KONTAKT     Zwrot 100 zł za OC!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP   Kup Eleven Sports

jpeg-optimizer_logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Maciej Wiśniak, Piotr Bijakowski, Maciej Dziubiński, Przemyslaw Lowkiewicz, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Stalowy Jaro, Pawel Licznerski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Szczepan Jędrusik, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, szymon034, Marcin Rentflejsz, Izabela Ch, Tomasz Ignaczak, Marcin Parzych, Maks Szmytkowski, Michał Delmanowicz, Kasia Kopiczko, Wojciech Zalewski, Alex Elise, Tomasz Drążek, Paweł Kozłowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
Stefan P, Esox33, fajawodna, Manulski, M, Szonapoul, PAT Yellowbear, mbiela, King, tomek90, jacek79100, A, Kuba Wiśniewski
Press - 24 Hours of Le Mans 2024

AF Corse podaje przyczynę awarii. Kubica: Przez 20 godzin to było dobre Le Mans



Każdy z kierowców AF Corse #83 żałuje straconej szansy na świetny wynik w 24h Le Mans. Co zawiodło w Ferrari 499P?

Dla fabrycznego Ferrari tegoroczny wyścig był znów znakomity. Zajęli 1. i 3. miejsce. Niestety, gorzej rywalizację będzie wspominać załoga prywatnej ekipy AF Corse #83.

“To była przyjemność rywalizować w wyścigu 24h Le Mans w kategorii Hypercar. Cały wyścig był determinowany przez pogodę, która była bardzo zmienna. Tor co chwilę był mokry i suchy, a to spowodowało skomplikowane strategie wyścigowe. Samochód #83 w ciągu pierwszych 6 godzin wysforował się na prowadzenie, zostając na nim długi czas” – mówi Giuseppe Petrotta, dyrektor zarządzający ekipy.

“Po odsłużeniu kary straciliśmy miejsce, jednak w nocy byliśmy w stanie wrócić do walki o podium. Niestety cztery godziny przed końcem wyścigu wystąpił problem elektryczny, auto nie miało prądu. Próbowaliśmy naprawić problem, ale po przeanalizowaniu danych musieliśmy wycofać auto” – dodaje.

 

Według niego samochód #83 miał szansę na walkę o wysoką pozycję.

“Patrząc na finałowy rezultat Ferrari, możemy powiedzieć, że auto #83 również mogło walczyć o podium, dlatego bardzo żałujemy wyniku tego wyścigu i związanej z nim sytuacji w mistrzostwach. Jesteśmy jednak jeszcze bardziej zdeterminowani przed wyścigiem w Monte Carlo.

Robert Kubica był oczywiście rozczarowany wynikiem zespołu, ale był w stanie dostrzec pozytywy.

“To było dobre Le Mans przez 20 godzin. To, co zdarzyło się później jest po prostu esencją motorsportu. Szkoda ponieważ poza karą, podejmowaliśmy dobre decyzje i dobrze zarządzaliśmy bardzo skomplikowanym wyścigiem. Wyjeżdżamy do domu wiedząc, że mamy bardzo dobry potencjał, ale również, że straciliśmy bardzo dobrą okazję na czołową pozycję” – mówi Robert Kubica.

 

Robert Shwartzman zwraca uwagę na znaczenie startu dla późniejszego rozwoju wypadków.

“To był wyścig naznaczony różnymi emocjami. Startując z 12. miejsca, nie mieliśmy zbyt wielu oczekiwań, ale jak tylko wyścig się zaczął, sprawy nabrały pozytywnego obrotu. Robert wykonał dobry start i podejmowaliśmy dobre decyzje strategiczne. Mieliśmy dobre tempo wyścigowe przez długi czas, ale kontakt z dublowanym samochodem, który nie respektował niebieskich flag, kosztował nas karę. W trakcie nocy udało nam się wrócić do walki o pierwsze miejsce, ale nagły problem zmusił nas do wycofania się. Nadal jednak Le Mans było fantastycznym doświadczeniem. Wykonaliśmy wspaniałą pracę i szkoda, że zabrakło końcowego rezultatu” – powiedział Robert Shwartzman.

W momencie wystąpienia awarii Yifey Ye był już w aucie, gotowy do wyjazdu na tor.

“Mieliśmy bardzo dobry start, prowadziliśmy przez kilka godzin do nocy, a incydent kosztował nas kilka pozycji. Wróciliśmy do walki rano i wyglądaliśmy mocno w walce o ogólne zwycięstwo. Byłoby wspaniale osiągnąć dobry rezultat w moje urodziny, ale niestety zatrzymaliśmy się na torze i musieliśmy wycofać samochód. Cieszę się z podwójnego podium Ferrari, gratulacje dla nich, a my skupiamy się na następnym wyścigu w Brazylii” – powiedział Yifey Ye.



Podziel się wpisem:

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Miami

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 2 maja:
godz. 18:30 – Trening
godz. 22:30 – Kwalifikacje do Sprintu

Sobota, 3 maja:
godz. 18:00 – Sprint
godz. 22:00 – Kwalifikacje

Niedziela, 4 maja:
godz. 22:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

6h Spa

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi