KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 100 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

jpeg-optimizer_logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Maciej Wiśniak, RkamilC, Piotr Bijakowski, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Lukas Hewner, Stalowy Jaro, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Marcin Starczewski, Pawel Licznerski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Maciek Kowalczyk, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, Szczepan Jędrusik, Marcin Bogutyn, Marcin Rentflejsz, szymon034, Maks Szmytkowski, Izabela Ch, Marcin Parzych, Mateusz Wanat, Tomasz Ignaczak, Michał Delmanowicz, Wojciech Zalewski, Paweł Kozłowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
UniRacers, Łukasz w., Tancesz, Marcin, Szalony Burżuj, Paweł Koziarski

Harmonogram

Press - Pesage - 24 Hours of Le Mans 2024

AF Corse zostaje z trzecim Ferrari na sezon 2025



W trakcie 24h Le Mans szef AF Corse potwierdził, że ekipa nadal będzie wystawiała kliecki hypercar Ferrari w Długodystansowych Mistrzostwach Świata.

Decyzja o wystawieniu trzeciego Ferrari w WEC zapadła dość późno w ubiegłym roku. Jednym z najważniejszych elementów układanki był Robert Kubica, który przyszedł ze sponsorem – Orlenem. Dołączyli do niego dwaj fabryczni kierowcy Ferrari – Robert Shwartzman i Yifey Ye.

Już jakiś czas temu AF Corse przyznawało, że nie będzie to tylko jednoroczny projekt i jest plan by również w 2025 roku wystawiać klienckie Ferrari.

Teraz, podczas 24h Le Mans, Antonello Coletta, szef programu Endurance Ferrari, potwierdził, że auto z nr #83 będzie w stawce również w sezonie 83.

„Wystawianie trzeciego auta było dla nas dużym wysiłkiem, również dlatego, że decyzja w tej sprawie zapadła w połowie listopada. Działo się to po wykonaniu ogromnej pracy rozwojowej w ciągu 7 miesięcy z praktycznie wszystkim nowym” – mówi Coletta.



„Powiedzmy, że po tym jak wszystko juz poukładaliśmy, postanowiliśmy skomplikować sobie życie ponownie, wystawiając kolejne 499P. Jesteśmy jednak bardzo zadowoleni z wyboru, którego dokonaliśmy ponieważ daje nam on znacznie więcej danych oraz jest szansą dla naszych młodych kierowców by zdobywali doświadczenie u boku doświadczonego zawodnika i pokazywali swój potencjał” – dodaje Włoch.

Jednocześnie Coletta podkreśla, że ekipa AF Corse #83 jest całkowicie autonomiczna w swoich działaniach.

„Posiadanie satelickiego zespołu jest również świetną wiadomością na inżynierów i mechaników i pomaga we wszystkim, dając jeszcze jedną naszą na dobry finałowy rezultat. Na ten moment trzecie 499P jest pewne, ale nie będzie kolejnych aut” – mówi.

„Chcę wyjaśnić, że AF Corse #83 jest już odrębną ekipą, a określenie „satelicki” odnosi się do aspektów związanych z silnikiem, który wymaga inżynierskiego wsparcia Ferrari. To oczywiste, że musimy kontrolować kwestie związane z jednostką napędową. Gdyby nie to, zespół byłby całkowicie autonomiczny. Teraz ma dodatkową pomoc, a my więcej informacji by prowadzić do wspólnego rozwoju” – dodaje Coletta.



Na czym dokładnie polega współpraca AF Corse z Ferrari?

„Pracujemy w symbiozie i tak dzieje się również z innymi zespołami, które wystawiają Ferrari w GT. Wymieniamy się danymi, nie mamy przed sobą sekretów i staramy się wspólnie kreować jak najwięcej okazji na zwycięstwo. Nie jesteśmy dla siebie zagrożeniem. Dodatkowo oni są naszymi klientami i naszym obowiązkiem jest wspieranie ich” – mówi Włoch.

Wiele wskazuje zatem, że AF Corse #83 jest realną opcją dla Roberta Kubicy na sezon 2025. Trzeba przyznać, że Ferrari jest szybkie i regularnie walczy o zwycięstwa. Pytanie co z partnerami bo nie jest wykluczone przejście przynajmniej jednego z kolegów Kubicy do auta fabrycznego.

Czy chcielibyście aby Robert Kubica został w obecnej ekipie w WEC?

Czy chciałbyś by Robert Kubica nadal jeździł z AF Corse #83 w sezonie 2025?

Czy chciałbyś by Robert Kubica nadal jeździł z AF Corse #83 w sezonie 2025?
Dziękuję za głosowanie!

Share your Results:



Podziel się wpisem:

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP USA

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 18 października
godz. 19:30 – 1. trening
godz. 23:30 – Kwalifikacje do Sprintu

Sobota, 19 października
godz. 20:00 – Sprint
godz. 00:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 20 października
godz. 21:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

4h Portimao ELMS

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi