tym kierunku i homologować więcej mieszanek w przyszłym roku” – dodaje.

Źródło: racer.com



Podziel się wpisem:

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP USA

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 18 października
godz. 19:30 – 1. trening
godz. 23:30 – Kwalifikacje do Sprintu

Sobota, 19 października
godz. 20:00 – Sprint
godz. 00:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 20 października
godz. 21:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

4h Portimao ELMS

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi