Dane wyścigu European Le Mans Series na Paul Ricard nie pozostawiają złudzeń – Orlen Team AO by TF nie miał w tym wyścigu tempa.
Wyniki
Skrót
Statystyki
Robert Kubica jechał najkrócej z kierowców Orlen Team AO by TF, ale było to podyktowane strategią. Polak podczas swojego stintu uzyskał najlepszy czas ekipy, ale niewiele wolniejszy był Jonny Edgar.
Prędkości
Niezłe wyniki na prostych miały prototypy Inter Europol Competition. Najszybsze było AF Corse, które osiągnęło 314,9 km/h. A Orlen Team AO by TF? Najgorsze w całej stawce LMP2 – zaledwie 307,7 km/h.
Best lapy
Robert Kubica z 17. wynikiem. Bardzo równo jechali kierowcy Inter Europol Competition.
Czas w boksach
Pięć ekip było w boksach krócej niż Orlen Team AO by TF. Biorąc pod uwagę karę przejazdu przez boksy, która kosztowała zespół Roberta Kubicy 25 sekund, jest to świetny wynik. Zmiany i dotankowania zostały przeprowadzone niemal najszybciej w stawce.
Gorzej było w przypadku Inter Europol Competition, co pokazuje, jak dobre było tempo polskie ekipy.
Ode mnie
To był dziwny wyścig, pełen błędów, a przede wszystkim kar. W tym sezonie zespoły Roberta Kubicy dostały więcej kar niż w 3 poprzednich sezonach łącznie. To może minimalnie niepokoić, ale najważniejsze jest tempo, a tego nie było. Niskie prędkości na prostych, brak rewelacyjnych czasów w ciaśniejszych sektorach. Coś dziś wyraźnie zawiodło w ekipie Roberta.
A przecież po czasówce byli w najlepszej sytuacji – mieli pierwszy rząd i najwięcej świeżych opon. Być może nie sprzyjały im warunki, być może było coś z autem.
Nie można na pewno wytłumaczyć braku walki o wygraną karą dla Edgara. Oczywiście nie pomogła ona, ale jej skutki zostały mocno zredukowane przez samochód bezpieczeństwa.
Mimo to, udało się stanąć na podium, co cieszy bo w generalce nie ma dużej straty do najlepszych. Ale w kolejnych rundach musi być lepiej jeżeli chodzi o tempo.
Wielkie brawa dla Inter Europolu. Jechali dziś z niższym dociskiem i to się opłaciło. Widać, że tempo jest świetne, a to bardzo dobry prognostyk przed 24h Le Mans dla obrońców tytułu.
Nie może być jednak awarii i błędów, a te dziś były.
Klasyfikacja
Orlen Team AO by TF awansuje. Strata do liderów nie jest duża, wszystko jeszcze możliwe.
M | Zespół | Numer | Kierowcy | 4H Barcelony | 4H Paul Ricard | 4H Imola | 4H Spa | 4h Mugello | 4h Portimao | Łącznie |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Orlen Team AO by TF | 14 | Edgar, Deletraz, Kubica | 6 | 15 | 18 | 26 | 10 | 18 | 93 |
2 | Inter Europol Competition | 43 | Alvarez, Dillmann, Lomko | 8 | 25 | 12 | 18 | 6 | 12 | 81 |
3 | COOL Racing | 37 | Fluxa, Jakobsen, Miyata | 25 | 0 | 0 | 10 | 2 | 25 | 62 |
4 | Panis Racing | 65 | Leclerc, Milesi, Maldonado | 10 | 4 | 26 | 8 | 12 | 1 | 61 |
5 | IDEC Sport | 28 | Van Uitert, Lafargue, De Gerus | 12 | 13 | 10 | 15 | 0 | 0 | 50 |
6 | Algarve Pro Racing | 25 | Lynn, Kaiser, Caldwell | 18 | 6 | 4 | 0 | 18 | 4 | 50 |
7 | Inter Europol Competition | 34 | Novalak, Ghiotto, Gray | 4 | 0 | 6 | 12 | 15 | 10 | 47 |
8 | Iron Lynx – Proton | 9 | Ried, Capietto, Cairoli | 0 | 2 | 0 | 6 | 25 | 2 | 35 |
9 | COOL Racing | 47 | Garcia, Vesti, Chatin | 0 | 18 | 0 | 0 | 0 | 15 | 33 |
10 | United Autosports | 22 | Hanley, Urgan, Sato | 16 | 10 | 0 | 2 | 0 | 1 | 29 |
11 | United Autosports | 23 | Garg, Scherer, di Resta | 2 | 0 | 8 | 1 | 8 | 8 | 27 |
12 | Vector Sport | 10 | Drugovich, Cullen, Richelmi | 1 | 1 | 15 | 4 | 0 | 0 | 21 |
13 | Duqueine Team | 30 | Allen, Simmenauer, Koolen | 0 | 8 | 2 | 0 | 4 | 6 | 20 |
14 | Nielsen Racing | 27 | Heinemeier Hanson, Pino, Stevens | 0 | 0 | 0 | 0 | 1 | 0 | 0 |
fot. Focus Pack Media – ELMS
Reklama: Jak wybrać idealny internet dla firmy? Przykładowe scenariusze użytkowania – znajdź swój!