KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 100 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

jpeg-optimizer_logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Maciej Wiśniak, RkamilC, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Grzejnik, Stalowy Jaro, Mateusz Pabiańczyk, Marcin Starczewski, Pawel Licznerski, Tomasz Jakubiec, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Maciej Stankiewicz, Maciek Kowalczyk, Grzegorz Pliś, Szczepan Jędrusik, szymon034, Marcin Rentflejsz, Kamil G, Izabela Ch, Maks Szmytkowski, Mateusz Wanat, Marcin Parzych, Tomasz Ignaczak, Grzegorz Wojtaszewski, Michał Delmanowicz, Wojciech Zalewski, Paweł Kozłowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
Archetype, Esox33, Szymon034, Gnusma, Xandi, Bartek, Dymek, Wojtek, Mateusz G.

Harmonogram

F1 Grand Prix of Emilia-Romagna

Verstappen wystartuje w 24h Le Mans gdy „ogarną BoP”



Max Verstappen potwierdza, że w przyszłości będzie zainteresowany startem w wyścigu 24h Le Mans. Jakie ma warunki?

Trzykrotny mistrz świata jest znany ze swojej pasji nie tylko do Formuły 1, ale również innych wyścigów. Póki co kontrakt z Red Bullem zabrania mu startów w innych kategoriach więc musi realizować się w simracingu, gdzie radzi sobie świetnie.

Verstappen brał już udział w wirtualnym 24h Le Mans, ale przyznaje, że jego cele, jest start w prwadziwym wyścigu.

„To niesamowity wyścig. Nie chodzi tylko o ciebie, ale również współpracę z twoimi kolegami z samochodu by znaleźć jak najlepszy kompromis ustawień. Śledzę go bardzo mocno i rozmawiałem o nim kilkukrotnie” – mówi Verstappen.

 

„Na tę chwilę myślę jednak, że jest dla mnie za wcześnie, również ze względu na nowe regulację. Myślę, że muszą ogarnąć Balance of Performance nieco lepiej. Obecnie uważam, że trochę z nim strzelają na oślep” – dodaje kierowca Red Bulla.

Co ciekawe, uważa on również, że inni kierowcy mieliby nad nim przewagę ponieważ seria premiuje lżejszych kierowców.

„Myślę, że powinien być tu limit ponieważ ja ważę 80 kg z kaskiem itp, ale są też kierowcy, którzy mają 55 czy 60 kg. Czuję, że jakbym pojechał na Le Mans, nie miałbym szans. To kilka dziesiątych sekundy na okrążeniu. Ta różnica jest niesamowita” – mówi Verstappen.

„Muszą to rozwiązać, musi być jakaś średnia lub waga minimalna. Na pewno jednak chciałbym się tam ścigać, to niesamowity event” – dodaje Max.

 

Kategorię hypercar śledzi również Charles Leclerc.

„Od kiedy Ferrari dołączyło do kategorii hypercar, śledzę ją trochę baczniej, a w tym roku szczególnie bo mój młodszy brat zaczął karierę długodystansową. Jestem więc nieco bardziej zaangażowany w całą kategorię” – mówi Leclerc.

„Bardzo chciałbym kiedyś pojechać Le Mans. Myślę jednak, że wszyscy mamy ten sam problem – kalendarz Formuły 1 obecnie jest szalony. Mamy bardzo mało wolnego czasu by odpowiednio przygotować się do takiego wyzwania jak Le Mans. Ponieważ jeżeli miałbym tam startować to chciałbym wygrać” – mówi Charles.

Źródło: racefans.net
fot. Red Bull Content Pool



Podziel się wpisem:

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Australii

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 6 grudnia
godz. 10:30 – 1. Trening
godz. 14:00 – 2. Trening

Sobota, 7 grudnia
godz. 11:30 – 3. trening
godz. 15:00 – Kwalifikacje

Niedziela, 8 grudnia
godz. 14:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

8h Kataru

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi