KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 100 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

jpeg-optimizer_logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Maciej Wiśniak, RkamilC, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Grzejnik, Stalowy Jaro, Mateusz Pabiańczyk, Marcin Starczewski, Pawel Licznerski, Tomasz Jakubiec, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Maciej Stankiewicz, Maciek Kowalczyk, Grzegorz Pliś, Szczepan Jędrusik, szymon034, Marcin Rentflejsz, Kamil G, Izabela Ch, Maks Szmytkowski, Mateusz Wanat, Marcin Parzych, Tomasz Ignaczak, Grzegorz Wojtaszewski, Michał Delmanowicz, Wojciech Zalewski, Paweł Kozłowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
Archetype, Esox33, Szymon034, Gnusma, Xandi, Bartek, Dymek, Wojtek, Mateusz G.

Harmonogram

Wyniki

GP2407_171536_V6A8267

Norris: Brakło jednego – dwóch okrążeń



Lando Norris ukończył GP Emilii Romanii 0,7 sekundy za Maxem Verstappen. Kierowca McLarena wierzy, że brakło mu bardzo niewiele do wygranej.

Do pewnego momentu rywalizacja na Imoli była niezwykle nudna. Emocje przyszły dopiero na ostatnich kilkunastu okrążeniach gdy Lando Norris zaczął się bardzo zbliżać do Maxa Verstappena.

„Mówienie o tym boli, ale jeszcze jedno albo dwa okrążenia i myślę, że dopadłbym go. Szkoda” – mówił po mecie Lando Norris.

„Walczyłem bardzo mocno, aż do ostatniego okrążenia, ale moja początkowa strata do Maxa okazała się nieco za duża. Był znacznie lepszy w pierwszym stincie, a oczywiście podczas drugiego stintu my mieliśmy lepsze tempo. Pierwsza połowa wyścigu była trudna, a druga była, gdyby była dłuższa o jedno-dwa okrążenia byłaby piękna” – dodaje kierowca McLarena.

 

Po mecie bardzo ze swojego wyniku cieszył się Max Verstappen. Widać było, że mocno mu ulżyło. Jak mówi, nie miał nawet chwili wytchnienia podczas tej rywalizacji, nawet mimo sporego prowadzenia na początku.

„Przez cały wyścig musiałem naciskać i próBować zrobić przewagę. Myślę, że na oponach pośrednich byliśmy bardzo mocni. Oponami twardymi było znacznie trudniej zarządzać. Zwłaszcza na 10, 15 ostatnich okrążeniach nie miałem żadnej przyczepności, bardzo się ślizgałem” – mówi Verstappen.

Max bardzo wcześnie w tym wyścigu wyłapał 3 ostrzeżenia za przekroczenie limitów toru co uczyniło jego zadanie jeszcze trudniejszym.

 

„Widziałem, że Lando się zbliża. Na ostatnich 10 okrążeniach jechałem pełnym gazem, ale było to bardzo trudne przy oponach, które nie działały. Nie mogłem sobie pozwolić na błędy. Na szczęście nie popełniłem ich i jestem super-szczęśliwy” – dodaje mistrz świata.

Lando Norris mimo że nie wygrał to bardzo cieszył się z tempa jakie na tym etapie sezonu prezentuje McLaren.

„Myślę, że możemy z radością powiedzieć iż jesteśmy w pozycji Ferrari i Red Bulla. Musimy się do tego przyzwyczaić. Zespół robi dobrą robotę, wszyscy bardzo dobrze pracujemy. Tak jak zawsze, tyle że teraz walczymy o pierwszy i drugi rząd” – mówi Norris.

„Z zaskoczeniem trzeba powiedzieć, że drugie miejsce możemy traktować jako rozczarowanie. To jest coś, czego po ostatnim weekendzie powinniśmy oczekiwać” – dodaje Anglik.

Źródło: racefans.net
fot. McLaren



Podziel się wpisem:

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Abu Zabi

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 6 grudnia
godz. 10:30 – 1. Trening
godz. 14:00 – 2. Trening

Sobota, 7 grudnia
godz. 11:30 – 3. trening
godz. 15:00 – Kwalifikacje

Niedziela, 8 grudnia
godz. 14:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

8h Kataru

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi