Sezon 2026 Formuły 1 ma być przełomowy nie tylko jeżeli chodzi o przepisy techniczne, ale również składy ekip.
Zespoły przygotowując nowe bolidy chcą również mieć jak najlepsze składy doświadczonych kierowców, którzy będą w stanie wykorzystać potencjał nowych aut.
Mało prawdopodobne jest by ekipy chciały debiutantów w swoich samochodach, dlatego już teraz myślą o składach na kolejne lata.
Które zespoły potwierdziły już kierowców na sezon 2026?
Red Bull
Tu umowę do 2028 roku ma podpisaną Max Verstappen. Zarówno kierowca jak i zespół deklarują, że wypełni on ją do końca.
Drugiego kierowcy Red Bull jeszcze nie ma i nic nie wskazuje na to, by umowa z nowym zawodnikiem była wieloletnia, chyba że uda im się podpisać kogoś pokroju Carlosa Sainza.
Ferrari
Jednym z zespołów, który ma już pełny skład jest Ferrari. Charles Leclerc ma mieć wieloletni kontrakt z ekipą z Maranello. Nieoficjalnie mówi się, że przed sezonem 2024 przedłużył swoją umowę o 3 lata (2024, 2025 i 2026) z opcją przedłużenia na kolejne 3 (2027 – 2029).
Umowa Lewisa Hamiltona z Ferrari jest określana jako wieloletnia. Zaczyna się w sezonie 2025 i prawdopodobnie obejmuje też sezon 2026.
Mercedes
Ekipa z Brackley nie ma żadnego kierowcy na sezon 2026. Ba, umowa George Russella wygasa w sezonie 2024. Można spodziewać się, że Anglik nadal będzie jeździł w ekipie. A kto oprócz niego? Być może Toto Wolff będzie chciał zakontraktować Kimiego Antonellego na sezon 2025 by przygotować go do wyzwań w sezonie 2026.
McLaren
To druga ekipa, która ma pełny skład na sezon 2026. Dwóch młodych kierowców, dwa duże talenty – Lando Norris i Oscar Piastri. Kontrakt Norrisa został przedłużony na wiele lat poza sezon 2025, a umowa Oscara Piastri wygada wraz z końcem 2026 roku.
Aston Martin
Cóż, tu również można by mówić, że skład jest znany. Fernando Alonso ma umowę do końca 2026 roku, a Lance Stroll wydaje się mieć umowę „dopóki mu się nie znudzi”. Pytanie, czy owa nuda syna właściciela zespołu nie zbliża się wielkimi krokami.
Coraz więcej mówi się też o tym, że im lepsze auto będzie miał Aston, tym bardziej będzie chciał mieć w nim mocnego kierowcę (czyli nie Strolla).
Audi
Ten zespół potwierdził już Nico Hulkenberga, który ma kontrakt do 2027 roku. Drugie miejsce zapewne również trafi do doświadczonego kierowcy.
Alpine
Żaden z obecnych kierowców francuskiej ekipy nie ma kontraktu na sezon 2026. Mówi się, że może tam dojść do zmian i to całkiem sporych. Ekipa słusznie skupia się najpierw na poprawie swojego tempa, które jest fatalne.
Williams
Niedawne podpisanie umowy z Alexem Albonem rozwiązuje jedną zagadkę przed sezonem 2026. Taj nadal będzie zawodnikiem ekipy z Grove.
Kto będzie jego partnerem od sezonu 2026? Z pewnością ktoś lepszy od Logana Sargeanta. Plotki mówią albo o Kimim Antonellim albo o Valtterim Bottasie.
RB
Tu nie wiemy nic. Red Bull najpierw musi wybrać skład na sezon 2025 do głównego zespołu, a potem będzie ustalał skład ekipy „juniorskiej”.
Haas
W Haasie również nic nie wiemy. Można domniemywać, że jednym z kierowców ekipy będzie Oliver Bearman, czekający aż Lewis Hamilton zwolni miejsce w Ferrari.
Reasumując, 8 kierowców ma już kontrakty na sezon 2026. Do obsadzenia jest jeszcze 12 miejsc. Gdy będziemy znali składy na sezon 2025, wówczas będziemy wiedzieć znacznie więcej.