Wygląda na to, że Formuła 1 oszczędności wagi przed sezonem 2026 postanowiła szukać w jednym z najnowszych systemów bezpieczeństwa.
Za jeden z celów zmian przepisów przed sezonem 2026 ma być ograniczenie wagi bolidów. Na ten czynnik od dawna skarżą się kierowcy, mówiąc, że ciężkie auta trudno się prowadzą i utrudniają wyprzedzanie.
FIA wielokrotnie powtarzała, że chce uczynić auta zwinnymi. Zwiększenie liczby baterii nie ułatwia zadania odchudzenia bolidów, ale Federacja szuka oszczędności gdzie może. Jednym ze sposobów ma być przygotowanie znacznie lżejszego systemu halo na bolidach, chroniącego głowy kierowców.
Obecnie system halo waży 7 kilogramów, a jego wprowadzenie stanowiło element skoku wagowego bolidów w ostatnich latach. FIA chce zredukować jego wagę o aż 6 kilogramów, tworząc halo ważące zaledwie 1000 gramów.
FIA chce stworzyć halo ze stopów tytanu. Federacja zapewnia, że zmiany w wadze halo nie wpłyną w żaden sposób na bezpieczeństwo kierowców i nowy system będzie równie wytrzymały jak poprzedni. FIA zaznacza, że nadal priorytetem jest dla niej utrzymanie standardów bezpieczeństwo.
Nowy design halo ma przejść rygorystyczne testy z siłami przekraczającymi 125 kilogramów.
Nowe halo będzie oczywiście częścią standardową, dostarczaną ekipom przez FIA od wybranego dostawcy.
Źródło: planetf1.com
fot. Red Bull Content Pool