KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 100 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

jpeg-optimizer_logo-powrot-roberta

MENU:

*** BESTPIX *** F1 Grand Prix of Monaco

Statystyki przed Grand Prix Monako 2024 Formuły 1

 

Poniżej znajdziecie porcję statystyk i danych na temat dotychczasowych wyścigów Formuły 1 w Monako. 

O torze i wyścigu

Długość okrążenia: 3.337 km
Liczba okrążeń jaką liczy wyścig: 78
Dystans wyścigu: 260.520 km
Pierwsza Grand Prix f1: 1950 (przed erą F1:1929)
Kierunek jazdy: zgodny z ruchem wskazówek zegara.
Pojemność trybun: 37 000
Liczba zakrętów: 19
Różnica poziomów: 41.8 m (najwyżej Casino Square, najniżej La Rascasse)
Przyczepność na początku weekendu GP: bardzo niewielka
Ewolucja przyczepności: wysoka
Poziom docisku: bardzo duży
Zużycie opon: niskie
Opony przygotowane przez Pirelli:
Strefy DRS: prosta startowa
Rekord okrążenia w wyścigu: 1:12.909 Lewis Hamilton, Mercedes W12, 2021
Rekord okrążenia w kwalifikacjach: 1:10.166 Lewis Hamilton, Mercedes W10, 2019
Dotychczas: 69 Grand Prix F1

Statystyki

 

Liczba zwycięstw (kierowca):
1. A.SENNA 6
2. G.HILL 5
2. MSC 5
4. A.PROST 4
5. S.MOSS 3
5. J.STEWART 3
5. N.ROSBERG 3
5. L.HAMILTON 3
9. J.FANGIO 2
9. M.TRINTIGNANT 2
9. N.LAUDA 2
9. J.SCHECKTER 2
9. D.COULTHARD 2
9. F.ALONSO 2
9. M.WEBBER 2
9. S.VETTEL 2
9. M.VERSTAPPEN 2
18. J.BRABHAM 1
18. B.McLAREN 1
18. D.HULME 1
18. J.RINDT 1
18. J.BELTOISE 1
18. R.PETERSON 1
18. P.DEPAILLER 1
18. C.REUTEMANN 1
18. G.VILLENEUVE 1
18. R.PATRESE 1
18. K.ROSBERG 1
18. O.PANIS 1
18. M.HAKKINEN 1
18. J.MONTOYA 1
18. J.TRULLI 1
18. K.RAIKKONEN 1
18. J.BUTTON 1
18. D.RICCIARDO 1
18. S. PEREZ 1

 

Liczba zwycięstw (zespół):
1. McLaren 15
2. Ferrari 9
3. Lotus 7
3. Red Bull 7
5. Mercedes 5
6. BRM 5
7. Cooper 3
8. Tyrrell 3
9. Williams 3
10. Maserati 2
11. Brabham 2
12. Benetton 2
13. Renault 2
14. Alfa Romeo 1
15. Wolf 1
16. Ligier 1
17. Brawn GP 1

Liczba zwycięstw (dostawca silnika):
1. Ford Cosworth 13
2. Mercedes 12
3. Ferrari 9
4. Honda 7
5. Renault 6
6. Climax 5
7. BRM 5
8. TAG Porsche 3
9. Maserati 2
9. Red Bull PT 2
11. Alfa Romeo 1
11. Repco 1
11. Mugen Honda 1
11. BMW 1
11. TAG Heuer 1

Liczba zwycięstw, a pozycja na starcie:
Poz. L. Z. % – L. Z./GP
1 31 45.12
2 16 23.03
3 12 17.25
5 4 5.68
4 3 4.31
8 1 1.47
9 1 1.47
14 1 1.47

 

Zdobywca pole position (kierowca):
1. A.SENNA 5
2. J.FANGIO 4
2. J.CLARK 4
2. J.STEWART 4
2. A.PROST 4
6. S.MOSS 3
6. N.LAUDA 3
6. MSC 3
9. G.HILL 2
9. N.MANSELL 2
9. M.HAKKINEN 2
9. F.ALONSO 2
9. M.WEBBER 2
9. N.ROSBERG 2
9. K.RAIKKONEN 2
9. D.RICCIARDO 2
9. L.HAMILTON 2
18. C.LECLERC 1
18. J.BRABHAM 1
18. E.FITTIPALDI 1
18. J.WATSON 1
18. C.REUTEMANN 1
18. J.SCHECKTER 1
18. D.PIRONI 1
18. N.PIQUET 1
18. R.ARNOUX 1
18. D.HILL 1
18. H.FRENTZEN 1
18. D.COULTHARD 1
18. J.MONTOYA 1
18. RSC 1
18. J.TRULLI 1
18. F.MASSA 1
18. J.BUTTON 1
18. S.VETTEL 1
18. T.BROOKS 1
18. M.VERSTAPPEN 1

Zdobywca pole position (zespół):
1. Ferrari 12
2. McLaren 11
3. Lotus 9
4. Williams 7
5. Red Bull 6
6. Mercedes 5
7. Renault 4
8. Brabham 3
9. Tyrrell 2
10. Alfa Romeo 1
10. Maserati 1
10. Vanwall 1
10. Cooper` 1
10. BRM 1
10. Matra 1
10. March 1
10. Ligier 1
10. Benetton 1
10. Brawn GP 1

Zdobywca pole position (dostawca silnika):
1. Renault 12
2. Ferrari 12
3. Mercedes 11
4. Ford Cosworth 9
5. Climax 7
6. Honda 5
7. Alfa Romeo 2
7. TAG Porsche 2
7. BMW 2
7. TAG Heuer 2
11. Maserati 1
11. Vanwall 1
11. BRM 1
11. Repco 1
11. Red Bull PT

 

Najszybsze okrążenie (kierowca):
1. MSC 5
2. J.FANGIO 4
2. A.SENNA 4
2. A.PROST 4
5. M.HAKKINEN 3
5. K.RAIKKONEN 3
5. L.HAMILTON 3
8. G.HILL 2
8. J.CLARK 2
8. J.STEWART 2
8. P.DEPAILLER 2
8. J.ALESI 2
8. S.VETTEL 2
8. S.PEREZ 2
9. M.HAWTHORN 1
9. J.BRABHAM 1
9. B.McLAREN 1
9. R.GINTHER 1
9. S.MOSS 1
9. J.SURTEES 1
9. L.BANDINI 1
9. R.ATTWOOD 1
9. J.RINDT 1
9. J.BELTOISE 1
9. E.FITTIPALDI 1
9. R.PETERSON 1
9. C.REGAZZONI 1
9. J.SCHECKTER 1
9. N.LAUDA 1
9. C.REUTEMANN 1
9. A.JONES 1
9. R.PATRESE 1
9. N.PIQUET 1
9. M.ALBORETO 1
9. N.MANSELL 1
9. D.COULTHARD 1
9. R.BARRICHELLO 1
9. F.ALONSO 1
9. F.MASSA 1
9. M.WEBBER 1
9. D.RICCIARDO 1
9. M.VERSTAPPEN 1
9. P.GASLY 1
9. L.NORRIS 1

Najszybsze okrążenie (zespół):
1. Ferrari 17
2. McLaren 11
3. Lotus 7
4. Red Bull 6
5. BRM 4
5. Williams 4
5. Mercedes 4
8. Brabham 3
9. Cooper 2
9. Tyrrell 2
9. Benetton 2
12. Alfa Romeo 1
12. Maserati 1
12. Matra 1
12. Wolf 1
12. Ligier 1
12. Toleman 1
12. Sauber 1
12. Force India 1

Najszybsze okrążenie (dostawca silnika):
1. Ferrari 18
2. Ford Cosworth 12
3. Mercedes 11
4. Renault 7
5. Climax 5
5. Honda 5
7. BRM 4
8. Alfa Romeo 2
9. Maserati 1
9. BMW 1
9. Hart 1
9. TAG Porsche 1
9. TAG Heuer 1
9. Red Bull PT

Obecność na podium (kierowca):
1. A.SENNA 8
2. G.HILL 7
2. MSC 7
2. S.VETTEL 7
2. L.HAMILTON 7
6. A.PROST 6
7. J.SCHECKTER 5
7. R.BARRICHELLO 5
7. F.ALONSO 5
10. J.STEWART 4
10. N.LAUDA 4
10 G.BERGER 4
10. E.IRVINE 4
10. D.COULTHARD 4
10. M.WEBBER 4
10. N.ROSBERG 4
10. K.RAIKKONEN 4
10. D.RICCIARDO 4
19. J.FANGIO 3
19. M.TRINTIGNANT3
19. S.MOSS 3
19. M.VERSTAPPEN 3
19. P.HILL 3
19. B.McLAREN 3
19. R.GINTHER 3
19. L.BANDINI 3
19. R.PETERSON 3
19. E.FITTIPALDI 3
19. C.REUTEMANN 3
19. N.PIQUET 3
19. M.ALBORETO 3
19. J.ALESI 3
19. J.BUTTON 3
33. J.BEHRA 2
33. P.COLLINS 2
33. T.BROOKS 2
33. J.BRABHAM 2
33. J.ICKX 2
33. P.DEPAILLER 2
33. J.LAFFITE 2
33. K.ROSBERG 2
33. R.PATRESE 2
33. N.MANSELL 2
33. D.HILL 2
33. M.HAKKINEN 2
33. G.FISICHELLA 2
33. J.MONTOYA 2
33. F.MASSA 2
33. R.KUBICA 2
33. C.SAINZ 2
33. S.PEREZ 2
52. C.PERDISA 1
52. M.GREGORY 1
52. L.MUSSO 1
52. P.ARUNDELL 1
52. C.AMON 1
52. D.HULME 1
52. L.BIANCHI 1
52. R.ATTWOOD 1
52. P.COURAGE 1
52. J.SIFFERT 1
52. H.PESCAROLO 1
52. J.RINDT 1
52. J.BELTOISE 1
52. J.JARIER 1
52. C.PACE 1
52. C.REGAZZONI 1
52. A.JONES 1
52. G.VILLENEUVE 1
52. A.De CESARIS 1
52. D.PIRONI 1
52. R.ARNOUX 1
52. E.De ANGELIS 1
52. S.MODENA 1
52. M.BRUNDLE 1
52. O.PANIS 1
52. J.HERBERT 1
52. RSC 1
52. J.TRULLI 1
52. N.HEIDFELD 1
52. L.CHIRON 1
52. V.BOTTAS 1
52. A.ASCARI 1
52. L.NORRIS 1
52. L.CASTELOTTI 1
52. E.OCON

Obecność na podium (zespół):
1. Ferrari 55
2. McLaren 27
3. Lotus 16
4. Red Bull 15
5. Williams 14
6. BRM 10
6. Mercedes 10
8. Brabham 9
9. Cooper 7
9. Tyrrell 7
11. Maserati 6
12. Benetton 4
12. Renault 4
14. Ligier 3
15. Wolf 2
15. Alfa Romeo 2
15. Brawn GP 2
18. Lancia 1
18. Vanwall 1
18. Matra 1
18. March 1
18. Shadow 1
18. Toleman 1
18. Sauber 1
18. Stewart 1
18. Jaguar 1
18. BAR 1
18. BMW Sauber 1
18. Force India 1
18. Alpine 1
18. Aston Martin 1

Autor: Piotr Ciesielski

 

Podziel się wpisem:

Najnowsze wpisy na blogu:

Najnowsze wpisy

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Abu Zabi

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Najbliższy start Kubicy

8h Kataru

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Piątek, 6 grudnia
godz. 10:30 – 1. Trening
godz. 14:00 – 2. Trening

Sobota, 7 grudnia
godz. 11:30 – 3. trening
godz. 15:00 – Kwalifikacje

Niedziela, 8 grudnia
godz. 14:00 – Wyścig

Popularne tagi

Archiwum