KONTAKT     Zwrot 100 zł za OC!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP   Kup Eleven Sports

jpeg-optimizer_logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Maciej Wiśniak, Piotr Bijakowski, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Stalowy Jaro, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Pawel Licznerski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Szczepan Jędrusik, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, Marcin Rentflejsz, szymon034, Tomasz Ignaczak, Izabela Ch, Marcin Parzych, Maks Szmytkowski, Michał Delmanowicz, Kasia Kopiczko, Grzegorz Wojtaszewski, Wojciech Zalewski, Alex Elise, Paweł Kozłowski, Michał Pędzikiewicz.
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
I fit I sit, Dastan, Piotr, Kamil Orczyk, Robert
F1 Grand Prix of Miami - Previews

Bez poprawności politycznej: Verstappen o silnikach na 2026



Max Verstappen mówi, że kwestia jazdy autami Formuły 1 od sezonu 2026 wygląda bardzo źle z perspektywy kierowcy. “Wolę sam decydować o moim aucie”.

O nowych regulacjach technicznych mówi się już od dawna. Uzyskiwanie prawie połowy mocy z silnika elektrycznego wymusi zmianę stylu jazdy kierowców gdy znacznie ważniejsze stanie się ładowanie baterii w trakcie okrążenia.

Christian Horner wyrażał obawy, że kierowcy na niektórych torach będą zwalniać nawet 500 metrów przed zakrętem by doładować baterię i potem móc osiągnąć wyższą prędkość maksymalną na prostych. Szef Red Bulla nazwał wówczas auta, którymi będą jeździć kierowcy “potworami Frankensteina”.

“Widziałem dane, doświadczyłem tego w symulatorze i wygląda to dość strasznie. Jadąc pełnym gazem na Monzy trzeba zbijać biegi 400-500 metrów przed zakrętem ponieważ tak jest szybciej. Wydaje mi się, że nie tędy droga. Wiem, że Monza to prawdopodobnie najgorszy tor, ale zapowiada się, że będziemy mieli wojnę na silniki” – mówi Verstappen.


“Kto będzie miał najmocniejszy silnik, będzie miał dużą przewagę. A to nie powinno być coś na czym powinna się skupiać Formuła 1 bo rozpęta się kolejna wojna technologiczna i wydane zostaną ogromne środki by znaleźć kilka koni mechanicznych. Powinno być odwrotnie” – dodaje Max.

Mistrz świata nie jest również optymistą jeżeli chodzi o szanse na wyprzedzanie.

“Opory nowych samochodów będą znacznie mniejsze więc szanse na wyprzedzanie na prostych również zmaleją” – mówi Verstappen.

Niedawno pojawiły się doniesienia, że duży problem stanowi też aktywna aerodynamika. Obniżanie tylnego skrzydła sprawia, że kierowcy nie byli w stanie w symulatorze jechać nawet na prostych bo każde mocniejsze dotknięcie gazu kończyło się obrotem.

FIA miała zająć się problemem poprzez aktywną aerodynamikę również przedniego skrzydła.


“Widziałem dane, doświadczyłem tego w symulatorze i wygląda to dość strasznie. Jadąc pełnym gazem na Monzy trzeba zbijać biegi 400-500 metrów przed zakrętem ponieważ tak jest szybciej. Wydaje mi się, że nie tędy droga. Wiem, że Monza to prawdopodobnie najgorszy tor, ale zapowiada się, że będziemy mieli wojnę na silniki” – mówi Verstappen.

“Kto będzie miał najmocniejszy silnik, będzie miał dużą przewagę. A to nie powinno być coś na czym powinna się skupiać Formuła 1 bo rozpęta się kolejna wojna technologiczna i wydane zostaną ogromne środki by znaleźć kilka koni mechanicznych. Powinno być odwrotnie” – dodaje Max.

Mistrz świata nie jest również optymistą jeżeli chodzi o szanse na wyprzedzanie.

“Opory nowych samochodów będą znacznie mniejsze więc szanse na wyprzedzanie na prostych również zmaleją” – mówi Verstappen.

Niedawno pojawiły się doniesienia, że duży problem stanowi też aktywna aerodynamika. Obniżanie tylnego skrzydła sprawia, że kierowcy nie byli w stanie w symulatorze jechać nawet na prostych bo każde mocniejsze dotknięcie gazu kończyło się obrotem.


FIA miała zająć się problemem poprzez aktywną aerodynamikę również przedniego skrzydła.

Verstappen zwraca uwagę na jeszcze jeden problem z aktywną aerodynamiką.

“Kierowca nie będzie jej kontrolował tylko system będzie to robił za niego. Według mnie to bardzo dziwne. Ja wolę kontrolować to samemu, na przykład jadąc za kimś, potrzebujesz więcej przodu lub tyłu. Nie sądzę by to była właściwa droga” – mówi Verstappen.

“Waga też pójdzie w górę. Z tego co widzę w symulatorze i na danych to wygląda bardzo źle. Musimy o tym myśleć bo 2026 nie jest tak odległy” – dodaje Holender.



Podziel się wpisem:

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Miami

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 2 maja:
godz. 18:30 – Trening
godz. 22:30 – Kwalifikacje do Sprintu

Sobota, 3 maja:
godz. 18:00 – Sprint
godz. 22:00 – Kwalifikacje

Niedziela, 4 maja:
godz. 22:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

6h Spa

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi