Na tradycyjnej konferencji prasowej przed wyścigiem ACO i FIA poinformowały o bliższej i dalszej przyszłości Długodystansowych Mistrzostw Świata.
Przepisy zostają
Bardzo ważną informacją jest pozostawienie przepisów technicznych WEC na kolejne 2 sezony. Dotychczas obowiązywały one do 2027 roku, teraz przedłużono je do 2029.
W związku z tym ekipy dostaną dwa dodatkowe tokeny rozwojowe na ten okres.
LMP2 też
Jak wiemy, od sezonu 2024 w World Endurance Championship nie jadą auta LMP2. Biorą one udział jedynie w 24h Le Mans.
Taki stan rzeczy utrzyma się minimum do 2028 roku. Obowiązującą dotychczas umowę przedłużono o kolejne sezony i LMP2 nadal będzie ścigało się w najważniejszej rundzie WEC.
Kalendarz
Najważniejszym chyba z dzisiejszych ogłoszeń był kalendarz na sezon 2025 WEC. Pozostał on praktycznie bez zmian – układ wyścigów jest identyczny jak obecnie, a Imola zapewniła sobie przedłużenie umowy.
Sezon będzie się składał z 8 rund i rozpocznie się 28 lutego w Katarze. Zakończenie rywalizacji 8 listopada w Bahrajnie. Będziemy mieli jeden wyścig 24-godzinny, trzy 8-godzinne oraz 4 sześciogodzinne.
Niestety jest bardzo zła wiadomość jeżeli chodzi o 24h Le Mans. Wyścig odbędzie się pomiędzy 14 a 15 czerwca – w tym samym terminie co Grand Prix Kanady Formuły 1. Wyścigi nie pokryją się ze sobą, ale kwalifikacje już tak.
Oto kalendarz WEC na sezon 2025: