KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 100 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

jpeg-optimizer_logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Maciej Wiśniak, RkamilC, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Grzejnik, Stalowy Jaro, Mateusz Pabiańczyk, Marcin Starczewski, Pawel Licznerski, Tomasz Jakubiec, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Maciej Stankiewicz, Maciek Kowalczyk, Grzegorz Pliś, Szczepan Jędrusik, szymon034, Marcin Rentflejsz, Kamil G, Izabela Ch, Maks Szmytkowski, Mateusz Wanat, Marcin Parzych, Tomasz Ignaczak, Grzegorz Wojtaszewski, Michał Delmanowicz, Wojciech Zalewski, Paweł Kozłowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
Archetype, Esox33, Szymon034, Gnusma, Xandi, Bartek, Dymek, Wojtek, Mateusz G.

Harmonogram

FIA przepisy 2026

Hybrydowa hybryda – FIA ujawnia przepisy techniczne na sezon 2026. Koniec z DRS-em!



Poznaliśmy najważniejsze regulacje według których stworzone będą bolidy Formuły 1 na sezon 2026. Jak mogą wyglądać?

O przepisach dotyczących silników na sezon 2026 wiemy już od dawna. Prawie połowa mocy będzie pochodziła z silnika elektrycznego, nie będzie MGUH, a auta będą korzystać z ekologicznych paliw.

Dziś zaprezentowano szczegóły techniczne całej konstrukcji. Jakie są najważniejsze zmiany?

Rozmiar i waga

 

Bolidy na 2026 mają być – przynajmniej w teorii – lżejsze o 30 kg od obecnych konstrukcji. Tegoroczne bolidy F1 ważą bez paliwa 798 kg. Ma to być zatem 768 kg co biorąc pod uwagę większe baterie będzie sporym wyzwaniem i zespoły już teraz przewidują, że będzie trudno przygotować już na sezon 2026 tak lekkie auto.



Auta mają być również mniejsze – rozstaw osi ma być 20 cm mniejszy i wynosić 340 cm.

Szerokość auta ma zostać zmniejszona o 10 cm z 2 metrów do 1,9 metra.

Koła

 

18 calowe felgi zostają, ale opony będą węższe – o 2,5 cm na przodzie i 3 cm na tyle.

Aerodynamika

 

Bardzo ważną informacja jest zmniejszenie ogólnej siły docisku bolidów o 30%, które ma być rekompensowane zmniejszeniem oporu aerodynamicznego o aż 55%.



Kluczowe elementy samochodu zostały tak zaprojektowane, by zmniejszyć efekt tzw. brudnego powietrza. Dzięki temu podążanie za innymi bolidami ma być łatwiejsze.

Znikną deflektory nad kołami, a tylne skrzydło będzie trójelementowe. Tylne skrzydło będzie aktywne aerodynamicznie i będzie samoczynnie – bez ingerencji kierowców – zmniejszało opór na prostych, a potem w zakręcie dawało więcej docisku. Jeden z płatów będzie się obniżał, a drugi otwierał.

Dyfuzor oraz podłoga będą dawały mniej docisku aerodynamicznego.

Bez DRS-u

 

Ten wielokrotnie krytykowany przez kibiców system, który jednak znacznie poprawiał szanse na wyprzedzanie, zniknie z Formuły 1. Po pierwsze przy aktywnej aerodynamice dawałby on znacznie mniejszy efekt. Po drugie zamiast niego wprowadzony zostanie tzw. system override. W nowych przepisach jest on nazwany Manual Overtake Mode.

Polega on na tym, że kierowca może używać nadal maksymalnej mocy baterii powyżej określonej prędkości (290 km/h do 355 km/h) i w ten sposób spróbować zaatakować rywala. Będzie to „dodatkowa” energia, którą nie będzie dysponował samochód z przodu.



Kierowca sam będzie decydował o tym, kiedy użyć systemu o ile będzie wystarczająco blisko samochodu przed nim by użyć MOM. Dostępne będzie ono na jedno okrążenie.

Bezpieczeństwo

 

By jeszcze lepiej chronić kierowców, wprowadzone zostaną bardziej rygorystyczne formy testów. Struktury chroniące kierowcę na wypadek rolowania będą musiały wytrzymać przeciążenia 20G zamiast obecnych 16 G.

Zwiększona będzie wytrzymałość struktur bocznych, a antena GPS zostanie przesunięta by zwiększyć jej czułość.

Przedstawione dziś propozycje mają zostać zatwierdzone podczas zebrania Światowej Rady Sportów Motorowych w dniu 28 stycznia.

Poniżej zobaczycie prezentację nowych przepisów:



A tu galeria zdjęć:



Podziel się wpisem:

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Australii

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 6 grudnia
godz. 10:30 – 1. Trening
godz. 14:00 – 2. Trening

Sobota, 7 grudnia
godz. 11:30 – 3. trening
godz. 15:00 – Kwalifikacje

Niedziela, 8 grudnia
godz. 14:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

8h Kataru

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi