KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 100 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

jpeg-optimizer_logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Maciej Wiśniak, RkamilC, Piotr Bijakowski, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Lukas Hewner, Stalowy Jaro, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Marcin Starczewski, Pawel Licznerski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Maciek Kowalczyk, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, Szczepan Jędrusik, Marcin Bogutyn, Marcin Rentflejsz, szymon034, Maks Szmytkowski, Izabela Ch, Marcin Parzych, Mateusz Wanat, Tomasz Ignaczak, Michał Delmanowicz, Wojciech Zalewski, Paweł Kozłowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
UniRacers, Łukasz w., Tancesz, Marcin, Szalony Burżuj, Paweł Koziarski
F1 Grand Prix of Belgium

Jos Verstappen: Dominacja Red Bulla się skończyła



Ojciec mistrza świata Formuły 1, Maxa Verstappena wezwał zespół z Milton Keynes do zwiększenia wysiłków w obronie przed goniącymi go ekipami.

Red Bull wygrał „tylko” połowę wyścigów w sezonie 2024, a najbardziej może martwić gorsze tempo ekipy widoczne na Imoli i w Monako. Max Verstappen otwarcie przyznawał, że bolid ma pewne problemy, które blokują jego potencjał.

Zgadza się z nim jego ojciec. Według Josa Verstappena, dyspozycja jego syna wielokrotnie przykrywała niektóre problemy z pakietem Red Bulla.

„Na pewno będą inne tory, na których Red Bull ponownie będzie radził sobie dobrze, ale jestem ciekaw, jak rozwiążą obecne problemy. Na pewno będą musieli coś z tym zrobić, zrozumieć skąd biorą się poszczególne trudności. Jest oczywiste, że Ferrari i McLaren są coraz bliżej” – mówi Verstappen senior.

 

„Max był dobry w ukrywaniu niektórych problemów, można zobaczyć, jak duża jest różnica między nim, a jego partnerem zespołowym. Wygląda na to, że okres dominacji Red Bulla dobiegł końca” – dodaje Verstappen.

Jednocześnie Jos Verstappen nie spodziewa się by tytuły dla Red Bulla były mocno zagrożone w sezonie 2024.

„Bycie z przodu przez kilka lat jako zespół, sposób działania… to wszystko robi różnicę na korzyść Red Bulla. Pozostałe ekipy próbują to nadgonić” – mówi Verstappen.

 

„Musimy pozostać spokojni i zjednoczeni. Wiemy, że w kilku ostatnich wyścigach inne ekipy się do nas zbliżyły czy nawet nas pokonały więc chcemy się poprawić i spróbujemy to zrobić. Wierzę, że z doświadczeniem, które zdobyliśmy w ciągu kilku ostatnich lat, będziemy bardzo trudni do pokonania ponieważ nie popełniamy błędów” – dodaje Holender.

To dość uspokajające słowa w kontekście niedawnego otwartego konfliktu w Red Bullu, w którym głównymi aktorami byli właśnie Jos oraz szef zespołu Christian Horner. Wówczas szef mistrza świata F1 ostrzegał, że Red BUll może nie przetrwać tego kryzysu. Teraz podtrzymuje te słowa.

„Zespół jest zagrożony upadkiem. Bałem się tego na początku tego roku” – dodaje Jos.

Źródło: planetf1.com
fot. Red Bull Content Pool



Podziel się wpisem:

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Azerbejdżanu

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 13 września
godz. 11:30 – 1. trening
godz. 15:00 – 2. trening

Sobota, 14 września
godz. 10:30 – 3. trening
godz. 14:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 15 września
godz. 13:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

6h Fuji WEC

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi