KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 100 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

jpeg-optimizer_logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Maciej Wiśniak, RkamilC, Piotr Bijakowski, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Lukas Hewner, Stalowy Jaro, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Marcin Starczewski, Pawel Licznerski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Maciek Kowalczyk, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, Szczepan Jędrusik, Marcin Bogutyn, Marcin Rentflejsz, szymon034, Maks Szmytkowski, Izabela Ch, Marcin Parzych, Mateusz Wanat, Tomasz Ignaczak, Michał Delmanowicz, Wojciech Zalewski, Paweł Kozłowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
UniRacers, Łukasz w., Tancesz, Marcin, Szalony Burżuj, Paweł Koziarski

Harmonogram

Ferrari test osłony

FIA porzuca pomysł osłon deszczowych



W najbliższej przyszłości nie zostaną w Formule 1 wprowadzone osłony kół na deszczowe warunki. Ostatnie testy nie wypadły pomyślnie.

FIA chciała sprawić, że jazda w deszczu w Formule 1 będzie łatwiejsza. Federacja wzięła pod uwagę opinie kierowców, którzy skarżyli się na bardzo małą widoczność podczas jazdy na mokrym torze. Po zamieszaniu na Spa w 2021 roku podjęto decyzję o stworzeniu standardowego pakietu części, których zadaniem będzie zmniejszanie pióropuszy wody, wyrzucanych spod kół bolidów F1.

W tym celu stworzono nadkola/błotniki/chlapacze, która mają być doczepiane do bolidów przed mokrym wyścigiem lub podczas przerwy/czerwonej flagi w trakcie wyścigu. Takie rozwiązanie miało nadal umożliwiać pit-stopy w trakcie wyścigu.

Testy pierwszego z rozwiązań nie wypadły zbyt pomyślnie, dlatego przygotowano kolejne, które niedawno sprawdzało Ferrari.

 

Okazało się, że również te rozwiązania nie dają zamierzonego efektu – pióropusz wody nadal jest ogromny. Do fiaska przyznaje się szef FIA do spraw single seaterów, Nikolas Tombazis.

„Zawsze wiedzieliśmy, że są dwa główne źródła chmury wody powstającej za samochodem – dyfuzor oraz koła. Spróbowaliśmy stworzyć pełne osłony, nawet większe niż to praktyczne, by sprawdzić, czy mogą one stanowić rozwiązanie problemu czy nie. Poprzednie osłony, używane podczas testu na Silverstone, były zdecydowanie za małe” – mówi Tombazis w rozmowie z Autosportem.

„Stworzyliśmy więc wersję maksimum by zobaczyć, ile możemy osiągnąć w ekstremalnym przypadku. I o ile dawały jakiś efekt, to nie był on wystarczający, by nazwać je rozwiązaniem. Odpowiedzieliśmy sobie na kilka pytań dzięki temu, wiemy gdzie jesteśmy, ale nie sądzę byśmy kontynuowali ten projekt. Musimy znaleźć inne sposoby przed tym by wyścigi nie były odwoływane” – dodaje dyrektor FIA.

 

Mówi się, że rozwiązaniem mogłoby być ograniczenie kanałów Venturi w podłodze, jednak Tombazis uważa, że nie będzie to dobre rozwiązanie ze względu na znaczne ograniczenie w ten sposób siły docisku generowanego przez podłogę.

„Teoretycznie można by tam coś zrobić, ale to usunęłoby sporo siły docisku i to byłby problem. Musimy to przedyskutować bo to nie byłby dobry krok. Test z Ferrari dał nam sporo wiedzy” – mówi Tombazis.

Mówi on, że FIA ma kilka pomysłów na mokre wyścigi, ale nie chce jeszcze dzielić się nimi publicznie.

„Musimy przemyśleć inne rozwiązania. Chcemy uniknąć powtórki sytuacji ze Spa w 2021 roku, gdy wyścig zostaje odwołany czy drastycznie skrócony lub opóźniony. Trzeba jednak wiedzieć, że każde rozwiązanie będzie niosło za sobą konieczność kompromisu. Osłony deszczowe były bardzo brzydkie, ale gdyby dzialały to nie zważalibyśmy na to i używalibyśmy je raz w roku gdyby miało to zapobieć rozegraniu wyścigu” – mówi.

Źródło: Autosport.com



Podziel się wpisem:

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP USA

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 18 października
godz. 19:30 – 1. trening
godz. 23:30 – Kwalifikacje do Sprintu

Sobota, 19 października
godz. 20:00 – Sprint
godz. 00:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 20 października
godz. 21:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

4h Portimao ELMS

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi