KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 100 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

jpeg-optimizer_logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Adam Gach, Maciej Wiśniak, RkamilC, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Grzejnik, Stalowy Jaro, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Ignaczak, Tomasz Jakubiec, Marcin Starczewski, Jędrzej Otręba, Pawel Licznerski, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Wojtek Zwolak, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Maciek Kowalczyk, Maciej Stankiewicz, Ilona Bykowska, Grzegorz Pliś, Marcin Bogutyn, Szczepan Jędrusik, szymon034, Marcin Rentflejsz, Maks Szmytkowski, Izabela Ch, Marcin Parzych, Mateusz Wanat, Paweł Kozłowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
Esox33, Tadek B., Łukasz W, Izabela Ch, Kamil G., Michu, piobob, skorseze, Xandi, PukvPuk, Kryss, Arczi15UK, BaRu, Bartlomiej, _3121_, Wilkor, Artur, Bohun, DrajwerBłyskawica, Igor, JohnyBravo, kejkejovsky, Kusiu, LucasXaAaR, miches93, nesQu1ck, Piotor, Teoria, tomao, ttt, adamski, Kuba, Maciek P, Mateusz, DeaconFrost1984, Mac mac, pawel_k, The_Jester, TomekB, archetype, Ceza D, Janusz, kubicki_KING, magberg, Mizio, Tomek81, Zielony, Andrzej Sosnowski, Kubbzzz, helsing, Alicjush, AG, DeaconFrost, em_en, gravelowebeskidy.pl, Maciek i Nata, Mariogds, miskofon, Pawel B, RafalM, Rafik_lom, szypki jak kubika, TOMASZ WITEK .COM, Tsopni, aroone, Quelxes, ZeniPL, Gnusma, DRW, Bueno, Daro Daro, Fallen, Jacobson4, Jan Kmiecik, Kayio, Krystian, Kurvinox GT, Maciej Borkowski, Maciek, majlet, Marcin, Mateusz111, Miauki, Moderator Szefa, Mr Sheepo, Pioetrek, rado, UniRacers, uv_crocodile, WawaSND, WojtekP, Czarny, DawidT, Dominik T, flyer, Pussykiller69, Ronde_di_Andora_ty_k_o!!!, Gunner_PL, kubikalc, luk bla, Dadacki, ArenaSochi, miras7x

Harmonogram

F1 Grand Prix of Miami - Sprint

F1 chce większej różnorodności w malowaniach



FIA i Formuła 1 podjęły działania w celu zwiększenia różnorodności malowań bolidów serii na sezon 2025.

Wraz z kolejnymi prezentacjami samochodów F1 w ostatnich latach kibice zaczęli zauważać, że ich malowania są coraz uboższe, a coraz częściej widać na autach nieosłonięte „farbą” elementy karbonowe. Wszystko za sprawą oszczędzania wagi.

Fanom serii nie podoba się to ponieważ – oprócz kwestii estetycznych – wchodzi jeszcze kwestia rozpoznawania poszczególnych bolidów na torze.

Dyrektor FIA do spraw single seaterów, Nikolas Tombazis mówi, że temat zostanie poruszony podczas najbliższego spotkania F1 Commission, choć zaznacza, że jest to kwestia dość skomplikowana.

 

„Jak zawsze w Formule 1, to nieco bardziej zawiłe niż wydaje się na pierwszy rzut oka. Jednym z problemów jest zbyt dużo gołego karbonu ponieważ farba waży. Samochody są więc trochę zbyt czarne. Zespoły też zmieniają mocno farbę, obecnie to bardzo cienkie warstwy by jak najbardziej obniżyć wagę” – mówi Tombazis, cytowany przez Autosport.

„Kolejny problem to fakt, że niektóre zespoły korzystają z podobnych schematów kolorystycznych więc samochody wyglądają podobnie do siebie. Dyskutujemy nad tym z zespołami, będziemy o tym mówić podczas F1 Commission” – dodaje.

Liczy on na współpracę w tej kwestii z zespołami.

„Musimy przejść pewien proces z zespołami, znaleźć porozumienie z nimi, ale też sprawić, że będą ze sobą się konsultować i mówić: cóż, jeżeli twój samochód jest niebieski, to mój nie może taki być. Ale zobaczymy jak to dokładnie będzie wyglądało. To nie będzie proces regulacyjny” – mówi Tombazis.

 

„Nie będziemy tworzyć przepisów dotyczących malowań w FIA, ale chcemy żeby dało się rozróżnić samochody” – dodaje.

Kolejną kwestią jest rozróżnienie kierowców jednego zespołu przez kibiców. Obecnie dla fanów na torze jest to bardzo trudne, biorąc pod uwagę zmiany malowań kasków i ich stonowanie. Dodatkowo kaski są przykrywane przez halo. Najbardziej rzucającym w oczy czynnikiem jest mocowanie nad wlotem powietrza do silnika, które jest albo czarne albo żółte. Same numery są mało widoczne.

„Kiedyś kierowcy mieli bardziej rozpoznawalne kaski i trzymali się jednego malowania przez całą karierę. Teraz zmieniają design, a dodatkowo mamy halo. Musimy znaleźć rozwiązanie by ludzie wiedzieli, czy to Russell czy Hamilton.

Te sprawy również mają być załatwiane przez zespoły i FIA nie chce narzucać przepisów w tej kwestii.

„Nie chcemy tego regulować, a potem zgłaszać kogoś do sędziów za to, że ma malowanie, które nam się nie podoba. Chcemy jednak znaleźć się w miejscu, w którym zespoły zobaczą korzyści z tego, że ich samochody i kierowcy są rozpoznawani” – mówi Tombazis.

Źródło: Autosport.com
fot. Red Bull Content Pool



Podziel się wpisem:

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Węgier

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 19 lipca
godz. 13:30 – 1. trening
godz. 17:00 – 2. trening

Sobota, 20 lipca
godz. 12:30 – 3. trening
godz. 16:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 21 lipca
godz. 15:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

6h Sao Paulo

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi