KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 100 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

jpeg-optimizer_logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Maciej Wiśniak, RkamilC, Piotr Bijakowski, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Lukas Hewner, Stalowy Jaro, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Marcin Starczewski, Pawel Licznerski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Maciek Kowalczyk, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, Szczepan Jędrusik, Marcin Bogutyn, Marcin Rentflejsz, szymon034, Maks Szmytkowski, Izabela Ch, Marcin Parzych, Mateusz Wanat, Tomasz Ignaczak, Michał Delmanowicz, Wojciech Zalewski, Paweł Kozłowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
UniRacers, Łukasz w., Tancesz, Marcin, Szalony Burżuj, Paweł Koziarski
2026_car_render_3_5

FIA otwarta na rozmowy i zmianę nowych przepisów



Zaraz po ogłoszeniu propozycji nowych przepisów na sezon 2026 pojawiły się wątpliwości zespołów dotyczące osiągów konstrukcji.

W czwartek FIA ogłosiła propozycje przepisów technicznych na sezon 2026. Wśród nich znalazły się m.in. aktywna aerodynamika przedniego i tylnego skrzydła, brak DRS-u, zmniejszenie przyczelności aerodynamicznej samochodów z jednoczesnym zmniejszeniem oporów, zwiększenie bezpieczeństwa kierowców. Wśród propozycji znalazło się również zmniejszenie wagi o aż 30 kg oraz rozmiarów aut.

O te propozycje zostali zapytani w Kanadzie szefowie zespołów i wyrazili sporo wątpliwości. Dane z symulatorów mówią bowiem, że auta na sezon 2026 w zakrętach będą wolniejsze od bolidów Formuły 2.

„Samochody nie będą szybkie w zakrętach, ale będą za szybkie na prostych” – mówi szef McLarena, Andrea Stella.

 

Zespoły nie są też zadowolone z ograniczeń rozwojowych stworzonych konstrukcji, które mogą sprawić, że znajdą się w ślepej uliczce bez wyjścia.

Dyskusja nad nowymi przepisami ma odbyć się podczas posiedzenia Światowej Rady Sportów Motorowych, zaplanowanego na 28 czerwca.

„Rozmowa i – miejmy nadzieję – zatwierdzenie przepisów to pierwszy krok. Nie mamy jeszcze w 100% sfinalizowanych regulacji i będziemy potrzebować jeszcze kilku rzeczy do tego. Musimy je przedyskutować z zespołami. Jesteśmy też świadomi obaw dotyczących siły docisku i prędkości na prostych. Są to rzeczy, które nadal musimy poukładać” – mówi Nikolas Tombazis, dyrektor FIA do spraw single seaterów.

„Od końca miesiąca, gdy te regulacje zostaną opublikowane, do startu sezonu 2025, gdy zespoły mogą rozpocząć rozwój aerodynamiki, bo nie mogą tego robić wcześniej, będziemy ciężko pracować z zespołami, FOM i wszystkimi innymi. Mamy nadzieję, że będziemy w stanie wprowadzić udoskonalenia, które potem zostaną zatwierdzone” – dodaje Tombazis.

 

Mówi on, że obawy zespołów, że auta będą zbyt wolne są uzasadnione, ale kiedy auta wyjadą na tor w 2026 roku będzie zupełnie inaczej.

„Myślę, że te wątpliwości są celne ponieważ ludzie patrzą na to, co obecnie jest na papierze i na tej podstawie wygłaszają komentarze. Ja nie mam żadnych obaw na temat tych kwestii, jednak widać, że mamy spore oczekiwania dotyczące formy aut. Dlatego chcemy ustawić poprzeczkę nisko, a potem budować osiągi przy współpracy z zespołami. Akurat zwiększenie siły docisku tych aut jest dość proste” – mówi Tombazis.

„Rozumiem zatem komentarze, ale nie sądzę, by było się czym przejmować, zwłaszcza tym, że auta będą wolniejsze niż Formuła 2. Myślę, że wszystko będzie w 100% rozwiązane w ostatecznych przepisach” – dodaje.

Zespoły zgłaszają też postulat zmian w silniku – zwłaszcza proporcji uzyskiwanej energii na rzecz silnika spalinowego poprzez zmniejszenie ograniczenia przepływu paliwa. W obecnych przepisach jest to pół na pół.

„Jesteśmy w nieco innej sytuacji jeżeli chodzi o przepisy silnikowe ponieważ one są już uzgodnione i zmiany w zatwierdzonych przepisach wymagałyby rozmów z dostawcami i jednomyślności” – mówi Tombazis.

„Ogólnie mówiąc jednak, jest bardzo dobry duch współpracy między nimi i jeżeli potrzebne będą pewne poprawki, jestem przekonany, że dostawcy będą współpracować” – dodaje.

Źródło: Autosport.com



Podziel się wpisem:

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Azerbejdżanu

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 13 września
godz. 11:30 – 1. trening
godz. 15:00 – 2. trening

Sobota, 14 września
godz. 10:30 – 3. trening
godz. 14:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 15 września
godz. 13:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

6h Fuji WEC

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi