KONTAKT     Zwrot 100 zł za OC!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP   Kup Eleven Sports

jpeg-optimizer_logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Maciej Wiśniak, Piotr Bijakowski, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Stalowy Jaro, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Pawel Licznerski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Szczepan Jędrusik, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, Marcin Rentflejsz, szymon034, Tomasz Ignaczak, Izabela Ch, Marcin Parzych, Maks Szmytkowski, Michał Delmanowicz, Kasia Kopiczko, Grzegorz Wojtaszewski, Wojciech Zalewski, Alex Elise, Paweł Kozłowski, Michał Pędzikiewicz.
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
I fit I sit, Dastan, Piotr, Kamil Orczyk, Robert

Wyniki

F1 Grand Prix of Las Vegas - Race

Punkty dla “minimum 12 kierowców”. Może nawet więcej…



Wydaje się, że zwiększenie liczby punktowanych miejsc w Formule 1 jest przesądzone. Teraz kwestią pozostaje, ile miejsc na mecie będzie premiowanych.

W kwietniu wyszła na jaw propozycja, zgłoszona przez mniejsze zespoły, by punktowanych w Formule 1 było nie 10, a 12 miejsc. Co najważniejsze liczba punktów dla najlepszych nie zmieniała by się.

Wstępna propozycja mówiła o następującym podziale:
1. miejsce: 25 pkt
2. miejsce: 18 pkt
3. miejsce: 15 pkt
4. miejsce: 12 pkt
5. miejsce: 10 pkt
6. miejsce: 8 pkt
7. miejsce: 6 pkt
8. miejsce: 5 pkt (obecnie 4 pkt)
9. miejsce: 4 pkt (obecnie 2 pkt)
10. miejsce: 3 pkt (obecnie 1 pkt)
11. miejsce: 2 pkt (obecnie bez punktów)
12. miejsce: 1 pkt (obecnie bez punktów)

Propozycja została omówiona podczas spotkania Komisji F1. Jak informuje Autosport, główny jej punkt dotyczył nie tego czy zwiększyć liczbę punktowanych miejsc, a do ilu ją zwiększyć. Niektóre propozycje mówią nawet o nagradzaniu wszystkich 20 kierowców.

 

“Myślę, że zwiększenie liczby punktowanych miejsc jest rozsądne, pytanie na którym miejscu się zatrzymamy – P12? P14? P16, a może wszystkie? Rozmowy były bardzo dobre i jest pole do dyskusji by wyszło z tego coś dobrego dla sportu” – mówi szef Williamsa, James Vowles.

Według Mike Kracka, zmiana widowni F1 w ostatnich latach sprawia, że być może system punktowy potrzebuje przetasowania.

“Myślę, że musimy się temu przyjrzeć. Mamy nową bazę fanów, nie jesteśmy już purystami motorsportu, którymi byliśmy przez lata. Czas więc to zweryfikować. Osobiście uważam, że walka zawsze powinna toczyć się o coś” – mówi szef Astona Martina.

 

“Osiągnęliśmy dobre porozumienie podczas obrad Komisji F1 i doszliśmy do wniosku, że potrzebujemy dopasowania systemu punktowego. Nie śpieszymy się jednak by potem znów nie musieć go zmieniać. Najpierw każdy z nas musi to przemyśleć, a następnym razem omówimy różne propozycje” – dodaje Krack.

Zgadza się z tym szef McLarena, Zak Brown, który zwraca uwagę, że gdy tylko w grę wchodzą punkty, każde wyprzedzanie staje się znacznie ważniejsze.

“Jak tylko samochód z czołówki spadnie na koniec stawki, liczyło będzie się dla niego każde wyprzedzanie. Nie będzie myślenia o oszczędzaniu tego czy tamtego jak to dziś jest. Więc myślę, że możemy dyskutować, czy przyznawać punkty całej stawce, ale na pewno nie będzie ich dla mniejszej liczby niż 12 kierowców” – dodaje Brown.

Źródło: Autosport.com



Podziel się wpisem:

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Japonii

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 4 kwietnia:
godz. 4:30 – 1. Trening
godz. 8:00 – 2. Trening

Sobota, 5 kwietnia:
godz. 4:30 – 3. Trening
godz. 8:00 – Kwalifikacje

Niedziela, 6 kwietnia:
godz. 7:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

6h Imoli

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi