KONTAKT     Zwrot 100 zł za OC!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP   Kup Eleven Sports

jpeg-optimizer_logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Maciej Wiśniak, Piotr Bijakowski, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Stalowy Jaro, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Pawel Licznerski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Szczepan Jędrusik, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, Marcin Rentflejsz, szymon034, Tomasz Ignaczak, Izabela Ch, Marcin Parzych, Maks Szmytkowski, Michał Delmanowicz, Kasia Kopiczko, Grzegorz Wojtaszewski, Wojciech Zalewski, Alex Elise, Paweł Kozłowski, Michał Pędzikiewicz.
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
I fit I sit, Dastan, Piotr, Kamil Orczyk, Robert

Wyniki

Podium - European Le Mans Series - 4h of Le Castellet - Circuit Paul Ricard - France -

Bardzo szybki Inter Europol. AO by TF? Przeciwnie



Dane wyścigu European Le Mans Series na Paul Ricard nie pozostawiają złudzeń – Orlen Team AO by TF nie miał w tym wyścigu tempa.

Wyniki

 

wyniki 4h Paul Ricard ELMS 2024

Skrót

 

Statystyki

Robert Kubica jechał najkrócej z kierowców Orlen Team AO by TF, ale było to podyktowane strategią. Polak podczas swojego stintu uzyskał najlepszy czas ekipy, ale niewiele wolniejszy był Jonny Edgar.

Statystyki 14

Prędkości

Niezłe wyniki na prostych miały prototypy Inter Europol Competition. Najszybsze było AF Corse, które osiągnęło 314,9 km/h. A Orlen Team AO by TF? Najgorsze w całej stawce LMP2 – zaledwie 307,7 km/h.

 

najwyzsze predkosci 4h Barcelony ELMS

Best lapy

Robert Kubica z 17. wynikiem. Bardzo równo jechali kierowcy Inter Europol Competition.

czasy best lapy

Czas w boksach

Pięć ekip było w boksach krócej niż Orlen Team AO by TF. Biorąc pod uwagę karę przejazdu przez boksy, która kosztowała zespół Roberta Kubicy 25 sekund, jest to świetny wynik. Zmiany i dotankowania zostały przeprowadzone niemal najszybciej w stawce.

 

Gorzej było w przypadku Inter Europol Competition, co pokazuje, jak dobre było tempo polskie ekipy.

czas w boksach 4h paul ricard

Ode mnie

 

To był dziwny wyścig, pełen błędów, a przede wszystkim kar. W tym sezonie zespoły Roberta Kubicy dostały więcej kar niż w 3 poprzednich sezonach łącznie. To może minimalnie niepokoić, ale najważniejsze jest tempo, a tego nie było. Niskie prędkości na prostych, brak rewelacyjnych czasów w ciaśniejszych sektorach. Coś dziś wyraźnie zawiodło w ekipie Roberta.

A przecież po czasówce byli w najlepszej sytuacji – mieli pierwszy rząd i najwięcej świeżych opon. Być może nie sprzyjały im warunki, być może było coś z autem.

Nie można na pewno wytłumaczyć braku walki o wygraną karą dla Edgara. Oczywiście nie pomogła ona, ale jej skutki zostały mocno zredukowane przez samochód bezpieczeństwa.

 

Mimo to, udało się stanąć na podium, co cieszy bo w generalce nie ma dużej straty do najlepszych. Ale w kolejnych rundach musi być lepiej jeżeli chodzi o tempo.

Wielkie brawa dla Inter Europolu. Jechali dziś z niższym dociskiem i to się opłaciło. Widać, że tempo jest świetne, a to bardzo dobry prognostyk przed 24h Le Mans dla obrońców tytułu.

Nie może być jednak awarii i błędów, a te dziś były.

Klasyfikacja

 

Orlen Team AO by TF awansuje. Strata do liderów nie jest duża, wszystko jeszcze możliwe.

 

MZespółNumerKierowcy4H Barcelony4H Paul Ricard4H Imola4H Spa4h Mugello4h PortimaoŁącznie
1Orlen Team AO by TF14Edgar, Deletraz, Kubica6151826101893
2Inter Europol Competition43Alvarez, Dillmann, Lomko825121861281
3COOL Racing37Fluxa, Jakobsen, Miyata25001022562
4Panis Racing65Leclerc, Milesi, Maldonado10426812161
5IDEC Sport28Van Uitert, Lafargue, De Gerus121310150050
6Algarve Pro Racing25Lynn, Kaiser, Caldwell1864018450
7Inter Europol Competition34Novalak, Ghiotto, Gray40612151047
8Iron Lynx – Proton9Ried, Capietto, Cairoli020625235
9COOL Racing47Garcia, Vesti, Chatin0180001533
10United Autosports22Hanley, Urgan, Sato1610020129
11United Autosports23Garg, Scherer, di Resta20818827
12Vector Sport10Drugovich, Cullen, Richelmi111540021
13Duqueine Team30Allen, Simmenauer, Koolen08204620
14Nielsen Racing27Heinemeier Hanson, Pino, Stevens0000100

fot. Focus Pack Media – ELMS

Reklama: Jak wybrać idealny internet dla firmy? Przykładowe scenariusze użytkowania – znajdź swój!



Podziel się wpisem:

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Japonii

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 4 kwietnia:
godz. 4:30 – 1. Trening
godz. 8:00 – 2. Trening

Sobota, 5 kwietnia:
godz. 4:30 – 3. Trening
godz. 8:00 – Kwalifikacje

Niedziela, 6 kwietnia:
godz. 7:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

6h Imoli

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi