KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Adam Gach, Maciej Wiśniak, RkamilC, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Grzejnik, Stalowy Jaro, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Ignaczak, Tomasz Jakubiec, Marcin Starczewski, Jędrzej Otręba, Pawel Licznerski, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Wojtek Zwolak, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Maciek Kowalczyk, Maciej Stankiewicz, Ilona Bykowska, Grzegorz Pliś, Marcin Bogutyn, Szczepan Jędrusik, szymon034, Marcin Rentflejsz, Maks Szmytkowski, Izabela Ch, Marcin Parzych, Mateusz Wanat, Paweł Kozłowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
Sławomir Kidziński, jacek79100

Harmonogram

blank

Wyniki

Mapa Rajd Polski

Trasa Rajdu Polski bez tajemnic



Mapy rajdu oraz odcinków specjalnych jubileuszowego ORLEN 80. Rajdu Polski zaprezentowali organizatorzy polskiej rundy mistrzostw świata podczas konferencji prasowej w Warszawie. Poinformowano również o stanie przygotowań do największej imprezy w sportach motorowych w naszym kraju na 49 dni przed jej inauguracją.

– W porównaniu z poprzednimi edycjami rajdu czeka nas wiele interesujących zmian i istotnych różnic. Przed rokiem, w mistrzostwach Europy mieliśmy 180 kilometrów oesowych, a teraz będzie ponad 300. Wyzwaniem było znalezienie odpowiednich odcinków przebiegających nowymi trasami. Nasz zespół organizujący rajd spisał się jednak bardzo dobrze. Już od kilku lat, także podczas rund mistrzostw Europy trzymamy się standardów mistrzostw świata i to przynosi oczekiwane efekty. Jeszcze więcej uwagi poświęcamy sprawom bezpieczeństwa. Widowiskowe próby sportowe w połączeniu z wspaniałymi rajdówkami Rally 1 i Rally 2 dostarczą niezapomnianych wrażeń i mam nadzieję, że do najwyższego poziomu sportowego dostosują się również miłośnicy rajdów i będą kibicowali bezpiecznie – powiedział Michał Sikora, prezes Polskiego Związku Motorowego.

Krzysztof Maciejewski, dyrektor ORLEN 80. Rajdu Polski przedstawił trasę czterodniowej rywalizacji: – Po 7 latach wróciliśmy do WRC i uznaliśmy, że nie możemy iść na skróty. Zaplanowaliśmy trasę w pełnym formacie, liczącą ponad 300 km odcinków specjalnych. Zaczynamy w czwartek, w godzinach popołudniowych, ale to piątek zapowiada się jako wyjątkowe wyzwanie dla kierowców. Trasę aż siedmiu odcinków pokonają bez wizyty w serwisie, a tylko ze strefą zmiany opon w Olecku. Rano na załogi czeka bardzo widowiskowy odcinek Stańczyki, najdłuższy w rajdzie (29,4 km). Następnie zmodyfikowane Wieliczki, a po nich Olecko z kultową hopą Rosochackie, przejeżdżaną odwrotnie w stosunku do lat ubiegłych. Sobotę zaczynamy na odcinku Świętajno, dobrze ocenianym w latach ubiegłych i znanym z ubiegłorocznej edycji rajdu. Następnie udajemy się na dawno niewidzianą próbę Gołdap. Po niej przejeżdżany będzie odcinek Czarne, znany kiedyś jako Babki, a po kilku modyfikacjach zachowujący swój wymagający i widowiskowy charakter. Niedziela, jest krótsza i zawiera dwa, dwukrotnie przejeżdżane odcinki specjalne – Gmina Mrągowo, blisko bazy rajdu oraz Mikołajki, będący Power Stage’m z finiszem na torze Mikołajki Arena. Nie ruszając się z miejsca kibic będzie mógł zobaczyć zawsze pasjonujący finisz Power Stage’a, jak również ceremonię zakończenia rajdu. W tym roku wyjątkowo będzie ona miała miejsce przy torze Mikołajki Arena i w pobliżu parku serwisowego.

 

– Jubileuszowa edycja rajdu jako rundy mistrzostw świata to bez wątpienia największe wydarzenie sportowe w Polsce w tym roku. Dla Orlenu to wyzwanie i ogromny potencjał, który chcemy wykorzystać. Na trasie i przed telewizorami imprezę będą śledziły tysiące kibiców z Polski i zagranicy, którzy są również naszymi klientami. Rajdy cieszą się ogromną popularnością również w krajach bałtyckich i u naszych południowych sąsiadów, wszędzie tam, gdzie intensywnie rozwijamy swoją markę. Również na obecności tych kibiców bardzo nam zależy. Jesteśmy dumni, że dzięki naszemu zaangażowaniu możliwy był powrót tej wielkiej imprezy do mistrzostw świata – powiedziała Kinga Fedorowska – dyrektor Biura Sponsoringu i Komunikacji Sponsoringowej ORLEN S.A

Po raz dziewiętnasty Rajd Polski organizowany jest wśród mazurskich jezior, a jego bazę zlokalizowano w malowniczych Mikołajkach. Przed laty powstał tutaj tor Mikołajki Arena, na którym można podziwiać bezpośrednią rywalizację dwóch załóg. Mówił o tym burmistrz Mikołajek Piotr Jakubowski:

– Decyzja o budowie toru nie była łatwa, ale podjęte kiedyś ryzyko opłaciło się. Rywalizacja na torze jest stałym elementem rajdu. W tym roku nawierzchnia jest wyrównana i zmodernizowana, zgodnie z sugestiami kierowców. Każdego roku staramy się poprawiać warunki w mieście i rozbudowywać infrastrukturę, również tę hotelową, by wszyscy, którzy nas odwiedzają czuli się komfortowo. W gminie powstają nowe drogi asfaltowe, ale nie zapominamy o tych szutrowych, po których przebiega rywalizacja. Wciąż mamy ich w naszej gminie ponad 300 kilometrów! Mikołajki już po raz szósty goszczą rajdowe mistrzostwa świata. Mamy nadzieję, że ta pięcioletnia kadencja samorządowa przyczyni się do organizacji kolejnych rund WRC na Warmii i Mazurach.

Miko Marczyk, triumfator rajdu sprzed dwóch lat podkreślił wyjątkowość rywalizacji wśród polskich kibiców.

– Start przed własną publicznością to radość i wielkie emocje. Kibice sprawiają, że gdy nawet pojawiają się chwile zwątpienia, to zawsze chcemy wcisnąć ten gaz jeszcze mocniej i pojechać jeszcze lepiej i szybciej. Na Mazurach startowałem już pięciokrotnie, w Mikołajkach odniosłem jedno z pierwszych zwycięstw w mojej karierze. Ciekawy układ trasy, nowe oesy i rywalizacja z najlepszymi kierowcami świata to gwarancja wspaniałego widowiska – podsumował Miko Marczyk.

Reprezentant ORLEN Team i jego pilot Szymon Gospodarczyk koncentrują się w tym roku na startach w mistrzostwach Europy, ale Miko potwierdził również swój start w jubileuszowym ORLEN 80. Rajdzie Polski.

Mapy etapów rajdu oraz odcinków specjalnych: https://rajdpolski.pl/mapy/



Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Hiszpanii

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 21 czerwca
godz. 13:30 – FP1
godz. 17:00 – FP2

Sobota, 22 czerwca
godz. 12:30 – FP3
godz. 16:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 23 czerwca
godz. 15:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

6h Sao Paulo

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi