KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 100 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

jpeg-optimizer_logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Maciej Wiśniak, RkamilC, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Grzejnik, Stalowy Jaro, Mateusz Pabiańczyk, Marcin Starczewski, Pawel Licznerski, Tomasz Jakubiec, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Maciej Stankiewicz, Maciek Kowalczyk, Grzegorz Pliś, Szczepan Jędrusik, szymon034, Marcin Rentflejsz, Kamil G, Izabela Ch, Maks Szmytkowski, Mateusz Wanat, Marcin Parzych, Tomasz Ignaczak, Grzegorz Wojtaszewski, Michał Delmanowicz, Wojciech Zalewski, Paweł Kozłowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
Archetype, Esox33, Szymon034, Gnusma, Xandi, Bartek, Dymek, Wojtek, Mateusz G.

Harmonogram

Kacper Sztuka

Sztuka: Trudno jednoznacznie ocenić ten weekend



Kacper Sztuka podsumował swoje zmagania na torze Imola, podkreślając, że da się z niego wyciągnąć ważne pozytywy.

Podsumowując tę rundę w wykonaniu polskiego kierowcy Formuły 3warto zaznaczyć, ze to była jego zdecydowanie najlepsza runda w sezonie. Oczywiście znajomość toru pomogła, ale bardzo ważny jest postęp wykonany w kwalifikacjach. Dzięki niemu możliwy był start z pole position i wywalczenie punktów za 5. miejsce.

„To był trudny weekend na Imoli, który ciężko jednoznacznie ocenić. Z jednej strony zrobiliśmy spory krok do przodu w tempie na jednym okrążeniu, dzięki czemu pierwszy raz byłem w dwunastce podczas kwalifikacji. Tutaj czuję największy postęp i pierwsze punkty do klasyfikacji generalnej w sobotnim sprincie zapisuję po stronie plusów” – mówi Sztuka w informacji prasowej.

„Duży krok w kwalifikacjach – to jest coś, na co pracowaliśmy wspólnie z zespołem od początku sezonu. Bo Bahrajnie i Melbourne wiedzieliśmy, że to jest nasza słabość. W ten weekend udało nam się to odwrócić i kwalifikacje były najlepszym punktem tego weekendu. Wbiłem się do pierwsze 12-tki. Oczywiście to nie jest szczyt marzeń, ale trzeba wziąć pod uwagę, że w przeciwieństwie do reszty stawki jechałem na używanych oponach” – dodał w rozmowie z Cezarym Gutowskim.

 

Punktów w sprincie mogło być znacznie więcej, ale niestety Sztuka zawalił pierwsze okrążenie. Czemu spadł z 1. na 4. miejsce w ciągu zaledwie kilku okrążeń?

„Jeżeli chodzi o wyścigi to start z pole position w sprincie. Tam błąd na starcie czy nawet jeszcze przed startem w niedogrzaniu opon. Sprawiły one, że pierwsze kółko było tragiczne. Wyszło to potem na telemetrii – lekkie niedogadanie wewnątrz zespołu. 5. pozycja dała pierwsze punkty. Nie jest to szczyt marzeń, ale to pozytywne” – wyjaśnia Sztuka.

W niedzielnym wyścigu tempo Kacpra było bardzo słabe. Stracił on łącznie 5 pozycji i ukończył wyścig na 15. miejscu dzięki kłopotom rywali. Czemu było tak źle?

„Jako zespół nie mieliśmy tempa wyścigowego, aby walczyć w czołówce, a co było naszym atutem w poprzednich rundach. Szczególnie w niedzielę był to problem, ponieważ już po pięciu okrążeniach brakowało przyczepności. Musimy przeanalizować dane i lepiej przygotować się do kolejnych startów” – mówi Kacper.

 

„W dzisiejszym wyścigu ciężko się jechało, degradacja była bardzo duża, a tempo kierowców, którzy jechali wokół mnie było bardzo mocne czego się nie spodziewaliśmy” – dodaje Polak w rozmowie z Cezarym Gutowskim.

Na kolejny wyścig Formuły 3 nie trzeba będzie czekać 2 miesięcy tak jak ostatnio a zaledwie kilka dni. Kierowcy przenoszą się do Monako, gdzie kwalifikacje będą jeszcze ważniejsze. A Kacper – w przeciwieństwie do wielu swoich rywali – jeszcze tam nie jeździł.

„Ulice Monako, na których będziemy się ścigać już za tydzień, to zupełnie inny rozdział. Dam z siebie wszystko, aby jak najszybciej zaadoptować do tego słynnego toru. Dziękuję wszystkim kibicom za wsparcie, którego nie brakowało tutaj na Imoli oraz przed ekranami! Dobrze było wrócić do Europy i zobaczyć tyle polskich flag. Dziękuję również moim partnerom Red Bull Junior Program, Grupie ORLEN oraz Extral Aluminium, których mogłem reprezentować w ten weekend” – mówi Kacper.

 

Tak przedstawia się klasyfikacja generalna Formuły 3 po rundzie na Imoli:

MKierowcaZespółPunkty
1Leonardo FornaroliTrident153
2Gabriele MiniPrema130
3Luke BrowningHitech128
4Arvid LindbladPrema113
5Christian MansellART112
6Dino BeganovicPrema109
7Oliver GoetheCampos94
8Sami MeguetounifTrident84
9Tim TramnitzMP Motorsport81
10Noel LeonVAR79
11Nikola TsolovART75
12Callum VoisinRodin67
13Laurens van HoepenART58
14Alex DunneMP Motorsport50
15Mari BoyaCampos45
16Santiago RamosTrident44
17Sebastian MontoyaCampos40
18Martinius StenshorneHitech38
19Nikita BedrinPHM25
20Tommy SmithVAR12
21Maxwell EstersonJenzer11
22Charlie WurzJenzer10
23Piotr WiśnickiRodin10
24Joseph LoakeRodin9
25Tasanapol InthraphuvasakPHM9
26Matias ZagazetaJenzer8
27Kacper SztukaMP Motorsport6
28Johsua DufekPHM1
29Sophia FloerschVAR0
30Cian ShieldsHitech0

fot. Red Bull Content Pool



Podziel się wpisem:

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Australii

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 6 grudnia
godz. 10:30 – 1. Trening
godz. 14:00 – 2. Trening

Sobota, 7 grudnia
godz. 11:30 – 3. trening
godz. 15:00 – Kwalifikacje

Niedziela, 8 grudnia
godz. 14:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

8h Kataru

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi